iltasyazilim
FD Üye
Zâhir, bir şeyin dışı, görünen, ortada olan, müşahede edilen, duyu organları ile hissedilen ve bilinen kısmı demektir Bâtın, bir şeyin iç yüzü, görünmeyen yanı, saklı ve sırlı yönü, tefekkür, feraset ve kalp basiretiyle bilinen kısmı demektir
Dolayısıyla zâhirî ilim dendiğinde, zâhirde bedenle yapılan iş ve ibadetlerin hükümlerini öğreten ilim anlaşılır Bâtınî ilim ise iç âlemimizin ilmidir Kalple ilgili amellerin ve ibadetlerin hakikatini öğretir İnsanın kalbini, ruhunu ve nefsini tanıtır, onların terbiye yolunu gösterir Varlıkların iç yüzünü, kâinatın inceliklerini, gayb âlemini, melekût âleminin sırlarını, ahiret hallerini konu edinen ilme de bâtınî ilim denir
Dinimiz, her iki ilimden de gerektiği kadarını bize öğretmiştir Bu iki ilmin bir kısmı herkese farzdır Bir kısmı ise fazilettir Dinimizin öğrettiği ve herkesten istediği zâhir ve bâtın ilmi, bütünüyle Kur’an ve Sünnet ilminden ibarettir Bu iki ilim beden ile ruh gibidir, birbirini tamamlar Biri olmadan diğeri olmaz
Semerkand Takvimi
Dolayısıyla zâhirî ilim dendiğinde, zâhirde bedenle yapılan iş ve ibadetlerin hükümlerini öğreten ilim anlaşılır Bâtınî ilim ise iç âlemimizin ilmidir Kalple ilgili amellerin ve ibadetlerin hakikatini öğretir İnsanın kalbini, ruhunu ve nefsini tanıtır, onların terbiye yolunu gösterir Varlıkların iç yüzünü, kâinatın inceliklerini, gayb âlemini, melekût âleminin sırlarını, ahiret hallerini konu edinen ilme de bâtınî ilim denir
Dinimiz, her iki ilimden de gerektiği kadarını bize öğretmiştir Bu iki ilmin bir kısmı herkese farzdır Bir kısmı ise fazilettir Dinimizin öğrettiği ve herkesten istediği zâhir ve bâtın ilmi, bütünüyle Kur’an ve Sünnet ilminden ibarettir Bu iki ilim beden ile ruh gibidir, birbirini tamamlar Biri olmadan diğeri olmaz
Semerkand Takvimi