Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Guvenli Suruş İcin Faydalı Bilgiler

Guvenli Suruş İcin Faydalı Bilgiler
0
108

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Virajları donerken nelere dikkat etmeliyiz

Bir virajı guvenli bir şekilde donmek icin ozellikle bilmediğimiz yollarda viraj oncesi direksiyon ve tekerlekler duz durumdayken frene basılır, hız duşurulur, gerekirse vites ufaltılır Kesinlikle viraj icersinde frene basılmaz

Guvenliğimiz icin direksiyonu nasıl tutmalıyız
Direksiyon doğru tutuş şekli dokuz onbeş gibi tutulmalıdır Nedeni direksiyonu ancak boyle tutuş sayesınde daha fazla cevirme yani daha fazla tur imkanı elde edilmektedir

GUvenliğimiz icin surcu koltuğunda nasıl oturmalıyız

İyi, guvenli ve rahat bi suruş icin oncelikle koltuk ayarımızın cok iyi olması lazımdır Koltuk Ayarı icin; 1 Pedalara ne uygun bicimde nasıl basıldığı ayarlanmalı 2 Dizlerimizi direksiyona carpmaması geremekte 3 Sırtımız koltuğa yasladığımızda bileklerimiz direksiyon simidin ustunde olmalıdır

Gereksiz yakıt harcamamak icin aracımızı nasıl calıştırmalıyız

Eski suruculerde araba calıştıktan sonra motorun ısınması beklenirdi Artık yeni nesil otomobillerde bu ortadan kaltı Aracınız calıştırıldıktan sonra yağ pompası giriyor ve sonra hareket etmeye hazır duruma geliyor

Aracın boşta gidilmesi zararlımıdır

Araba calışırken boşa atıyorsanız arac rolantı durumuna gecer ve daha fazla yakıt yakar ayrıca fren boşalmasına da sebep olabilir Yeni nesil otomobillerde yokuş aşağıya inişler uygun vites secilerek inilirse hem yakıt tasarufu cok olur hemde guvenli iniş yapılmış olur

Arac kullanırken lastiklermiz nasıl olmalıdır

Aracın lastık havaları az olduğu zaman yol tutuş azalıcak ve daha fazla yakıt yakacaktır Lastıklerimizin profil derinliği 3 mm olmalığıdır 3mm altında ise ol tutuş azalıcak ve fren mesafesi ile durma arası artacaktır

Hangi durumlarda fren kullanmamk gerekir

Fren aracı sadece yavaşlatır Durdurmayı yarayan sistem değildir Bazı durumlarda frene basmakta tehlike yaratabilir Orneğin bir vraja girildiğin zemin kaygan ise direksiyonu cevirdğimizde arac donmeyip onden kaymaya başladı boyle durumda bir durumda frene basmamak doğru bir harekettir Kayan yonun tersine direksiyon cevrilir aracın yonunu duzelmesi sağlanır

Kaygan zeminlerde fren nasıl kullanılmalırdır

Kaygan zeminlerde frene yavaş yavaş basarak yani giderek artan frenleme sistemi yapılır Şayet kaygan zeminlerde aniden frene basarsak tekerlekler bloke olabilir Bu abs sisteminde bile işe yaramaya bilir bole zeminlerde yapılacak tek şey takip mesafesini artırmak Daha uzun fren mesefasi bırakmak ve frene yavaş yavaş basmak doğru olandır

Frene basıldığın da arac kızaklama yaparsa neyapılır

Arac frene basıldığında kızaklama yapıyorsa kaygan zemindesindir ve hızınız yuksektir Boyle durumlarda frenden ayağınız yavaş yavaş cekilir ve boylece tekerleklerin tekrar donmesi sağlanır Hem hız azalmış olur hem de direksiyon hakimiyeti tekrar kazanılmış olur

İki arac park nasıl olur

İki arac arasına park etmek icin gireceğimiz yerin paralel olarak hem arkadaki araca hemde kaldırıma dik bir şekilde geri gelinir aynadan bakılarak kaldırıma 30 cm kala direksiyonuz sol ve sağa tam tur cevrilerek park tamamlanır
 

Similar threads

Virajları dönerken nelere uyarı etmeliyiz Bir virajı tehlikesiz bir şekilde dönmek için bilhassa bilmediğimiz yollarda viraj öncesi direksiyon ve tekerlekler düz durumdayken frene basılır, hız düşürülür, icabında vites ufaltılır Elbette viraj içersinde frene basılmaz Güvenliğimiz için...
Cevaplar
0
Görüntüleme
62
Yağmurlu Havada Guvenli Arac Kullanımı Yağmurlu Havada Araba Kullanımı imagesyagmurluhavadaarabanasilkullanilmalidir5ad84c7c5f9d9 Sollama esnasında aracın silecekleri en yuksek hızında calıştırılmalıdırKalorifer sistemi ve arka cam rezistansları calışır halde olmalı, goruş alanını...
Cevaplar
0
Görüntüleme
130
ABS çoğunlukla, kaygan zeminlerde ani ve stabil bir şekilde durmayı karşılayan fren sistemi olarak tanımlanır Kaygan bir zeminde acemi bir şoför eğer aracında ABS sistemi varsa, ABS olmayan artist bir sürücüye kadar fazla daha bakımlı ve erken durabilir Sistem bilgisayar kontrollü çalıştığından...
Cevaplar
0
Görüntüleme
284
Karlı ve buzlu zeminde arac nasıl kullanılır Karlı havalarda zincir takmak cozumdur Ancak bu parcaya olan ihtiyac kısıtlı bir alandır Gizli buzlanmada da fayda sağlaması cok da muhtemel değildi Kullandığımız otomobilin, 2 veya 4 tekerlekten cekişli, zincirli hatta paletli dahi olması, ABS...
Cevaplar
0
Görüntüleme
152
Drift Nedir? Nasıl Yapılır? imagesdriftnedirnasilyapilir5ad107819992a Drift İlk olarak 90′lı yılların başında Japonya’nın dağlık ve virajlı yollarından hızla inmeye calışan kişiler tarafından keşfedilmiştirDrift temelde aracın virajı donme esnasında oluşan merkezkac kuvvetine direnemeyip...
Cevaplar
0
Görüntüleme
120
858,496Konular
981,671Mesajlar
29,757Kullanıcılar
firat118Son üye
Üst Alt