Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Güzele Bakmak Sevap mı, Yoksa Gözlerin İhaneti mi?

Güzele Bakmak Sevap mı, Yoksa Gözlerin İhaneti mi?
0
125

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Güzel nedir, güzel kimdir, güzel kime göredir, güzel kimin içindir? Güzel, nefsin hoşlandığı nesne midir? Yoksa güzel, kalbin aklı selimle marifet ve ilim devşirdiği şey midir? Başlıkta sorduğumuz soruyu bu sorular çerçevesinde ele almamız gerekir

Bunlardan birincisi kötülüğü emreden nefsin güzeli, ikincisi kalbin ve gönlün güzelidir Birincisinde nefis, gördüğü güzele kendi hesabına bakar ve çirkinleştirir İkincisinde kalp ve gönül, gördüğü güzele Allah hesabına bakar ve daha da güzelleştirir

Birincisinde nefsin çıkış noktası kendi açısıdır, niyeti ve nazarı kendi zevkidir ve sınırsız arzularıdır Burada göz bir tahrik âleti derecesine inmiştir Bu bakışta hayır yoktur Bu bakış şükürsüzdür, nankörcedir; bundan dolayı haramdır Namahrem açık da olsa, örtülü de olsa, güzel de olsa, çirkin de olsa, ona nefis hesabına bakmak haramdır

İkincisinde kalbin ve gönlün çıkış noktası, niyeti ve nazarı Allah’ın sonsuz güzelliğine ulaşmaktır; yaptığı iş ilim, marifet ve şükürdür Gayesi Allah’ın rızasını tahsildir Üstad Bediüzzaman’a göre, burada göz, her şeye gözün yaratıcısı hesabına bakar, her şeyi güzel görür, büyük kâinat kitabının okuyucusudur, Allah’ın sanat mucizelerinin bir seyircisidir ve yeryüzü bahçesindeki rahmet çiçeklerinin mübarek bir arısıdır (Sözler, 6 Söz, s 55)

Bu ikinci yaklaşımda her şey güzeldir Bu bakışta lütuf da güzeldir, kahır da güzeldir Huzur da güzeldir, bela da güzeldir Göz, Kur’an gibi, “Allah her şeyi güzel yaratmıştır (Secde, 327) der, her tecellide güzellik arar, güzellik bulur Allah’ın isimlerinin ve sıfatlarının eserlerini büyük bir saadet ve huzur içinde izler, görür

Bu bakışta kalp Bediüzzaman gibi, “Melekutiyet (eşya ve hadiselerin iç yüzü) ve hakikat itibariyle her şey şeffaftır, güzeldir (Sözler, 22 Söz, s 393) der, Allah’ın isimlerinin tecellilerinden ilim, marifet ve şükür balı toplar Gönül, bu bakışta İbrahim Hakkı gibi her tecelli için, “Görelim Mevlâ’m neyler, neylerse güzel eyler! der, Cenabı Hakk’ın tasarruflarına teslim olur

Nefis hesabına namahreme bakmak sevap değil, günahtır Nikâhımız altında olan güzele ya da bakışı haram olmayan yaratılış, fıtrat ve tabiat güzelliklerine Yaratıcı hesabına bakmak ise sevaptır Kur’an, haram bakışı “hâinete’la’yüngözlerin ihaneti sözüyle ifade eder Cenabı Allah şöyle buyurur: “Allah gözlerin ihanetini de bilir, gönüllerin sakladığını da (Mü’min, 4019)

Gözlerin ihaneti ifadesi, Kur’an’ın eşsiz dilinde, gözlerin gizlice harama kayması demektir Burada nefsi emmare, birer kudret harikası olan gözleri kendi hesabına kullanıyor O iki inci tanesini harama yönlendiriyor Oysa bu esnada gözlerin haram noktaya kayıp gidişini Allah görmektedir Nefsi emmare ise, Allah’ın, gözlerin bakışını görüyor olduğunu ya nazara almıyor ya da unutuyor Kur’an buna “gözlerin ihaneti diyor


ALINTIDIR


 

Similar threads

Güzele Bakmak Sevap mı ? çok yanlış anlaşılan atasözlerimizden birisi de şudur. Güzele bakmak sevap! Evet, güzele ve güzelliklere tefekkür için bakmak, tabii ki sevaptır. Ancak asrımızın bir çeşit fitnesi gereği, buradaki 'GüZEL' kelimesini, namahrem anlamına gelen, açık-saçık ve üryan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
168
Güzele Bakmak Ne Zaman Sevap Sayılır? Güzele bakmak sevap mı? ''Güzele görmek sevap!'' Fazla istismar edilen atasözlerimizden birisidir Evet, güzele ve güzelliklere tefekkür için bakmak, ast fakat sevaptır Fakat asrımızda buradaki 'GÜZEL' kelimesini, namahrem anlamına gelen, açıksaçık...
Cevaplar
0
Görüntüleme
100
Nefis Daima Kötülüğü Emreder Nefsi emmâre sürekli olarak kötülüğü emreder Bu özellikte olan bir nefse, zararlarını anlatmak için dünya aklı yeterli gelmez Çünkü bu nefis, özelliği gereği iyilikten anlamaz Bunun için de insana ahiret aklı lazımdır Akıl, beyne konulmuş İlâhî bir nurdur Beyin bu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
151
Ehl; sahip, yetki sahibi, usta, maharetli, becerikli, uzman, söz sahibi manalarındadır Bir işte ehil ve ehliyetli olmak, o işte doğru biçimde uzmanlaşmak ve yetki sahibi olmak demektir Meselâ; her hangi bir ilimde derinleşenlere ehli ilim, aklıyla hareket etme yetkisine sahip olanlara ehli akıl...
Cevaplar
0
Görüntüleme
154
Bazıları tasavvufta tarif ve tavsiye edilen rabıtayı tenkit etmekteler Kimi bu tenkidin şiddetini artırıp rabıtaya şirk diyecek kadar ileri gitmektedir Acaba birisine göre ibadet, diğerine göre felaket olan bu rabıta nedir? Tasavvufta rabıta, terbiyenin temeli ve en büyük zikir sebebi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
62
858,461Konular
981,117Mesajlar
29,532Kullanıcılar
Üst Alt