Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Helikopterin İcadı, Helikopter Nasıl Çalışır?

Helikopterin İcadı, Helikopter Nasıl Çalışır?
0
444

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Helikopterler dikey olarak kalkış ve iniş yapabilen, ayrıca havada sabit olarak durabilen döner kanatlı bir uçaktır İlk kez 1907 yılında Fransız Paul Cornu tarafından uçurulmuştur Helikopter ve uçakların uçma prensipleri aslında aynıdır Uçaklarda tutunma kuvveti elde edebilmek için uçak hava içinde hareket ettirilir Ancak kanat, uçak gövdesine bağlı olduğu için sabit bir yapıdadır Fakat helikopterlerde kanat sabit değil, hareketlidir Yani helikopterlerde taşıma kuvveti elde edebilmek için döner kanat yani pervane kullanılır
Nasıl Çalışır?
Dairesel hareket, sürekli bir hareket oluşturmanın en kolay yoludur Helikopterlerdeki dönen pervane sistemini günümüzde birçok uygulamada görmekteyiz En basitinden bir fan aynı mantıkla çalışır Bir taraftan aldığı havayı diğer tarafa pervane ile tahrik kuvveti sağlayarak daha hızlı şekilde iletir(üfler) Helikopter pervanesi aynı uçak kanadı gibi eğimli bir yapıya sahiptir fakat çok daha incedir Çünkü yüksek hızla dönebilmesi için hava sürtünmesinin mümkün olduğu kadar azaltılması gerekmektedir Ana motordan bir şaft ile alınan dönme kuvveti pervaneye iletilir Pervane şanzıman sistemiyle yavaşça harekete başlanıp daha sonra optimum hızına ulaşır Bu dönme kuvvetinin sürekliliği hayati önem taşır Helikopterin yerle bağlantısı kesilip havalandıktan sonra eğer motor durursa, helikopterin bütün gövdesi pervanenin aksi yönünde dönmek isteyecektir Bu da aracın irtifa kaybedip düşmesine neden olur Bu yüzden motor ile sürekli bir dönme momenti sağlanmak zorunludur
Normalde helikopterin havada pervanenin ters yönünde dönmesi gerekir Bunu engelleyen ise, kuyruk pervanesidir Pervane gücünü bir şaft ile ana motordan alır Helikopterin havadayken spin atmaması için dengeleyici görevine sahiptir

Helikopterlerin uçuşunda sadece bu iki pervane görev yapar, bunlar dışında bir tahrik unsuru yoktur Pervane kollarına pal denir Paller açılı olarak konumlandırılmıştır ve uçak kanadının bir benzeri şeklindedir Helikopter kanadı iki palden oluşur Bunlar birbirine zıt yönde eğimli olarak konumlandırılmıştır Kalkışta pilot palleri zıt yönde ve maksimum açıyla eğer Bu sayede yere en yüksek hava basıncı uygulanır Motor devri arttıkça helikopter havalanmaya başlar Helikopter sağasola dönerken ve ilerigeri hareketlerini yaparken pervanenin altındaki mekanizma aracılığıyla pervane komple eğilir Yani mesela ileri gidilecekse, pervane şaftın bağlanma noktasından hafif öne eğilir bu sayede helikopter ileriye doğru hareket eder Diğer yönler için de aynı mekanizmanın etkisi söz konusudur Kısaca, eğer helikopterin yüksekliği artırılacaksa veya inişe geçilecekse pallerin açısı artırılır veya azaltılır Açı azaltıldığında çok daha az kaldırma kuvveti uygulanacaktır Helikopterin yön değişimleri ve ilerigeri hareketi içinse, ana motordan gelen pervane şaftına bağlı kontrol mekanizması ile pervanenin öne ve arkaya eğimi ayarlanır Pervane öne doğru yattığında, gövdeyi ileriye doğru çekecektir, bu sayede helikopter ileri yöne hareket eder Pervane arkaya doğru yattığında ise, önce fren etkisi yapacak ardından da helikopter geri yöne hareket edecektir Aynı şekilde helikopterin sağa ve sola dönüşlerinin de bu şekilde pervanenin komple eğilmesi sonucunda gerçekleştiğini hatırlatalım
Helikopterin hareketini ve hareket mekanizmalarını incelemek için, 9 kısa videodan oluşan video paketini indirebilirsiniz
 

Similar threads

Bumerang nasıl geri gelir? Bumerang‘ı bir yere tutturulmamış bir pervane olarak düşünebiliriz Pervaneli uçakların önündeki ya da helikopterin tepesindeki gibi bir pervane Pervaneler kanatlarını döndürerek havada ileri doğru bir güç oluştururlar Bu güç, pervanenin merkez noktası olan eksen...
Cevaplar
0
Görüntüleme
185
Teknoloji o kadar farklı alanlarda gelişme göstermektedir ki, bu değişim ve gelişimler insanları sürekli olarak şaşırtmaktadır Çok farklı taşıtlar ya da benzer araçlar ulaşım ve taşımacılık alanlarında sıklıkla kullanılırken, söz konusu gelişmiş araçları da teknolojiye borçlu olduğumuz bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
253
Küçükken kaçınızın oyuncak helikopteri oldu bilmiyorum, benim bir oyuncak helikopterim olmuştu mesela, inanılmaz keyif alırdım onunla oynarken O odadan bu odaya, o salondan bu salona uçururduk çocuk aklımızla Çokta eğlenirdim ne yalan söyleyeyim Tabi balkondan aşağı düşene kadar İyi ama normal...
Cevaplar
0
Görüntüleme
209
Helikopter, icat edildiği günden beri insanların pek çok alanda kullandığı bir hava aracıdır İniş ve kalkışlardaki pratikliği, küçük bir alan kaplaması ve neredeyse her yere kolaylıkla girebilmesi gibi özellikleriyle uçağa nazaran daha çok tercih edilmiştir Boyutu ve yapısı uçağa göre daha...
Cevaplar
0
Görüntüleme
512
Helikopter buluş edildiğinden bu yana insanların birçok alanda kullandığı bir araçtır Kapladığı alanın minik olması, yaklaşık olarak her yere rahatlıkla girebilmesi ve iniş kalkışlardaki pratikliğinden nedeniyle uçaktan daha fazla seçim edilmektedir Yapıları ve boyutları uçaklardan küçüktür...
Cevaplar
0
Görüntüleme
137
858,496Konular
981,855Mesajlar
29,897Kullanıcılar
ayhan611Son üye
Üst Alt