Hasta Hakları 1548337468 1548337468 hastahaklari5c4fa598ec77ehastahaklari5c4fa598ec77e http:wwwkaralahananetresimlerdoktor%20hasta HASTA HAKLARI Günümüzde o kadar çok kişinin, bir hizmet dalı olan afiyet sektöründen genel beklentileri artmış ve bu gereksinimi karşılayabilmek için bir fazla hastanede bundan böyle hasta hakları bölümlerikurulmuştur İşte bunlar da bilmeniz gereken haklarınız (Fakat, hasta olarak bilmeniz gereken haklar yanına tetkik için gittiğiniz hekimin de bazı adalet ve sorumlulukları olduğunu unutmamalıyız) Bir afiyet kuruluşuna, sağlık hizmeti elde etmek için başvuran herkesin; (ÖZETTİR, Resmi gazetede yayımlanan orijinal ve detaylı şeklindeki yönetmeliktarih ve sayısı daha altta yer almaktadır) 1 Hizmetten genellikle faydalanma Hak ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik etkinlikler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, 2 Eşitlik içinde hizmete ulaşma Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi akıl, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya, 3 Bilgilendirme Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye, 4 Kuruluşu seçme ve değiştirme Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sıhhat kuruluşunda bahşedilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, 5 Personeli tanınma, seçme ve değişim Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini, atama ve unvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye, 6 Data İsteme Sıhhat ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü ya da yazılı olarak istemeye, 7 Mahremiyet Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sıhhat hizmetini almaya, 8 Rıza ve Müsade Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya, 9 Yalanlama ve erteleme Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye, 10 Emniyet Sağlık Durumu hizmetini güvenli bir ortamda almaya, 11 Dini vecibelerini yerine getirebilme Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye, 12 Haysiyet görme Hürmet, özen ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli sıhhat hizmeti almaya, 13 Kolaylık Her türlü hijyenik koşullar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sıhhat hizmeti almaya, 14 Ziyaret Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun şekilde ziyaretçi kabul etmeye, 15 Refakatçi bulundurma Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin yerinde görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye, 16 Başvuru, şikayet ve dava hakkı Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türle başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya, 17 Sürekli hizmet Gerektiği sürece sıhhat hizmetlerinden yararlanmaya HAKKI VARDIR HASTA HAKLARI YÖNETMELİĞİ (Devlete Ait Gazete, Tarih: 01081998; Rakam: 23420)