Global ekonomilere ağır hasar veren salgının tesirlerini büyük ölçüde atlatan ve çarkları yine döndürmeye başlayan Türk hazır giysi sanayisi, temmuz ayını 1 milyar 812 milyon dolar ihracat ile kapattı. İhracatını temmuzda geçen yıla nazaran yüzde 8,4 arttıran bölüm, tüm vakitlerin en yüksek aylık performansı ile tarihi bir rekora imza attı.
İstanbul Hazır Giysi ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Lideri Mustafa Gültepe, hazır giysi sanayisinin Türkiye iktisadı için stratejik değerde olduğunun altını çizdi. Salgın sürecinde de kesimin kritik rolünü ortaya koyduğunu vurgulayan Gültepe, şunları söyledi:
“Marttan itibaren üç ay boyunca çok sorunlu bir periyot geçiren kesimimiz, Avrupa’nın açılması ile istikametini tekrar üst çevirdi. Haziran’ı yüzde 25 ihracat artışı ile kapattık. Temmuz’da da beklediğimizin çok üstünde bir performans sergiledik. Biz temmuzu en optimist iddiayla geçen yılın tıpkı ayı ile başa baş kapatacağımızı öngörüyorduk. Bölüm olarak çok daha güzelini yaptık. Temmuz ihracatımız yüzde 8,4 artışla 1 milyar 812 milyon dolara yükseldi. Aylık ihracatta birinci defa 1,8 milyar dolar çıtasının üzerine çıktık. Bir diğer söz ile tüm vakitlerin en yüksek aylık ihracat performansı gerçekleştirerek yeni bir rekora imza attık. Haziran ve temmuz aylarındaki artışa karşın 7 aylık ihracatta geçen yıla nazaran hâlâ yüzde 15,3 eksideyiz.”
7 AYDA 756 MİLYON DOLARLIK MASKE VE ESİRGEYİCİ GİYSİ İHRACATI GERÇEKLEŞTİRDİK
Mustafa Gültepe, Türk Moda Endüstrisi’nin salgın sürecinde maske ve esirgeyici kıyafet üretimi ile de tüm dünyada ilgi odağı olduğunu söyledi. Dünyanın dört bir yanında milyonlarca insan için müdafaa kalkanı oluşturduklarını anlatan Gültepe, temmuz ayındaki rekor ihracatta maske ve hami giysinin kıymetli rolü olduğunu vurguladı. Gültepe, “Temmuzda 197,4 milyon dolarlık hami giysi ve maske ihracatı gerçekleştirdik. Maske ve hami giysi ihracatından 7 ayda elde ettiğimiz gelir ise 756 milyon dolara ulaştı” diye konuştu.
OCAK – TEMMUZ DEVRİNDE ABD’YE İHRACATIMIZ YÜZDE 17,6 ARTTI
Salgın sonrasında tedarik zincirinin yine şekillendiğini hatırlatan Mustafa Gültepe, yeni devirde global markaların yakın coğrafyalardan tedariki tercih edeceğinin altını çizdi. Bu durumun Türkiye’yi bilhassa Avrupa’da avantajlı pozisyona getireceğin anlatan Gültepe, şöyle devam etti:
“Avrupa’nın yanı sıra ABD’de de büyük bir potansiyel var. Maksat pazarlarımız ortasında yer alan ve yılda 100 milyar doların üzerinde hazır giysi ithalatı bulunan ABD’nin Çin ile ticaret savaşı nedeniyle Türkiye’ye bir yönelim olacağını öngörüyoruz. Hazır giysi ihracatımız 7 ayda yüzde 15,3 azalırken birebir periyotta ABD’ye ihracatımızda 17,6 artış gerçekleştirdik. ABD’ye ihracatımıza aylık olarak baktığımızda haziranda yüzde 213, temmuzda yüzde 53 civarında bir artış görünüyor. Datalar bu ülkeye yıllık ihracatımızı en kısa müddette 1,5 milyar dolara çıkarabileceğimizi gösteriyor. Biz orta ve uzun vadede ABD pazarından 5 milyar dolar hisse alabileceğimize inanıyoruz ve hazırlıklarımızı bu maksat doğrultusunda yapıyoruz.”