iltasyazilim
FD Üye
Hayır: “Meşru iş Faydalı amel İyilik,
Şer: zararlı iş Kötülük
Hayır ve şer Allahtandır Hayrı da, şerri de yaratan ancak Odur Lâkin hayra rızası var, şerre ise yok Kaldı ki hayır ve şer dediğimiz, yapılan işin, işlenen fiilin Allahın emir ve rızasına uygun olup olmamasıyla ilgili Yâni, fiilin kendisiyle değil, sıfatıyla alâkalı
Şöyle ki, konuşma, görme, işitme, yürüme Hepsi birer fiil Hayır olsun şer olsun bütün bu fiilleri yaratan Allahtır İşlenen fiil, İslâma uygun ise hayır, aksi halde şer olur Zaten Allahın birliğine iman eden bir insan, Onu bütün bu işlerin bu fiillerin tek yaratıcısı olarak bilmiş olmuyor mu?
İnsan bir işi yapmayı sadece arzu eder ve cüzî iradesini o işi yapmaya sarf eder Neticeyi yaratan ise Allahtır Hakikat böylece bilinmezse ortaya şöyle bir tezat çıkar: Aynı fiil hayır olunca Allah tarafından yaratılır, aksi halde Evet aksi halde Cümlenin sonunu nasıl getireceğiz?
Bir tek misâl verelim: Görme fiilinin yaratıcısı Allahtır Göz fabrikası Onun Işık Onun Görülen bütün eşya da Onun O halde bir insan neye bakarsa baksın görmeyi yaratan Allahtır Baktığı helâl ise bu bakış “hayır, haramsa “şer olur
Hayrı da O yaratır, şerri de
Şer: zararlı iş Kötülük
Hayır ve şer Allahtandır Hayrı da, şerri de yaratan ancak Odur Lâkin hayra rızası var, şerre ise yok Kaldı ki hayır ve şer dediğimiz, yapılan işin, işlenen fiilin Allahın emir ve rızasına uygun olup olmamasıyla ilgili Yâni, fiilin kendisiyle değil, sıfatıyla alâkalı
Şöyle ki, konuşma, görme, işitme, yürüme Hepsi birer fiil Hayır olsun şer olsun bütün bu fiilleri yaratan Allahtır İşlenen fiil, İslâma uygun ise hayır, aksi halde şer olur Zaten Allahın birliğine iman eden bir insan, Onu bütün bu işlerin bu fiillerin tek yaratıcısı olarak bilmiş olmuyor mu?
İnsan bir işi yapmayı sadece arzu eder ve cüzî iradesini o işi yapmaya sarf eder Neticeyi yaratan ise Allahtır Hakikat böylece bilinmezse ortaya şöyle bir tezat çıkar: Aynı fiil hayır olunca Allah tarafından yaratılır, aksi halde Evet aksi halde Cümlenin sonunu nasıl getireceğiz?
Bir tek misâl verelim: Görme fiilinin yaratıcısı Allahtır Göz fabrikası Onun Işık Onun Görülen bütün eşya da Onun O halde bir insan neye bakarsa baksın görmeyi yaratan Allahtır Baktığı helâl ise bu bakış “hayır, haramsa “şer olur
Hayrı da O yaratır, şerri de