Halkla İlişkiler ve Tanıtım Elemanı TANIM Özel kuruluşlarda ve kamu kurumlarında; kurumu halka tanıtacak, kurumun çalışmalarına aleyhinde halkta alaka uyandıracak, kurum hakkında çevrede olumlu izlenimler yaratacak ilişkileri kurabilen kişidir GÖREVLER Tanıtıcı haber bültenleri, broşürler, raporlar hazırlar, Yapılacak etkinlikleri kitle iletişim araçları ile halka duyurur, Basın toplantıları, sergiler, konferanslar hazırlar, Konusuyla ilgili yazıları basında izler, kupürleştirir, cevaplar hazırlar, Halkla ilişkiler konusunda eğitim verilmesi için program hazırlar, Yöneticilerin söylev metinlerini ve yazışmalarını hazırlar, Görüşme, merasim, kutlama ve kokteyllerin düzenini sağlar, Kurum adına sanat etkinlikleri düzenler, Kamuoyundaki imajın belirlenmesi nedeniyle anketler düzenlenmesini sağlar, Yapılacak faaliyetler için bütçe hazırlar, araç gereç miktarını ve elemanların sayısını ve niteliğini belirler KULLANILAN ALET VE MALZEMELER Büro makineleri (telefon, teleks, faks, bilgisayar vb), Resim makinesi MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER Halkla ilişkiler ve tanıtım elemanı edinmek isteyenlerin; Üstteki düzeyde sözel yeteneğe sahip, İnsanlarla iyi ilişkiler kurabilen (dışa dönük), Kendine güvenen ve başkalarını etkileyebilen, Girişken, Inceden Inceye Araştıran, Sabırlı, ölçülü, Yaratıcı kimseler olmaları gerekir ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Halkla ilişkiler ve tanıtım elemanı, ofis ortamında ödev yapar, zaman zaman diğer kuruluşlarda düzenlenen toplantılara, seminerlere, sergilere katılabilir Çalışırken gazetecilerle, uzmanlarıyla, müşterilerle, meslektaşlarıyla, yöneticilerle ve öteki çalışanlarla irtibat halindedir ÇALIŞMA ALANLARI VE MESLEK BULGU OLANAKLARI Halkla ilişkiler ve tanıtım elemanı, bürolarda, otellerde, gazetelerde, yayın alanlarında, bankalarda, ajanslarında, fabrikalarda, hastanelerde, çeşitli kuruluşların organizasyon faaliyetlerinde egzersiz olanağına sahiptir IŞ EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER Meslek eğitimi aşağıdaki üniversitelere emrindeki “Iletişim , “İşletme ve “Irtibat Bilimleri fakültelerinin “Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Halkla İlişkiler, “Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, “Reklamcılık ve Halkla İlişkiler bölümlerinde verilmektedir; MESLEK EĞİTİMİNE GIRIŞ KOŞULLARI Mesleğin eğitimine girebilmek için, Lise ya da dengi mektep mezunu edinmek, Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) “Halkla İlişkiler ve Tanıtım, “Halkla İlişkiler, “Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, “Reklamcılık ve Halkla İlişkiler lisans programları tatmin edici “Sözel (LAF) puan olmak, Öğrenci Seçme ve Sıralama Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Halkla İlişkiler ve Tanıtım, “Halkla İlişkiler, “Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, “Reklamcılık ve Halkla İlişkiler lisans programları ile ilgili asgari bir yükseköğretim programını yeğlemek gerekmektedir EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ Eğitim süresi 4 yıldır Eğitim boyunca ; Sosyoloji, Psikoloji, Siyasi Tarih, Siyaset Bilimine Antre, Okuma ve Anlatım Teknikleri, Kitle Irtibat Araçları, Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar, Reklam Tasarımı, Pazarlama, Halkla İlişkiler Modeli, Piyasa ve Kamu Araştırmaları, Ekonomi, hukuk, Araştırma Yöntemleri, Gazetecilik, Reklamcılık, Fotoğrafçılık, Istatistik Bilimi, Haber Toplama ve Dağılım, Kitle Iletişim Kuramları, Basın İlişkileri vb dersler verilmektedir MESLEKTE İLERLEME Halkla ilişkiler konusunda üniversitelerde akademik kariyer yapabilirler Ulus ya da özel kuruluşlarda basın yayınlama ve halkla ilişkiler biriminde yönetici olabilirler BENZER MESLEKLER: Gazetecilik, uzmanlığı BURS, KREDİ VE VERGI DURUMU Iş eğitimi boyunca koşulları uyan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nca verilen krediden yararlanabilirler Kamuda çalışanlar 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine göre, devlet memuru statüsünde 91 kadro ve derece ile işe başlarlar Özel şirketlerde ise gelir, tanıdık olmayan dil bilmeye, tecrübeye ve işyerinin konumuna kadar değişmektedir DAHA AYRINTILI DATA İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER İlgili eğitim kurumları, Türkiye Meslek Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Iş Danışma Merkezi, Bünyesinde Iş Danışma Merkezi yer alan Türkiye Iş Kurumu İl Müdürlükleri