HASTA HAKLARI
(Hasta Hakları Yönetmeliği-1998-'ne göre)
Bir Sıhhat Kuruluşuna, sıhhat hizmeti almak için başvuran herkesin;
Hizmetten umumi olarak faydalanma:
Adalet ve hakkaniyet prensipleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve kollayıcı sıhhat hizmetlerinden faydalanmaya,
Eşitlik içinde hizmete ulaşma:
Irk, lisan, diyanet ve mezhep, cinsiyet, siyasi mülahaza, felsefi inanç, ekonomik ve toplumsal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,
Haberlendirme:
Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye,
Kuruluşu seçme ve değiştirme:
Sıhhat kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sıhhat kuruluşunda verilen sıhhat hizmetlerinden faydalanmaya,
Işçisi tanıma, seçme ve değiştirme:
Sıhhat hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve sair çalışanın kimliklerini, hizmet ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye,
Haber İsteme:
Sıhhat durumu ile ilgili her türlü bilgiyi laflı yahut yazılı olarak istemeye,
Mahremiyet:
Saklılığa müsait olan bir ortamda her türlü sıhhat hizmetini almaya,
Istek ve Müsaade:
Tıbbi müdahalelerde isteğin alınmasına ve istek çerçevesinde hizmetten faydalanmaya,
Reddetme ve durdurma:
Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye,
Güvenlik:
Sıhhat hizmetini inançlı bir ortamda almaya,
Diyaneti vecibelerini tarafına getirebilme:
Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan önlemler çerçevesinde, diyaneti vecibelerini alanına getirmeye,
Saygınlık görme:
Hürmet, itina ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, şefkatli sıhhat hizmeti almaya,
Rahatlık:
Her türlü hijyenik koşullar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sıhhat hizmeti almaya,
Ziyaret:
Kurum ve kuruluşlarca belirlenen yöntem ve esaslara mütenasip olarak ziyaretçi kabul etmeye,
Refakatçi bulundurma:
Mevzuatın, sıhhat kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin makul görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye,
Müracaat, şikayet ve dava hakkı:
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü müracaat, şikayet ve dava hakkını kullanmaya,
Mütemadi hizmet:
Gerektiği sürece. sıhhat hizmetlerinden yararlanmaya,
HAKKI VARDIR.
(Hasta Hakları Yönetmeliği-1998-'ne göre)
Bir Sıhhat Kuruluşuna, sıhhat hizmeti almak için başvuran herkesin;
Hizmetten umumi olarak faydalanma:
Adalet ve hakkaniyet prensipleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve kollayıcı sıhhat hizmetlerinden faydalanmaya,
Eşitlik içinde hizmete ulaşma:
Irk, lisan, diyanet ve mezhep, cinsiyet, siyasi mülahaza, felsefi inanç, ekonomik ve toplumsal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,
Haberlendirme:
Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye,
Kuruluşu seçme ve değiştirme:
Sıhhat kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sıhhat kuruluşunda verilen sıhhat hizmetlerinden faydalanmaya,
Işçisi tanıma, seçme ve değiştirme:
Sıhhat hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve sair çalışanın kimliklerini, hizmet ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye,
Haber İsteme:
Sıhhat durumu ile ilgili her türlü bilgiyi laflı yahut yazılı olarak istemeye,
Mahremiyet:
Saklılığa müsait olan bir ortamda her türlü sıhhat hizmetini almaya,
Istek ve Müsaade:
Tıbbi müdahalelerde isteğin alınmasına ve istek çerçevesinde hizmetten faydalanmaya,
Reddetme ve durdurma:
Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye,
Güvenlik:
Sıhhat hizmetini inançlı bir ortamda almaya,
Diyaneti vecibelerini tarafına getirebilme:
Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan önlemler çerçevesinde, diyaneti vecibelerini alanına getirmeye,
Saygınlık görme:
Hürmet, itina ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, şefkatli sıhhat hizmeti almaya,
Rahatlık:
Her türlü hijyenik koşullar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sıhhat hizmeti almaya,
Ziyaret:
Kurum ve kuruluşlarca belirlenen yöntem ve esaslara mütenasip olarak ziyaretçi kabul etmeye,
Refakatçi bulundurma:
Mevzuatın, sıhhat kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin makul görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye,
Müracaat, şikayet ve dava hakkı:
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü müracaat, şikayet ve dava hakkını kullanmaya,
Mütemadi hizmet:
Gerektiği sürece. sıhhat hizmetlerinden yararlanmaya,
HAKKI VARDIR.
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.