Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Hazır giyimde kiralık modası

Hazır giyimde kiralık modası
0
62

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139
Temmuz%2Dayinda%2Denflasyon%2Dyukseldi%2Den%2Dyuksel%2Dartis%2Dgiyimde%2D238689%2D20200804103259%2Ejpg

Corona virüsü salgını geri dönülmez bir yeni olağan yaratırken, bilhassa karantina süreci tüketim alışkanlıklarında da yeni bir boyuta geçişin önünü açtı. Bu süreçte sıhhat ile birlikte öne çıkan etraf şuuru, tüketicide hem sadeleşme hem de temel gereksinimlere yönelme trendlerini ön plana çıkardı.

Bu noktada, tüketicinin alışverişlerde birinci vazgeçtiği alan olan ve bu yıl gelirlerinde büyük kayıp yaşayan moda sanayisinde de değerli bir dönüşüm yaşanıyor. Uzmanlar, hem çevreci hem de ekonomik bir geçişle hazır giyside abonelik ve kiralama sistemlerinin geleceğin trendleri ortasında yer alacağına dikkat çekiyor.

GLOBAL DARALMA %30

The Business of Fashion ve McKinsey iştirakinde gerçekleştirilen araştırmaya nazaran, moda sanayisinin gelirlerinde 2020'de yıllık yüzde 27 ila 30 daralma, 2021'de ise yüzde 2 ila 4 büyüme bekleniyor.



Burada yükselen etraf hassasiyetinin ve törpülenen tüketim alışkanlıklarının yeni bir tüketici profilini ortaya çıkardığına işaret eden belirten İstanbul Bilgi Üniversitesi Moda Tasarımı Kısım Lideri Dr. Öğr. Üyesi İrem Arıkan Ekşi, “Ellen MacArthur Vakfı'nın raporuna nazaran, önümüzdeki yıllarda tüketiciler için giysi seçimlerinin ortasında kısa devir eser kiralama, yıllık ya da dönemsel kira abonmanlığı, dayanıklılığı yüksek eserler, az kullanılan eserlerin tekrar satıldığı modeller yer alacak” dedi.

KOTA 9.500 LT SU

Dalın gündemindeki bir diğer husus ise iklim değişikliği ile uzun müddettir tartışılan su tüketimi ve sera gazı salımını söz eden karbon ayak izi. Moda ve dokumacılık eserleri için kullanılan su ölçüsü epey kritik düzeylerde yer alırken, bir denim pantolonun üretiminde kullanılan su ölçüsü 9.500 litre ile bir kişinin neredeyse 9 yıllık içme suyu gereksinimine denk geliyor. Pamuklu bir tişörtün üretiminde ise yaklaşık 2.700 litre suya muhtaçlık duyuluyor.

DÖNÜŞÜM HIZLANDI



Pandemi sonrası tüketici davranışlarındaki dönüşümün hızlandığını ve dijital kanallardaki satışların artacağını tabir eden İrem Arıkan Ekşi, tüketicinin giysiyle münasebetinin dayandığı 3 motivasyonu şöyle lisana getirdi:

“Pratik seviyede ısınmak, korunmak ve rahat etmek için giysi seçiyoruz. Duygusal seviyede kimliğimizi söz etmek, kendimize itimadımızı desteklemek için giyiniyoruz. Toplumsal düzlemde ise giysilerle kıymetlerimizi, statümüzü ortaya koyuyoruz. Bunlar şu 6 tip moda tüketicisinde tesirli oluyor: Kampanyacı, marjinal, aidiyetçi, kaçıngan, ünlü takipçisi ve çevresel hassas.”

Sayime Başçı/Sözcü
 
858,496Konular
982,148Mesajlar
30,092Kullanıcılar
isacan6791Son üye
Üst Alt