iltasyazilim
FD Üye
Hangi durumlarda plan yaparız
Tüm işletmelerde gelecek bir sorun olarak karşımıza bu soru çıkarÇünkü tüm yöneticiler işletmeyi yaşatmak ve devamlılığını sağlamakla yükümlüdürlerGeleceğin ne olacağını tahmin etmek,işletmesinin nereye gittiğini gelecek yıllarda faaliyetlerinin ne nesil bir seyir göstereceğini sistemli bir biçimde öngörmek bu yükümlülüğün kayda değer bir kısmını oluştururBununla birlikte,geleceğe yönelik düşünme biçimine sahip olan yöneticilerin sayısı ya çok azdır veya onları aralıksız meşgul eden jurnal görevlerinde dolayı zorunlu zamana sahip değildirler
Gelecek günlerden belli olunamayacağını bir prensip olarak kabul eden yöneticiler, ilerde meydana gelecek olaylarla ilgili işletme içinde dargın bütün kararların sistematik bir şekilde incelenmesi gereğini duyarak planlama adı verilen yönetim yönteminden yararlanırlar
Sistematik bir usul olup tasarlama baştan sona gelecekte belirtilmiş bir zaman süresi sonunda erişilmesi istenen amaçlar ve normlar açık olarak belirlenirİşletmenin faaliyette bulunduğu çevrede olabilecek değişiklikler tahmin edilerek karar süreçleri içine yeni veriler dahil edilirPlanlama işletmenin tüm bölümlerini kapsayan bütünsel bir yöntem olduğundan geleceğin tüm kararlarının tepkileri uygulamaya geçmeden önce dikkatlice değerlendirilip meydana gelecek gelir ve kayıplar belirlenir *
Tüm işletmelerde gelecek bir sorun olarak karşımıza bu soru çıkarÇünkü tüm yöneticiler işletmeyi yaşatmak ve devamlılığını sağlamakla yükümlüdürlerGeleceğin ne olacağını tahmin etmek,işletmesinin nereye gittiğini gelecek yıllarda faaliyetlerinin ne nesil bir seyir göstereceğini sistemli bir biçimde öngörmek bu yükümlülüğün kayda değer bir kısmını oluştururBununla birlikte,geleceğe yönelik düşünme biçimine sahip olan yöneticilerin sayısı ya çok azdır veya onları aralıksız meşgul eden jurnal görevlerinde dolayı zorunlu zamana sahip değildirler
Gelecek günlerden belli olunamayacağını bir prensip olarak kabul eden yöneticiler, ilerde meydana gelecek olaylarla ilgili işletme içinde dargın bütün kararların sistematik bir şekilde incelenmesi gereğini duyarak planlama adı verilen yönetim yönteminden yararlanırlar
Sistematik bir usul olup tasarlama baştan sona gelecekte belirtilmiş bir zaman süresi sonunda erişilmesi istenen amaçlar ve normlar açık olarak belirlenirİşletmenin faaliyette bulunduğu çevrede olabilecek değişiklikler tahmin edilerek karar süreçleri içine yeni veriler dahil edilirPlanlama işletmenin tüm bölümlerini kapsayan bütünsel bir yöntem olduğundan geleceğin tüm kararlarının tepkileri uygulamaya geçmeden önce dikkatlice değerlendirilip meydana gelecek gelir ve kayıplar belirlenir *