iltasyazilim
FD Üye
Resulullah efendimiz, hadis uyduran ve uydurma hadisi nakleden için ağır tehditlerde bulunmuştur Mesela (Hadis uyduran Cehennemdeki yerine hazırlansın) hadisi şerifi din kitaplarında var Böyle bir hadisi şerif olmasa bile, hangi İslam âlimi kitabına uydurma hadis alır? Mezhepsizler, (Uydurma hadisi kitabına almak, ya ihmallik, ya gafillik ya cahillik veya hainlikten ileri gelir) diyorlar Gayet doğrudur Peki Kütübi sittede, diğer hadis ve tefsir kitaplarında veya İhya’da uydurma hadis var denirse, bu büyük zatlar ihmallik, gafillik, cahillik veya hainlikle suçlanmış olmuyor mu? O mübarek zatlara bunlar nasıl yakıştırılabilir? Bir İslam âlimi uydurma hadisi kitabına alır mı hiç? Cahillik denirse hâşâ İslam âlimi cahil olursa kim âlim olur ki? Gafillik de öyle Onlar gafil ise biz nasıl müteyakkız uyanık oluruz?
Müctehid, bir hadis için uydurma diyebilir, bu da ancak kendisi için geçerlidir Bir muhaddis, İhya’da uydurma hadis var dedi diye bizim de var dememiz caiz olmaz, bu haddini bilmemekten, cahillikten, hatta hainlikten ileri gelen bir söz olur Kur'anı kerimde mealen, (Âlimlere sorun) buyuruluyor Hadisi şerifte ise, (Âlimler, Peygamberlerin vârisleridir), (Âlim, Allahü teâlânın güvendiği kimsedir) buyuruluyor
Allahü teâlânın güvendiği ve kendilerine sorun dediği âlimler kimdir? Kütübi sitte sahipleri veya Hüccetül İslam İmamı Gazali hazretleri bu âlimlere dahil değil mi? Resulullah efendimizin (Vârislerim) dediği âlimler bunlar değil ise kimlerdir? Abduh mu? Şevkani mi? Sehavi mi, Kardavi mi? Acluni mi? Mezhep imamları veya bir imamı Gazali, bir imamı Rabbani eğer Resulullahın vârisi değil ise, başka bir tane vâris gösterilemez
Mısırlı Suriyeli mezhepsizler çıkıp, (Ehli sünnet âlimlerinin kitaplarında uydurma hadis çoktur) diyorlar
Mezhepsizlerin sözleri delil oluyor da, mezhep imamlarının, imamı Gazalinin, imamı Rabbaninin sözü neden delil olmuyor? Mezhepsizlerin anladığı din oluyor da, bu büyüklerin anladığı neden din olmuyor? Onlardan öğrendiğimiz bilgilerle, onları mı sorgu suale çekeceğiz?
Bu nasıl mantık, bu nasıl ilim, bu nasıl edep böyle? Din düşmanlarına alet olanlara, onların tuzaklarına düşenlere yazıklar olsun
Allah’ın güvendiği, Peygamberin vârisi olan âlimlere güvenmeyen, hâşâ onların yalan söyleyeceğini veya Kur'anı kerime aykırı uydurma hadis nakledebileceğini sanmak ne kadar yanlıştır
Biz, imamı Gazali hazretlerinin kitabından bir hadisi şerif alıyoruz Mezhepsizler, (Bunun Kur'ana uygun olup olmadığına bak) diyorlar Hâşâ imamı Gazali hazretleri bir hadisin Kur'anı kerime aykırı olduğunu bilemiyorsa, o kadar cahil ise, biz nasıl bilelim? Yahut O, (Bu hadis Kur'anı kerime uygundur) diyorsa, biz nasıl o hadisin zıt olabileceğini düşünelim? İslam âlimlerinin kitaplarında uydurma hadis olabileceğini düşünen cahillere ve sapıklara yazıklar olsun!
Acluni veya benzeri birisi, bir hadise uydurma demişse, mezhepsizlere göre artık o hadis uydurmadır Bir yazar da, İbni Mace’deki bir hadisi şerif için, (Hintli Muhammed Abdürreşid enNumâni, hadis imamlarının görüşünü bildiriyor, bu hadisin uydurma olduğunu söylüyor) diyor (İlim Çin’de ise de alınız) hadisi şerifi için, istisnasız bütün mezhepsizler uydurma diyor Halbuki hadis âlimlerinden imamı Deylemi, imamı Taberani, imamı Beyheki, imamı ibni Adiy, imamı ibni Abdilber gibi hadis âlimleri ve Hüccetül islam ünvanı ile meşhur olan imamı Gazali hazretleri sahih olduğunu bildirmektedir Bu büyük imamların naklettiği bu hadisi şerife uydurma diyenin dili kurur Peki imamı Süyuti, imamı Buhari gibi bir âlim bir hadise uydurma dese, bu hadis uydurma olur mu? Ancak o muhaddise göre uydurma olur, fakat öteki âlimlere göre yine sahihtir
Uydurma hadisi nakletmenin vebali
Sual: Ehli sünnet âlimlerinin kitaplarında niçin uydurma hadis yoktur?
CEVAP
Çünkü, hadis uydurmanın ve uydurulmuş hadisi nakletmenin vebalinin büyüklüğünü bildikleri için, Allahü teâlâdan çok korktukları için, tek kelime ile salih âlim oldukları için kitaplarına uydurma hadis almazlar (Uydurma hadis), bu sözü Allah Resulü söyledi diye iftira etmektir Sıradan bir müslümanın bile hayalinden dahi geçiremiyeceği bu iftirayı, bir ehli sünnet âlimi hiç yapabilir mi? Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Benden sonra gelecek kavim, size hadislerimi soracaklar Kim kasten bana yalan isnat ederse, Cehennemdeki yerine hazırlansın!) Ebu Nuaym
(Benden duyduğunuz âyet ve hadisi tebliğ edin! Beni İsrail’den bildirdiklerimi de söyleyin! Yalnız bana bilerek yalan isnat eden Cehennemdeki yerine hazırlansın!) Buhari
(Benden bir şey nakleden hakkı, doğruyu söylesin! Söylemediğim şeyi, bana isnat eden gireceği ateşe hazırlansın!) İbni Mace, Hakim
(İftiracıların en büyüğü, söylemediğim bir sözü, bana isnat edip nakledendir) Beyheki
(Yalan bir sözü, hadis diye rivayet eden de yalancıdır) Müslim
(Uydurma olduğunu bilerek, hadis diye rivayet eden, onu uyduran gibi Cehennemdeki yerine hazırlansın!) Bezzar
(Söylemediğimi hadis diye bildiren Cehennemdeki yerine hazırlansın!) Ukayli
(Söylemediğim sözü, hadis olarak bildiren veya Kur’anı kendi reyi görüşü ile tefsir eden, Cehennemde azap görecektir) Tirmizi
Bu hadisi şerifleri bilen bir âlimin kitabına uydurma hadis alması mümkün mü? Bırakın âlimi, herhangi bir müslüman, uydurma bir sözü hadis diye nakledebilir mi, Allah Resulüne bu iftirayı yapması, söylemesi mümkün mü? Mezhepsizlere, misyonerlere aldanmamalı, ehli sünnet âlimlerinin kitaplarında uydurma hadis var zannetmemeli Allahü teâlânın, dinini, soysuzlara karşı bu mübarek zatlar vasıtasıyla koruduğunu, yaydığını unutmamalı
Müctehid, bir hadis için uydurma diyebilir, bu da ancak kendisi için geçerlidir Bir muhaddis, İhya’da uydurma hadis var dedi diye bizim de var dememiz caiz olmaz, bu haddini bilmemekten, cahillikten, hatta hainlikten ileri gelen bir söz olur Kur'anı kerimde mealen, (Âlimlere sorun) buyuruluyor Hadisi şerifte ise, (Âlimler, Peygamberlerin vârisleridir), (Âlim, Allahü teâlânın güvendiği kimsedir) buyuruluyor
Allahü teâlânın güvendiği ve kendilerine sorun dediği âlimler kimdir? Kütübi sitte sahipleri veya Hüccetül İslam İmamı Gazali hazretleri bu âlimlere dahil değil mi? Resulullah efendimizin (Vârislerim) dediği âlimler bunlar değil ise kimlerdir? Abduh mu? Şevkani mi? Sehavi mi, Kardavi mi? Acluni mi? Mezhep imamları veya bir imamı Gazali, bir imamı Rabbani eğer Resulullahın vârisi değil ise, başka bir tane vâris gösterilemez
Mısırlı Suriyeli mezhepsizler çıkıp, (Ehli sünnet âlimlerinin kitaplarında uydurma hadis çoktur) diyorlar
Mezhepsizlerin sözleri delil oluyor da, mezhep imamlarının, imamı Gazalinin, imamı Rabbaninin sözü neden delil olmuyor? Mezhepsizlerin anladığı din oluyor da, bu büyüklerin anladığı neden din olmuyor? Onlardan öğrendiğimiz bilgilerle, onları mı sorgu suale çekeceğiz?
Bu nasıl mantık, bu nasıl ilim, bu nasıl edep böyle? Din düşmanlarına alet olanlara, onların tuzaklarına düşenlere yazıklar olsun
Allah’ın güvendiği, Peygamberin vârisi olan âlimlere güvenmeyen, hâşâ onların yalan söyleyeceğini veya Kur'anı kerime aykırı uydurma hadis nakledebileceğini sanmak ne kadar yanlıştır
Biz, imamı Gazali hazretlerinin kitabından bir hadisi şerif alıyoruz Mezhepsizler, (Bunun Kur'ana uygun olup olmadığına bak) diyorlar Hâşâ imamı Gazali hazretleri bir hadisin Kur'anı kerime aykırı olduğunu bilemiyorsa, o kadar cahil ise, biz nasıl bilelim? Yahut O, (Bu hadis Kur'anı kerime uygundur) diyorsa, biz nasıl o hadisin zıt olabileceğini düşünelim? İslam âlimlerinin kitaplarında uydurma hadis olabileceğini düşünen cahillere ve sapıklara yazıklar olsun!
Acluni veya benzeri birisi, bir hadise uydurma demişse, mezhepsizlere göre artık o hadis uydurmadır Bir yazar da, İbni Mace’deki bir hadisi şerif için, (Hintli Muhammed Abdürreşid enNumâni, hadis imamlarının görüşünü bildiriyor, bu hadisin uydurma olduğunu söylüyor) diyor (İlim Çin’de ise de alınız) hadisi şerifi için, istisnasız bütün mezhepsizler uydurma diyor Halbuki hadis âlimlerinden imamı Deylemi, imamı Taberani, imamı Beyheki, imamı ibni Adiy, imamı ibni Abdilber gibi hadis âlimleri ve Hüccetül islam ünvanı ile meşhur olan imamı Gazali hazretleri sahih olduğunu bildirmektedir Bu büyük imamların naklettiği bu hadisi şerife uydurma diyenin dili kurur Peki imamı Süyuti, imamı Buhari gibi bir âlim bir hadise uydurma dese, bu hadis uydurma olur mu? Ancak o muhaddise göre uydurma olur, fakat öteki âlimlere göre yine sahihtir
Uydurma hadisi nakletmenin vebali
Sual: Ehli sünnet âlimlerinin kitaplarında niçin uydurma hadis yoktur?
CEVAP
Çünkü, hadis uydurmanın ve uydurulmuş hadisi nakletmenin vebalinin büyüklüğünü bildikleri için, Allahü teâlâdan çok korktukları için, tek kelime ile salih âlim oldukları için kitaplarına uydurma hadis almazlar (Uydurma hadis), bu sözü Allah Resulü söyledi diye iftira etmektir Sıradan bir müslümanın bile hayalinden dahi geçiremiyeceği bu iftirayı, bir ehli sünnet âlimi hiç yapabilir mi? Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Benden sonra gelecek kavim, size hadislerimi soracaklar Kim kasten bana yalan isnat ederse, Cehennemdeki yerine hazırlansın!) Ebu Nuaym
(Benden duyduğunuz âyet ve hadisi tebliğ edin! Beni İsrail’den bildirdiklerimi de söyleyin! Yalnız bana bilerek yalan isnat eden Cehennemdeki yerine hazırlansın!) Buhari
(Benden bir şey nakleden hakkı, doğruyu söylesin! Söylemediğim şeyi, bana isnat eden gireceği ateşe hazırlansın!) İbni Mace, Hakim
(İftiracıların en büyüğü, söylemediğim bir sözü, bana isnat edip nakledendir) Beyheki
(Yalan bir sözü, hadis diye rivayet eden de yalancıdır) Müslim
(Uydurma olduğunu bilerek, hadis diye rivayet eden, onu uyduran gibi Cehennemdeki yerine hazırlansın!) Bezzar
(Söylemediğimi hadis diye bildiren Cehennemdeki yerine hazırlansın!) Ukayli
(Söylemediğim sözü, hadis olarak bildiren veya Kur’anı kendi reyi görüşü ile tefsir eden, Cehennemde azap görecektir) Tirmizi
Bu hadisi şerifleri bilen bir âlimin kitabına uydurma hadis alması mümkün mü? Bırakın âlimi, herhangi bir müslüman, uydurma bir sözü hadis diye nakledebilir mi, Allah Resulüne bu iftirayı yapması, söylemesi mümkün mü? Mezhepsizlere, misyonerlere aldanmamalı, ehli sünnet âlimlerinin kitaplarında uydurma hadis var zannetmemeli Allahü teâlânın, dinini, soysuzlara karşı bu mübarek zatlar vasıtasıyla koruduğunu, yaydığını unutmamalı