Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Halkla İlişkiler

Halkla İlişkiler
0
74

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Halkla İlişkiler halkla ilişkilerle ilgili makaleler halkla ilişkiler ile ilgili makaleler ilişkiler ile resimler Halkla İlişkiler ’İmajı Kara Dönüştüren Tılsım’ Marmara Üniversitesi Irtibat Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Birim Başkanı, Galatasaray ve Kültür Üniversitesi lisans, yüksek lisans ve doktora hocası Prof Filiz Balta Peltekoğlu, halkla ilişkiler konusundaki sorulara verdiği yanıtlar; Halkla ilişkiler nedir? Çok kısa ve kapsamlı bir tanımla halkla ilişkiler, stratejik iletişim yöntemidir İster eleştirin, isterseniz de göklere çıkarın; halkla ilişkiler, gibi iletişim disiplinlerinin olmadığı bir dünya düşlemek çok şiddet Yoğun rekabet ve gelişen iletişim teknolojileri, irtibat yönetimini kılıyor giderken, halkla ilişkilerin sınırlan da artan bir şekilde genişliyor Kurumun kendisini tanımlaması, kurumsal kimlik, hedef kitlenin kurumu algılayış biçimi, imaj, güven duyulan ve saygıdeğer kurumu tanımlayan kurumsal haysiyet, zorlama anların irtibat yönetimi, kriz iletişimi gibi konular, halkla ilişkilerin sınırlarını tanımlıyor Halkla ilişkiler neden önemlidir? Halkla ilişkiler, kurumun amaçlarını gerçekleştirmek üstüne yapılanır Halkla ilişkiler, bir yana benzer mahsul ve markaların birbirinden farklılaşmasına katkıda bulunurken dahası kurumun toplumsal duyarlılığını kanıtlamasına katkıda bulunur Şiryandan kurum içi iletişimi sağlarken, bundan başka kuruma haysiyet kazandırır Çünkü kurumun bütün gaye kitleleriyle olan stratejik irtibat yöntemidir Başarılı halkla ilişkiler nedir? Başarılı halkla ilişkiler, kurumsal kültür, kurumsal tavır ve kurum kimliğini tanımlayan, bunu istenen imaj ve itibara dönüştüren iletişim stratejisidir Ancak iletişimin gücünden yararlanırken toplumsal çıkarları gözeten halkla ilişkiler anlayışının başarısından söz etmek gereği duyuyorum Halkla ilişkilerin tüketici üzerindeki etkisi nedir? Kurumun itibarlı, aşina, farkına varılan bir kurum olması, zihinlerde olumlu resimler oluşturması, iç iletişimi sağlaması gibi işlevler üstlenen halkla ilişkiler, bunların sonucunda, işletmelerin olumlu fotoğrafını kâra dönüştüren misyonu da başarıyla yerine getirir Tabii ama bir sponsorluk veya bir faaliyet sonucu da olsa çoğu zaman tüketicinin haber formunda karşısına çıkan halkla ilişkiler, ikna gücü yüksek bir iletişim biçimidir Altın ve mücevher sektöründe halkla ilişkilerin önemi nedir? Her sektörde olduğu gibi altın ve mücevher sektöründe de markalaşma eğilimi yükselen değerinde haline geldi Marka farkındalığı yaratmak, marka itibarını sağlamak için halkla ilişkiler vasıta ve yöntemlerinden yararlanılmalı Zaten markalaşma süreciyle birlikte mücevher markaları ve değişik sponsorluklar ekranların vazgeçilmezleri haline geldi Yeniden TV’de müsabaka ödülleri olarak markaların isimleri anılmaya başlandı Tanıtım konusunda sektör mensupları, içten görsel ve yazılı medyayı kullanıyor mu sizce? zaman zaman insert’lere rastlıyorum Sponsorluklar, bilhassa favori TV program sponsorlukları, kimi vakit da sektöremarkaya ait haberler dikkatimi çekiyor Fakat bu çabalar, genel olarak tüm bir stratejinin bir parçası olmaktan çok farkındalık yaratma işlevini yerine getirir izlenimi veriyor Oysa Türkçe ve İngilizce dillerinde yayınlanan Gold Newsun manâlı bir iletişim kanalı olduğu kanısındayım Gold News, gerek iç gerekse dış pazarda Türkiye Kuyumculuk Sektörü’nün sesi olabilecek nitelikte bir yayınlama organı olarak değerlendirilmeli Halkla ilişkiler konusunda Türk kuyumcularına ne önerir¬siniz? Türk kuyumcuları, pazarı iyi tanımladıktan daha sonra bir iletişim stratejisi geliştirmeli Mücevher bir yatırım aracı mıdır, statü sembolü müdür, estetik anlayışın bir göstergesi midir?soruları öbür hedef kitleler açısından yanıtlanmalı, bu doğrultuda marka stratejisi oluşturularak marka konumlandırılmalıdır Natürel ama bu sürecin cin olmazsa olmazı ise halkla ilişkiler ve reklamdır Ancak günümüzün iletişim anlayışı, artık pazara girme aşamasında da halkla ilişkilerin öncü baskı olduğunu, lansman kampanyalarının öncesinde hazırlanan ortamda çok daha etkin olacağını benimsemektedir Haikla ilişkilerin 10 altın kuralı 1 Halkla ilişkiler felsefesini bilen halkla ilişkiler uzmanıyla çalışmak, 2 Ahlak kurallara saygı göstermek, 3 Toplumu ve maksat kitleyi içten tanımlamak 4 Araştırmaya yük tahsis etmek, 5 Stratejik planlamanın önemine inanmak, 6 Medyayı tanımak, 7 Başarının ayrıntılarda saklı olduğunu kavramak, 8 Irtibat teknolojisinden adet edinmek, 9 Içten hedefler koymak, 10 Sosyal yükümlülük bilincine sahip olmak Goldnews Dergisi, TemmuzAğustos 2006, Rakam 157, Sayfa 110112 PROFDR FİLİZ BALTA PELTEKOĞLU’NUN OKUMA LİSTESİ  Aristotales, Politika, Remzi Kitabevi 2000  Ahmet Hamdi Tanpınar, 19 Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan Kitap Evi 1988  Merih Zıllıoğlu Irtibat Nedir, Cem Yay1999  James e Grunig Halkla ilişkiler ve Iletişim Yönetiminde Mükemmellik Tribecca 2005  Tom Reichert, Reklamcılığın Erotik Tarihi, Güncel Yayıncılık 2004  Armand Mattelart, Beyin İğfal Şebekesi, Detaylar Yay1995  Armand Mattelart, Irtibat Kuramları Tarihi, Iletişim Yayınları 1995  Armand Mattelart, İletişimin Dünyasallaşması, Irtibat yayınları 1996  Armand Mattelart, Reklamcılık Cep Üniversitesi 1987  Can Kozanoğlu, Hazır İmaj Devri, Iletişim yay 1997  Denis Huisman, Sokrates İnternette, Aktüel yayıncılık1997  John Fiske, Iletişim Çalışmalarına Antre, Ark Yayınları 1990  John Fiske, Popüler Kültürü Iyi Anlamak , Ark Yayınları 1999  John Fiske, Mitler ve Mit Yapanlar, Öbür Yayınevi 2002  Slavoj Zizek, Kırılgan Bağlantı, Metis Yayınları 2002  Slavoj Zizek, Kırılgan Mutlak encore 2000  Slavoj Zizek, İdeolojinin Ulu Nesnesi, Metis 2002  Paul Rutherford, Yeni İkonalar, Yapı Kredi yay 1996  Herbert Marcuse, Tek Boyutlu İnsan, İdea 1997  Neil Postman, Çocukluğun Yok oluşu, İmge Kitap Evi 1995  Jean Baudrillard, Simularklar ve Simülasyon, Doğu Batı yayınları1982  Elisabeth Noelle Neumann, Kamuoyu, Dost Kitapçı 1996  Ünsal Oskay, Yıkanmak İstemeyen Çocuklar Olalım, YKY 1998  Nurdoğan Rigel, Medya Ninnileri, Sistem yayıncılık 1993  Nurdoğan Rigel, Rüya Körleşmesi, Der Yayıları 2000  Febvre Martin, Kitabın Doğuşu , Avcıol Matbaa 2000  Zygmunt Bauman, Küreselleşme, Ayrıntı 1999  Umberto Eco, Açık yapıt, Can yayınları 2001  Noam Chomsky, Medya Denetimi, Tümzamanlaryayıncılık 1993  Alaedddin Asna, Halkla İlişkiler Temel Bilgiler, Der Yayınları 1998  Alaeddin Asna, Halkla İlişkiler, Sabah yayınları 1997  Alaeddin Asna, Önce Irtibat Vardı, Derin Yayınları 2003  Alaeddin Asna, Bir PR’cinin Meslek Anıları, Media Cat 2004  Metin Kazancı, Halkal İlişkiler, Turhan yayınevi 2002  Ayla Okay, Kurum Kimliği, Media Cat 2001  Ahmet Bülent Göksel, Halkla ilişkiler, Şahit yay1990  Ülkü Okay Aydemir Okay, Halkla İlişkiler, Der yay 2002  Billur Ülger, Halkla İlişkiler, Der Yay 2004  Ahmet Kalender, Siyasal Iletişim  Nilüfer Göle, Melez desenler, Metis 2000  Korkmaz Alemdar, Iletişim ve Tarih, İmge Kitabevi 1996  İrfan Erdoğan Korkmaz Alemdar, Öteki Hipotez Erk 2002  Walter JOng, Sözlü ve Yazılı Kültür, Metis Yay1995  Asker Kartarı, Farklılarla Yaşamak: Kültürlerarası Irtibat, Mahsul yayınları 2001  JJ Rousseau, Toplum Sözleşmesi, Çan yay1965  Nurdoğan Rigel İleti Tasarımında Haber, Der Yay 2000  Nüket Güz vd, Etkili Irtibat Terimleri, İnkılap Yay2002  Giovanni Sartori, Görmenin İktidarı, Irtibat Yay 2004  Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Mesuliyet Projeleri, Maviağaç Yayın, 2006  Ceyda Aydede, Teorik ve Uygulamalı Halkla ilişkiler Kampanyaları, Media Cat Yayınları, 2001  Mete Çamdereli, Esas Çizgileriyle Halkla ilişkiler, Çizgi Kitapçı Yayınları, 2000  Haluk Gürgen, Örgütlerde Irtibat Kalitesi, Der Yayınları, 1997  Ahmet Kalender, Siyasal Iletişim, Çizgi Kitapçı Yayınları, 2000 Elif EROĞLU  
 
858,500Konular
982,392Mesajlar
32,981Kullanıcılar
ilkinsanSon üye
Üst Alt