Valve'dan Dario Casali, Geoff Keighley'e verdiği röportajda Half-Life: Alyx'in günün birinde PC'ye de gelebileceğini düşünenlerin hayallerini suya düşüren açıklamalarda bulundu.
Dario, Half-Life: Alyx'in aslında bir VR keşif oyunu olarak başladığını, sonradansa bir Half-Life oyununa dönüştüğünü söylüyor. Her ne kadar ekip VR dışı versiyonunu yayınlamayı istiyor olsa da, bunun mümkün olmadığını söylüyorlar.
"Bunun fare ve klavyeyle oynanabilen bir versiyonunu sunmayı isterdik. Fakat dediğimiz üzere bu çalışma bir VR keşfi olarak başladı. Denetimcileri ve başlığı kullandıkça bunun bize sağladığı etkileşim ölçüsünün, bize sunduğu imkanların farkına vardık. Bu istikamette ilerledikçe daha da net anladık ki klavye-fare ikilisine aktaramayacağımız kadar çok imkanla karşı karşıyayız. Elleri baştan bağımsız olarak takip edebilmek, külliyen 3D bir uzayda olmak, tüm hareketleri gerçek eş devirli izleyebilmek... Bunları klavye ve fareyle sağlayamazsınız. Bunu oyun makeniklerine dönüştürdüğünüzde, şu an yapabildiğimiz çeşit etkileşimlere dönüştürdüğünüzde bunu fare ve klavyeyle hayatta yapamayacağınızı anlıyorsunuz."
Dario bu VR mekaniklerine örnek olarak bir elle kapıyı hafifçe aralayıp öbür elle ateş edebilmek üzere etkileşimleri göstermiş. Ya da isterseniz kapıyı açıp el bombası fırlatabilecek ve kapıyı kapayabilecekmişsiniz. Tekrar de bunların klavye ve fareyle de bir biçimde yapılabileceğini düşünüyorum ancak sonuçta karar Valve'ın.