Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Hakkınızı Nasıl Ararsınız?

Hakkınızı Nasıl Ararsınız?
0
159

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
ALIŞVERİŞLERDE ORTAYA CIKABİLECEK UYUŞMAZLIKLARDA İZLENEBİLECEK METODLAR

ORTAYA CIKABİLEN UYUŞMAZLIK NEDENLERİ;

1Kapıdan satışlar,

2Her turlu mal veya hizmet alımları,

3Kredi kullanımları,

4Kampanyalı satışlar,

5EPosta ile alınan urunler,

6Kredi kartı kullanımları,

7Taksitli satışlar,

UYUŞMAZLIKLARIN COZUMU İLE GOREVLİ KURUMLAR

1 Meslek Odaları,

2 İl ve İlce Tuketici Sorunları Hakem Heyetleri,

3Belediyeler,

4Reklam kurulu,

5Sanayi Bakanlığı ‘Tuketicinin ve Rekabetin Koruması Genel Mudurluğu,

6Tuketici Mahkemeleridir

MESLEK ODALARI

Hizmet alımlarında ortaya cıkan uyuşmazlıkların cozumu icin hizmeti veren kişi veya kuruluşun bağlı bulunduğu meslek odalarına muracaat edilebilir

İLVE İLCE TSHH

Her turlu mal veya hizmete ait anlaşmazlıklarının on cozumu icin kanunen kurulmuş olan resmi makamlardır

İl TSHH Sanayi ve Ticaret il mudurluğu veya gorevlendirdiği yerler; ilce TSHH kaymakamlılar veya gorevlendirdiği yerlerdir( Ayrıntılı bilgi icin Kanunlar bolumumuze bakınız)

BELEDİYELER

4077 sayılı tuketici koruma kanununun,

Madde 1212,Her malın menşei,cinsi ve fiyatını gosteren etiketin olmaması durumunda Belediye encumenlerince cezai işlem yapılır

Belediyelerin sorumluluğundaki herhangi bir şikayet icin Belediye il veya ilce zabıta memurlukları veya 153 alo zabıta aranmalıdır

VALİLİKLER

4077 sayılı Tuketiciyi Koruma kanunu,

46 maddesi, Ozurlu mal satımında mal uzerine “Ozurludur ibaresi konulmadığında,

51 maddesi, Satılan mal “numunedir veya “satılık değildir ibaresi konulmadığında,

66 maddesi, Taksitli satışlarda satış sozleşmesinin bir nushasının tuketiciye verilmediğinde,

74,5,6 maddesi, Kampanyanın bitiş tarihi, mal veya hizmetin yerine getirilme tarih ve şekli,

8 maddesi, İade hakkına riayet etmemek konusunda,

9;9A maddesi, Cayma bildirimi metninin ve tutanağın olmaması durumunda,

10,10A maddesi, Kredi sozleşmesinin yapılmaması durumunda,

112,4;11A

121,2 maddesi, Etiket ve Tarife listelerinin bulunması,

1312 maddesi, Garanti belgesi ve ucretsiz tamir konusundaki anlaşmazlıklarda,

141 maddesi, Kullanma ve tanıtma klavuzu verilmemesi halinde,

151 maddesi, Servis hizmetlerinin verilmemesi halinde,

18 ve 19 maddesi, Tehlikeli mal ve hizmet ile kalite denetimine ilişkin hususlar,

27 maddesi, Denetleyicilere doğru bilgi, belge ve gerekli yardımların yapılmaması durumlarında,

doğrudan Valilikler sorumludur ( Ayrıntılı bilgi icin Kanunlar bolumumuze bakınız)

REKLAM KURULU

4077 sayılı Tuketiciyi Koruma kanununun,

16 maddesi Ticari Reklamlar ve İlanlar icin gelen şikayetlerin değerlendirilmesini ve gerekli duzenlemeleri yapar

( Ayrıntılı bilgi icin Kanunlar bolumumuze bakınız)

SANAYİ BAKANLIĞI “TUKETİCİNİN VE REKABETİN KORUNMASI GENEL MUDURLUĞU

4077 sayılı Tuketiciyi Koruma kanununun,

72,7,8 maddeleri

11 maddesi

16 maddesi, Ticari ve ilanlara iliţkin duzenlemelere uymamak,

( Ayrıntılı bilgi icin Kanunlar bolumumuze bakınız)

TUKETİCİ MAHKEMELERİ

Her turlu tuketici sorunlarının nihayi cozum yeridir ( Ayrıntılı bilgi icin Kanunlar bolumumuze bakınız)

HAKKINIZI ARAMANIN ADIMLAR

İlk yapılması gereken mal veya hizmeti veren yere muracaat edilmelidirBu muracatın yazılı olması faydalı olacaktır

Uyuşmazlığa neden olan mal veya hizmet icin 2007 yılı icin;

a) 792,12 YTL’ye kadar olan uyuşmazlıklarda ilce hakem heyetlerine başvurulur TSHH kararları kesindir

b) 2,067,89 YTL’ye kadar olan uyuşmazlıklarda Buyuk şehir statusundeki yerlerde il Hakem Heyetlerine bakmakla yukumludur

c) Hakem heyetlerinden alınan karar lehte ise mal veya hizmeti veren yere muracaat edilerek kararın uygulanması talep edilebilir

d) Bu aşamalardan sonuc alınamazsa elde bulunan belgelerle Tuketici Mahkemesine muracat edilerek sorunun cozumu yoluna gidilebilir

Ayrıca;
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı bilgilendirme hattı
0 800 3148014
Alo tuketici hattı 175
tuketici@sanayigovtr

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı
Tuketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Mudurluğu Telefonları

Ayıplı mal ve hizmet şikayetleri : 0312 23652324
Taksitli,kampanyalı ve kapıdan satışlar : 0312 23652316
Promosyon şikayetleri : 0312 23652324
Standart denetimleri : 0312 23652333
Garanti belgesi başvuruları : 0312 23652343
Satış sonrası hizmetler yeterlilik belgesi başvuruları : 0312 23652342
Ticari ve ilanlara ilişkin şikayetler : 0312 23652310

Faks : 0312 2858840 ve 2879240
Elektronik posta adresi : tuketici@sanayigovtr
 
858,467Konular
981,167Mesajlar
29,536Kullanıcılar
uugar9990Son üye
Üst Alt