Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Haklarınızı biliyor musunuz????

Hoş geldin! bkg tarafından topluluğumuza katılmaya davet edildiniz. Kaydolmak için lütfen burayı tıklayın.
Haklarınızı biliyor musunuz????
0
160

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
73
HASTA HAKLARI
(Hasta Hakları Yönetmeliği-1998-'ne göre)

Bir Sıhhat Kuruluşuna, sıhhat hizmeti almak için başvuran herkesin;

Hizmetten umumi olarak faydalanma:
Adalet ve hakkaniyet prensipleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve kollayıcı sıhhat hizmetlerinden faydalanmaya,

Eşitlik içinde hizmete ulaşma:
Irk, lisan, diyanet ve mezhep, cinsiyet, siyasi mülahaza, felsefi inanç, ekonomik ve toplumsal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,

Haberlendirme:
Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye,

Kuruluşu seçme ve değiştirme:
Sıhhat kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sıhhat kuruluşunda verilen sıhhat hizmetlerinden faydalanmaya,

Işçisi tanıma, seçme ve değiştirme:
Sıhhat hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve sair çalışanın kimliklerini, hizmet ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye,

Haber İsteme:
Sıhhat durumu ile ilgili her türlü bilgiyi laflı yahut yazılı olarak istemeye,

Mahremiyet:
Saklılığa müsait olan bir ortamda her türlü sıhhat hizmetini almaya,

Istek ve Müsaade:
Tıbbi müdahalelerde isteğin alınmasına ve istek çerçevesinde hizmetten faydalanmaya,

Reddetme ve durdurma:
Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye,

Güvenlik:
Sıhhat hizmetini inançlı bir ortamda almaya,

Diyaneti vecibelerini tarafına getirebilme:
Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan önlemler çerçevesinde, diyaneti vecibelerini alanına getirmeye,

Saygınlık görme:
Hürmet, itina ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, şefkatli sıhhat hizmeti almaya,

Rahatlık:
Her türlü hijyenik koşullar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sıhhat hizmeti almaya,

Ziyaret:
Kurum ve kuruluşlarca belirlenen yöntem ve esaslara mütenasip olarak ziyaretçi kabul etmeye,

Refakatçi bulundurma:
Mevzuatın, sıhhat kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin makul görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye,

Müracaat, şikayet ve dava hakkı:
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü müracaat, şikayet ve dava hakkını kullanmaya,

Mütemadi hizmet:
Gerektiği sürece. sıhhat hizmetlerinden yararlanmaya,


HAKKI VARDIR.

 
858,506Konular
982,854Mesajlar
33,082Kullanıcılar
iptvmaSon üye
Üst Alt