nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Meslek Seçiminde Etkili Faktörler Nelerdir,
Meslek seçme işi çok yönlü ve kompleks Bir Durumdur
Aile; ilişkide bulunulan kimseler; kişinin hayran olduğu kişi ve kahramanlar; tahsil durumu; ailenin sosyoekonomik seviyesi gibi sosyolojik faktörler; bireyin psikososyal ihtiyaçları, değerler sistemi, ilgileri, egosu (benliği), genel ve özel yetenekleri ve karakter nitelikleri gibi psikolojik faktörler; bölgenin özellikleri ve iş imkânları; işin mevcudiyeti ve taleptalep durumu; bireyin yaşantılarına giren tesadüfler vardır
Bunların, her birinin durumuna tarafından ayrı yük ve etkisi mevcuttur Birey ve ona yerinde olacak meslekler incelenmelidir
BİREYİN NİTELİKLERİ
Kişinin İncelenmesi Kişinin nitelikleri ile mesleğin gerekimlerinin birbirine uygun düşmesini karşılamak,
iş danışmasının belli başlı hedefidir Birey, şu noktalardan incelenmelidir:
1) Bireyin somut özellikleri
a Tür, yaş, zirve, önem
b afiyet
c Gelişme ve artış özellikleri
d Enerjiklik durumu
e Görünüşü, ses tonu
f Fiziki özellikleri, arızaları
2) Şahsiyet (Psikolojik) Özellikleri
a Zekâ durumu
b özel yetenekleri
c Tavırları, ilgileri, değerler sistemi
d ihtiyaçları, amaçları, umuları, motivasyon seviyesi
e Heyecansal dengesi ve şehvetli olgunluğu
f Sosyal olgunluk derecesi
g Kılık, giysi, temizleme ve tertipliliği
h Davranış özellikleri
i Başkaları ile ilişki tarzı ve derecesi
3) Akademik Özellikleri ve Okul Faaliyetleri
a Okuldaki genel galibiyet derecesi
b Kuvvetli ve çelimsiz olduğu dersler
c Anlamsızvakit merakları (hobileri)
d Okulda kol faaliyetlerine, kültürel ve sosyal faaliyetlere katılma durumu
e Alıştırma tarzı ve alışkanlıkları
f Meslek tecrübesi
4) Sosyal Şartlar
a Ailenin sosyoidareli durumu
b Ailenin ihtiyacı
c Irk, din, bölgesellik, vs gibi iş bulmayı etkilemesi muhtemel yönleri
d İşi etkilemesi olası yaşantı ve tecrübeleri
MESLEKLERİN NİTELİKLERİ
Iş seçimi, bir gelişme oluşumu olduğuna göre, çocuğun mesleklerle ilgili bilgi ve görgülerinin ufak yaşlardan itibaren geliştirilmesi gerekmektedir Bu sebeple, okulda öğrencilere verilecek meslek bilgisinin teferruat derecesi ve mahiyeti, öğrencinin yaşına, olgunluk seviyesine eşit almak zorundadır Meselâ, ilkokulda yapılan bir iş incelemesi, daha ziyade karşılıklı özellikler içerenmeslek ailelerineağırlık verir Lise öğrencileri ile yapılan bir iş incelemesi ise, belirli bir işe yönelir ve bu işin detaylı özelliklerine iner *
Meslek seçme işi çok yönlü ve kompleks Bir Durumdur
Aile; ilişkide bulunulan kimseler; kişinin hayran olduğu kişi ve kahramanlar; tahsil durumu; ailenin sosyoekonomik seviyesi gibi sosyolojik faktörler; bireyin psikososyal ihtiyaçları, değerler sistemi, ilgileri, egosu (benliği), genel ve özel yetenekleri ve karakter nitelikleri gibi psikolojik faktörler; bölgenin özellikleri ve iş imkânları; işin mevcudiyeti ve taleptalep durumu; bireyin yaşantılarına giren tesadüfler vardır
Bunların, her birinin durumuna tarafından ayrı yük ve etkisi mevcuttur Birey ve ona yerinde olacak meslekler incelenmelidir
BİREYİN NİTELİKLERİ
Kişinin İncelenmesi Kişinin nitelikleri ile mesleğin gerekimlerinin birbirine uygun düşmesini karşılamak,
iş danışmasının belli başlı hedefidir Birey, şu noktalardan incelenmelidir:
1) Bireyin somut özellikleri
a Tür, yaş, zirve, önem
b afiyet
c Gelişme ve artış özellikleri
d Enerjiklik durumu
e Görünüşü, ses tonu
f Fiziki özellikleri, arızaları
2) Şahsiyet (Psikolojik) Özellikleri
a Zekâ durumu
b özel yetenekleri
c Tavırları, ilgileri, değerler sistemi
d ihtiyaçları, amaçları, umuları, motivasyon seviyesi
e Heyecansal dengesi ve şehvetli olgunluğu
f Sosyal olgunluk derecesi
g Kılık, giysi, temizleme ve tertipliliği
h Davranış özellikleri
i Başkaları ile ilişki tarzı ve derecesi
3) Akademik Özellikleri ve Okul Faaliyetleri
a Okuldaki genel galibiyet derecesi
b Kuvvetli ve çelimsiz olduğu dersler
c Anlamsızvakit merakları (hobileri)
d Okulda kol faaliyetlerine, kültürel ve sosyal faaliyetlere katılma durumu
e Alıştırma tarzı ve alışkanlıkları
f Meslek tecrübesi
4) Sosyal Şartlar
a Ailenin sosyoidareli durumu
b Ailenin ihtiyacı
c Irk, din, bölgesellik, vs gibi iş bulmayı etkilemesi muhtemel yönleri
d İşi etkilemesi olası yaşantı ve tecrübeleri
MESLEKLERİN NİTELİKLERİ
Iş seçimi, bir gelişme oluşumu olduğuna göre, çocuğun mesleklerle ilgili bilgi ve görgülerinin ufak yaşlardan itibaren geliştirilmesi gerekmektedir Bu sebeple, okulda öğrencilere verilecek meslek bilgisinin teferruat derecesi ve mahiyeti, öğrencinin yaşına, olgunluk seviyesine eşit almak zorundadır Meselâ, ilkokulda yapılan bir iş incelemesi, daha ziyade karşılıklı özellikler içerenmeslek ailelerineağırlık verir Lise öğrencileri ile yapılan bir iş incelemesi ise, belirli bir işe yönelir ve bu işin detaylı özelliklerine iner *