iltasyazilim
FD Üye
Diri olmak, dirilik
1 Allahü teâlâ hakkında bilmemiz vâcib olan sıfâtı subûtiyye'den biri Allahü teâlânın diri olması
Allahü teâlânın kâmil (noksan olmayan) sıfatları vardır Bunlar, hayât (diri olmak), sem' (işitmek), basar (görmek), kudret (gücü yetmek), irâde (istemek), kelâm (söylemek) ve tekvîn (yaratmak)tır Bu sekiz sıfata, sıfâtı sübûtiyye ve sıfâtı hakîki yye denir Bu sıfatları da kadîmdir Yâni sonradan olma değildir Kendinden ayrı olarak ayrıca vardır Ehli sünnet âlimleri böyle bildirmektedir (İmâmı Rabbânî)
2 Bir insanın doğumundan ölümüne kadar geçen zaman
Kur'ânı kerîmde meâlen buyruldu ki:
Mal ve dünyâdan size verilen şey, yalnız hayatta bulunduğunuz müddetçe, onunla geçinmektir Îmân edip Rablerine tevekkül edenler için âhirette Allahü teâlânın indinde dünyâ nîmetinden hayırlı ve dâimî çok sevâb vardır (Şûrâ sûresi: 36)
Öldükten sonra da, hayâtta olduğum gibi bilirim (Hadîsi şerîfDeylemî)
3 Bir insanın ölümünden sonra başlayan ebedî (sonsuz) hayat
Kur'ânı kerîmde meâlen buyruldu ki:
Dünyâ hayâtı, oyun ve boş şeylerdir Allah'tan korkanlar için âhiret hayâtı elbette hayırlıdır Böyle olduğunu niçin anlamıyorsunuz? (En'âm sûresi: 32)
Berzâh hayâtı, yâni kabir hayâtı, dünyâ hayâtının yarısı gibidirKabirde rûhun bedene bağlanması, diri iken olan bağlanmasının yarısı kadardır Gömülmemiş ölüler de, berzâh hayâtında oldukları için, azâbı ve elemi duyarlar ve hiç hareket etmez, kıpır dayamazlar (İmâmı Rabbânî)
Kabirdeki hayât, bir bakımdan dünyâ hayâtına benzediği için, meyyit terakkî eder, derecesi yükselir Kabir hayâtı insanlara göre değişir Peygamberler (aleyhimüsselâm) kabirlerinde namaz kılarbuyruldu (İmâmı Rabbânî)
1 Allahü teâlâ hakkında bilmemiz vâcib olan sıfâtı subûtiyye'den biri Allahü teâlânın diri olması
Allahü teâlânın kâmil (noksan olmayan) sıfatları vardır Bunlar, hayât (diri olmak), sem' (işitmek), basar (görmek), kudret (gücü yetmek), irâde (istemek), kelâm (söylemek) ve tekvîn (yaratmak)tır Bu sekiz sıfata, sıfâtı sübûtiyye ve sıfâtı hakîki yye denir Bu sıfatları da kadîmdir Yâni sonradan olma değildir Kendinden ayrı olarak ayrıca vardır Ehli sünnet âlimleri böyle bildirmektedir (İmâmı Rabbânî)
2 Bir insanın doğumundan ölümüne kadar geçen zaman
Kur'ânı kerîmde meâlen buyruldu ki:
Mal ve dünyâdan size verilen şey, yalnız hayatta bulunduğunuz müddetçe, onunla geçinmektir Îmân edip Rablerine tevekkül edenler için âhirette Allahü teâlânın indinde dünyâ nîmetinden hayırlı ve dâimî çok sevâb vardır (Şûrâ sûresi: 36)
Öldükten sonra da, hayâtta olduğum gibi bilirim (Hadîsi şerîfDeylemî)
3 Bir insanın ölümünden sonra başlayan ebedî (sonsuz) hayat
Kur'ânı kerîmde meâlen buyruldu ki:
Dünyâ hayâtı, oyun ve boş şeylerdir Allah'tan korkanlar için âhiret hayâtı elbette hayırlıdır Böyle olduğunu niçin anlamıyorsunuz? (En'âm sûresi: 32)
Berzâh hayâtı, yâni kabir hayâtı, dünyâ hayâtının yarısı gibidirKabirde rûhun bedene bağlanması, diri iken olan bağlanmasının yarısı kadardır Gömülmemiş ölüler de, berzâh hayâtında oldukları için, azâbı ve elemi duyarlar ve hiç hareket etmez, kıpır dayamazlar (İmâmı Rabbânî)
Kabirdeki hayât, bir bakımdan dünyâ hayâtına benzediği için, meyyit terakkî eder, derecesi yükselir Kabir hayâtı insanlara göre değişir Peygamberler (aleyhimüsselâm) kabirlerinde namaz kılarbuyruldu (İmâmı Rabbânî)