3795 Hz Enes radıyallahu anh anlatıyor: Yahudilerin şoyle bir adeti vardı: İclerinde bir kadın adet gormeye başlayınca, onunla beraber yiyip icmezler, evlerde beraber oturup kalkmazlardı Bu durumu Ashab radıyallahu anhum ResUlullah aleyhissalatu vesselam'a sordular bunun uzerine Cenabı Hak şu ayeti inzal buyurdu (Mealen): Ey Muhammed! Sana kadınların aybaşı halinden sorarlar De ki: O bir ezadır Aybaşı halinde iken kadınlardan uzak kalın Temizlenmelerine kadar onlara yaklaşmayın Temizlendikleri zaman Allah'ın size buyurduğu yoldan yaklaşın(Bakara 222) ayeti uzerine ResUlullah aleyhissalatu vesselam: Kadınlarınızla nikah (zevciyat muamelesi) dışında her şeyi yapın!buyurdu bu ruhsat yahudilere ulaşınca: Bu adam ne yapmak istiyor? Bize muhalefet etmediği bir şey bırakmadı!dediler (Bu sozu işiten) Useyd İbnu Hudayr ve Abbad İbnu Bişr radıyallahu anhuma gelerek: Ey Allah'ın Resulu! yahudiler şoyle şoyle soyluyorlardiye haber verdiler Biz kadınlarla beraber oturup kalkmıyacak mıyız?dediler ResUlullah aleyhissalatu vesselam'ın rengi oylesine değişti ki, biz onlara kızdığını zannettik Onlar da hemen cıkıp gittiler Derken onlar yolda ResUlullah'a gonderilen hediye sutle karşılaştılar ResUlullah o sutu hemen bunların peşisıra icmeleri icin gonderdi Boylece anladılar ki, Aleyhissalatu vesselam kendilerine gucenmemiştir
Muslim, Hayız 16, (302); Ebu Davud, Nikah 47, (2165); Tirmizi, Tefsir, Bakara, (2981); Nesai, Taharet 181, (1, 152)
3796 Hz Ebu Hureyre radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: kim hayızlının fercine veya bir kadının duburune (arka uzvuna) temas ederse veya kahine uğrarsa Muhammed'e indirilenden teberri etmiş (yuz cevirmiş) olur
Tirmizi, Taharet 102, (135); İbnu Mace, Taharet 122, (639)
3797 Hz Aişe radıyallahu anha anlatıyor: Bizden biri hayızlı olur, ResUlullah aleyhissalatu vesselam da onunla mubaşeret etmek dilerse, ona hayız olur olmaz izarını bağlamasını emreder, sonra mubaşeret ederdi Sizden hanginiz, nefsine, ResUlullah aleyhissalatu vesselam'ın nefsine hakim olduğu kadar hakim olur?
Ebu Davud'un bir rivayetinde, fevr(evvelinde ki hayz olur olmazdiye karşıladık) yerine fevhdenilmiştir (ki bu da coğundave evvelindemanasına gelir)
3798 Nesai'nin Cumay' İbnu Umayr'dan kaydettiği bir rivayette şoyle denmiştir: Ben, annem ve teyzemle birlikte Hz Aişe radıyallahu anha'nın yanına girdim Onlar Hz Aişe'ye: Hayızlı iken, sizlerle Aleyhissalatu vesselam ne şekilde mubaşerette bulunurdu?diye sordular Aişe validemiz:
Hayız olduğumuz zaman bize, geniş bir izar giymemizi emreder, sonra sine ve goğsumuze iltizamda (temasta) bulunurdu
3799 Muvatta'nın rivayetinde şoyledir: Ubeydullah İbnu Abdillah İbni Omer radıyallahu anhuma, Hz Aişe'ye gondererek kişi, hayızlı olan hanımıyla mubaşerette bulunabilir mi? diye sordurdu Hz Aişe radıyallahu anha: Kadının alt kısmınna izarını bağlatsın sonra onunla mubaşerette bulunsuncevabını verdi
3800 Ebu Davud ve Nesai'nin bir rivayetinde şoyle denmektedir: ResUlullah aleyhissalatu vesselam zevcelerinden bir kadınla hayızlı olduğu halde mubaşeret ederdi Yeter ki, uyluklarının ortasına kadar izarı uzanmış olsun veya dizleri ortulu bulunsun
Buhari, Hayz 5; Muslim, Hayz 1, 4, (293, 295); Muvatta, Taharet 95, (1, 58); Ebu Davud Taharet 107, (267, 268, 273); Tirmizi, Taharet 99, (132); Nesai, Hayz 12, 13, (1, 189)
3801 Zeyd İbnu Eslem radıyallahu anh anlatıyor: Bir adam, ResUlullah aleyhissalatu vesselam'a sordu: (Ey Allah'ın Resulu!) Hanımım hayızlı iken bana helal olan nedir?ResUlullah aleyhissalatu vesselam: Uzerine izarını bağlasın, yukarısına istediğinde serbestsin
Muvatta, Taharet 93, (1, 57)
3802 Hz Mu'az radıyallahu anh anlatıyor: Ey Allah'ın ResUlu! dedim, hanımım hayızlı iken bana helal olan nedir?İzar'ın yukarısı, ancak bundan da sakınsan daha iyi olur!buyurdular
Rezin tahric etti Ebu Davud, Taharet 83, (212, 213)
3803 İkrime, ResUlullah aleyhissalatu vesselam'ın zevcelerinden birinden naklen anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam, hayızlı hanımlarıyla bir mubaşerette bulunmak dileyince hanımının ferci uzerine bir şey orterdi
Ebu Davud, Taharet 107, (272)
3804 İbnu Abbas radıyallahu anhuma anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: Kişi, hayızlı karısıyla cinsi munasebette bulunursa (hatasına kefaret olarak) yarım dinar tasadduk etsin
3805 Bir rivayette ise şoyle denmiştir: Kişi hayızlı hanımına, hayız halinin başlangıcında, kan kırmızı renkte iken temas ederse bir dinar tasadduk etsin Kanın kesilmeye yuz tutup akıntının sarardığı zaman temas eden, yarım dinar tasadduk etsin
Tirmizi der ki: Bu hadis İbnu Abbas radıyallahu anhuma'dan mevkuf (kendi sozu) olarak da rivayet edilmiştir
3806 Ebu Davud'un bir rivayetinde hayızlı karısına temas eden kimse hakkında ResUlullah aleyhissalatu vesselam'ın: Bir veya yarım dinar tasadduk etsindediği kaydedilmiştir
Ebu Davud der ki: Bu rivayet (yani İbnu Abbas'ın bir veya yarımdiyerek yaptığı rivayet) sahihtir, (diğer yarım dinardiyen rivayet bu kadar kavi değildir)
3807 Bir rivayette şoyle denmiştir: Kişi hanımına kanama halinde temasta bulunmuşsa bir dinar, kanın kesilme halinde temas etmişse yarım dinar tasadduk eder
Tirmizi, Taharet 103, (136, 137); Ebu Davud, Taharet 106, (264, 265, 266); Nesai, Taharet 182, (1, 153); İbnu Mace, Taharet 123, (640)
3808 Hz Aişe radıyallahu anha Ben hayızlı iken ResUlullah aleyhissalatu vesselam'ın başını yıkardımdemiştir
Buhari, Hayz 2, İ'tikaf 2, 3, 4, 19, Libas 76; Muslim, Hayz 10, (297); Muvatta, Taharet 102, (1, 60); Ebu Davud, Savm 79, (2467, 2468, 2469); Tirmizi, Savm 80, (804); Nesai, Hayz 20, (1, 193)
3809 Yine Hz Aişe radıyallahu anha anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam, ben hayızlı iken kucağıma yaslanır ve Kur'an okurdu
Buhari, Hayz 13, Tevhid 52; Ebu Davud, Taharet 103, (260); Nesai, Hayz 16, (1, 191)
Muslim, Hayız 16, (302); Ebu Davud, Nikah 47, (2165); Tirmizi, Tefsir, Bakara, (2981); Nesai, Taharet 181, (1, 152)
3796 Hz Ebu Hureyre radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: kim hayızlının fercine veya bir kadının duburune (arka uzvuna) temas ederse veya kahine uğrarsa Muhammed'e indirilenden teberri etmiş (yuz cevirmiş) olur
Tirmizi, Taharet 102, (135); İbnu Mace, Taharet 122, (639)
3797 Hz Aişe radıyallahu anha anlatıyor: Bizden biri hayızlı olur, ResUlullah aleyhissalatu vesselam da onunla mubaşeret etmek dilerse, ona hayız olur olmaz izarını bağlamasını emreder, sonra mubaşeret ederdi Sizden hanginiz, nefsine, ResUlullah aleyhissalatu vesselam'ın nefsine hakim olduğu kadar hakim olur?
Ebu Davud'un bir rivayetinde, fevr(evvelinde ki hayz olur olmazdiye karşıladık) yerine fevhdenilmiştir (ki bu da coğundave evvelindemanasına gelir)
3798 Nesai'nin Cumay' İbnu Umayr'dan kaydettiği bir rivayette şoyle denmiştir: Ben, annem ve teyzemle birlikte Hz Aişe radıyallahu anha'nın yanına girdim Onlar Hz Aişe'ye: Hayızlı iken, sizlerle Aleyhissalatu vesselam ne şekilde mubaşerette bulunurdu?diye sordular Aişe validemiz:
Hayız olduğumuz zaman bize, geniş bir izar giymemizi emreder, sonra sine ve goğsumuze iltizamda (temasta) bulunurdu
3799 Muvatta'nın rivayetinde şoyledir: Ubeydullah İbnu Abdillah İbni Omer radıyallahu anhuma, Hz Aişe'ye gondererek kişi, hayızlı olan hanımıyla mubaşerette bulunabilir mi? diye sordurdu Hz Aişe radıyallahu anha: Kadının alt kısmınna izarını bağlatsın sonra onunla mubaşerette bulunsuncevabını verdi
3800 Ebu Davud ve Nesai'nin bir rivayetinde şoyle denmektedir: ResUlullah aleyhissalatu vesselam zevcelerinden bir kadınla hayızlı olduğu halde mubaşeret ederdi Yeter ki, uyluklarının ortasına kadar izarı uzanmış olsun veya dizleri ortulu bulunsun
Buhari, Hayz 5; Muslim, Hayz 1, 4, (293, 295); Muvatta, Taharet 95, (1, 58); Ebu Davud Taharet 107, (267, 268, 273); Tirmizi, Taharet 99, (132); Nesai, Hayz 12, 13, (1, 189)
3801 Zeyd İbnu Eslem radıyallahu anh anlatıyor: Bir adam, ResUlullah aleyhissalatu vesselam'a sordu: (Ey Allah'ın Resulu!) Hanımım hayızlı iken bana helal olan nedir?ResUlullah aleyhissalatu vesselam: Uzerine izarını bağlasın, yukarısına istediğinde serbestsin
Muvatta, Taharet 93, (1, 57)
3802 Hz Mu'az radıyallahu anh anlatıyor: Ey Allah'ın ResUlu! dedim, hanımım hayızlı iken bana helal olan nedir?İzar'ın yukarısı, ancak bundan da sakınsan daha iyi olur!buyurdular
Rezin tahric etti Ebu Davud, Taharet 83, (212, 213)
3803 İkrime, ResUlullah aleyhissalatu vesselam'ın zevcelerinden birinden naklen anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam, hayızlı hanımlarıyla bir mubaşerette bulunmak dileyince hanımının ferci uzerine bir şey orterdi
Ebu Davud, Taharet 107, (272)
3804 İbnu Abbas radıyallahu anhuma anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: Kişi, hayızlı karısıyla cinsi munasebette bulunursa (hatasına kefaret olarak) yarım dinar tasadduk etsin
3805 Bir rivayette ise şoyle denmiştir: Kişi hayızlı hanımına, hayız halinin başlangıcında, kan kırmızı renkte iken temas ederse bir dinar tasadduk etsin Kanın kesilmeye yuz tutup akıntının sarardığı zaman temas eden, yarım dinar tasadduk etsin
Tirmizi der ki: Bu hadis İbnu Abbas radıyallahu anhuma'dan mevkuf (kendi sozu) olarak da rivayet edilmiştir
3806 Ebu Davud'un bir rivayetinde hayızlı karısına temas eden kimse hakkında ResUlullah aleyhissalatu vesselam'ın: Bir veya yarım dinar tasadduk etsindediği kaydedilmiştir
Ebu Davud der ki: Bu rivayet (yani İbnu Abbas'ın bir veya yarımdiyerek yaptığı rivayet) sahihtir, (diğer yarım dinardiyen rivayet bu kadar kavi değildir)
3807 Bir rivayette şoyle denmiştir: Kişi hanımına kanama halinde temasta bulunmuşsa bir dinar, kanın kesilme halinde temas etmişse yarım dinar tasadduk eder
Tirmizi, Taharet 103, (136, 137); Ebu Davud, Taharet 106, (264, 265, 266); Nesai, Taharet 182, (1, 153); İbnu Mace, Taharet 123, (640)
3808 Hz Aişe radıyallahu anha Ben hayızlı iken ResUlullah aleyhissalatu vesselam'ın başını yıkardımdemiştir
Buhari, Hayz 2, İ'tikaf 2, 3, 4, 19, Libas 76; Muslim, Hayz 10, (297); Muvatta, Taharet 102, (1, 60); Ebu Davud, Savm 79, (2467, 2468, 2469); Tirmizi, Savm 80, (804); Nesai, Hayz 20, (1, 193)
3809 Yine Hz Aişe radıyallahu anha anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam, ben hayızlı iken kucağıma yaslanır ve Kur'an okurdu
Buhari, Hayz 13, Tevhid 52; Ebu Davud, Taharet 103, (260); Nesai, Hayz 16, (1, 191)