Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Hibrit Motor Teknolojisi Nedir? Avantaj ve Dezavantajları Nelerdir?

Hibrit Motor Teknolojisi Nedir? Avantaj ve Dezavantajları Nelerdir?
0
87

Stillwater

FD Üye
Katılım
Mar 30, 2022
Mesajlar
2,280
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
46
F-D Coin
77
Bu yazıda hibrit motorların nasıl çalıştığını ve arkasında hangi teknolojiyi bulunduğunu öğreneceksiniz.

Hibrit Motor Teknolojisi Nedir? Nasıl çalışır? avantajları ve dezavantajları nelerdir?​

Geleneksel araçlar, içten yanmalı bir motoru çalıştırmak için benzin veya dizel yakıt kullanır. Melezler ayrıca içten yanmalı bir motor kullanır ve normal otomobiller gibi yakılabilir, ancak bir elektrik motoru ve batarya ile donatılır ve kısmen veya tamamen elektrikle çalıştırılabilir. Artan petrol fiyatları ve kirlilik maliyetleri gittikçe belirginleştikçe, hükümetler ve araç üreticileri arabaları olabildiğince verimli ve çevre dostu hale getirmeye çalışıyor. Bazıları mevcut benzinli ve dizel motor tasarımlarını tamamen tercih ederken, diğerleri hibrid teknolojisini kullanmayı tercih ediyor.
Hem geleneksel bir motor hem de elektrikli bir motor kullanarak, en iyi hibritler hibrit olmayan emsallerinden önemli ölçüde daha iyi yakıt verimi elde eder. Ayrıca havayı daha az kirletiyor, yakıt tasarrufu sağlıyor ve sürücülerin para tasarrufu sağlamasına yardımcı oluyorlar. Geleneksel bir içten yanmalı motoru bir elektrikli motorla birleştirerek, şirketler şaşırtıcı tüketim ve düşük emisyonla modern trafikle başa çıkabilen araçlar üretebilirler. Bu yazıda hibrit motorların nasıl çalıştığını ve arkasında hangi teknolojiyi bulunduğunu öğreneceksiniz.

Hibrit Motor Teknolojisi Nedir? O nasıl çalışır? avantajları ve dezavantajları nelerdir?​

Geleneksel araçlar, içten yanmalı bir motoru çalıştırmak için benzin veya dizel yakıt kullanır. Melezler ayrıca içten yanmalı bir motor kullanır ve normal otomobiller gibi yakılabilir, ancak bir elektrik motoru ve batarya ile donatılır ve kısmen veya tamamen elektrikle çalıştırılabilir. Artan petrol fiyatları ve kirlilik maliyetleri gittikçe belirginleştikçe, hükümetler ve araç üreticileri arabaları olabildiğince verimli ve çevre dostu hale getirmeye çalışıyor. Bazıları mevcut benzinli ve dizel motor tasarımlarını tamamen tercih ederken, diğerleri hibrid teknolojisini kullanmayı tercih ediyor.
Hem geleneksel bir motor hem de elektrikli bir motor kullanarak, en iyi hibritler hibrit olmayan emsallerinden önemli ölçüde daha iyi yakıt verimi elde eder. Ayrıca havayı daha az kirletiyor, yakıt tasarrufu sağlıyor ve sürücülerin para tasarrufu sağlamasına yardımcı oluyorlar. Geleneksel bir içten yanmalı motoru bir elektrikli motorla birleştirerek, şirketler şaşırtıcı tüketim ve düşük emisyonla modern trafikle başa çıkabilen araçlar üretebilirler. Bu yazıda hibrit motorların nasıl çalıştığını ve arkasında hangi teknolojiyi bulunduğunu öğreneceksiniz.

Hibrit Nedir?​

Basitçe söylemek gerekirse, hibrit bir otomobil, birden fazla güç kaynağına sahip bir otomobil olarak adlandırılabilir. Çoğu durumda, bir veya daha fazla elektrikli motorla çalışan benzinli veya dizel motorların bir kombinasyonu gerçekleştirilir. Hibrit taşıtlar, yanmalı motor ve emisyonsuz elektrikli araç yelpazesi arasındaki yolda bir yuvadır - her iki dünyanın da en iyisini elde edersiniz.
Hibrit bir motordaki elektrikli bileşenler, aracı sürmek için enerji kullanır, ancak yavaşlarken veya fren yaparken harcanan enerjiyi geri kazanır. Geri kazanılan bu enerji, tekrar hızlanırken kullanılabilecek bir batarya paketinde saklanır. Bazı melezlerde gücü etkili bir şekilde yönetmenize yardımcı olacak modlar bulunur. İçten yanmalı motoru daha yüksek hızlarda kullanırken, elektrik motoru, kentsel hızlarda sürüş yapmak için kullanılır ve yakıt tasarrufu sağlar.

Hibrit Teknoloji Nasıl Çalışır?​

Tam olarak iki güç kaynağının birlikte nasıl çalıştığı üreticiye bağlıdır. Her üreticinin iki motoru birlikte kullanabilmesinin farklı yolları olsa da, temel fikir aynı. Koşullar uygunsa, elektrik motorları ileri itme sağlamak için yanmalı motoru değiştirecek veya çalıştıracaktır. Motordaki daha az yük, daha az yakıt demektir.
Araç durduğunda araç durduğunda, kapı kapalıyken buzdolabınızın ampulünü kapatan bir anahtar gibi, aracınızın geleneksel motorunu durduran bir yakıt tasarrufu özelliği vardır. Trafik ışıklarında veya trafikte rölantide iken, akü klima ve aksesuar için enerji sağlar ve elektrik motoru aracı tekrar hareket ettirmeye başlar. Gerekirse, hızlanma için daha fazla güç sağlamak üzere konvansiyonel motor tekrar birleştirilecektir.
“Rejeneratif fren bir başka bir yakıt tasarrufu özelliğidir. Geleneksel araçlarda, aracın frenleri aracı yavaşlatmak için kullanılır ve mevcut kinetik enerji ısı olarak israf edilir. Rejeneratif frenleme, bu enerjinin bir kısmının yakalanmasını, elektriğe dönüştürülmesini ve pillerde saklanmasını sağlar. Bu depolanan elektrik daha sonra motoru çalıştırmak ve aracı hızlandırmak için kullanılabilir.
Bir elektrik motoruna sahip olmak aynı zamanda daha verimli bir motor tasarımına izin verir. Bu "güç yardımı" özelliği, hibrit motorun benzinli motordaki talepleri azaltmasına yardımcı olur. Benzinli motor daha az güç üretir, ancak elektrik motorları ile birleştirildiğinde, sistemin toplam gücü normal bir aracınkinden büyük veya ona eşit olabilir.
En verimli hibrit motorlar, aracın tamamen elektrikle çalışmasını ve daha az yakıt kullanmasını sağlayan “elektrikle çalışan sürüş” özelliğinden yararlanır. Soketli olmayan hibritler için, elektrik motoru genellikle düşük hızlarda ve işletmeye almak için kullanılır; Bu, benzinli veya dizel motorun daha verimli olduğu yerlerde daha yüksek hızlarda çalışmasını sağlar. Çoğu takma hibrit - daha büyük akü ve motorlara sahip - uzun mesafelerde (genellikle 10 ila 30 mil / saat) elektrikle ve yüksek hızda çalışabilir.

Ne Tür Hibrit Motorlar Var?​

Piyasada pek çok hibrit motor tipi var, ancak aralarından seçim yapabileceğiniz iki farklı tip var.
Geleneksel Hibritler
Geleneksel hibritlerde, elektrik motoru kendi başına daha düşük bir hızda çalışır. Bunun anlamı, zamansız bir trafik sıkışıklığına maruz kalmanız veya şehirde yavaş bir tura çıkmanız durumunda, herhangi bir yakıt kullanmayacağınız anlamına gelir. Ancak, hızlandırırsanız, benzinli veya dizel motor elektrik motorunu güçlendirir ve gerekli gücü sağlar - motoru elektrik motoruyla çalıştırmak için aşırı yüklenme olmadığından verimlilik artar.
Yaygın olarak bilinen geleneksel hibrit örnekleri, Toyota Prius ve Lexus IS300h'dir. Diğer üreticiler de benzer bir yaklaşım kullanıyor. BMW, Land Rover, Lexus, Mercedes ve Porsche gibi klasik hibrid teknolojisini kullanan markalar da var.
Plug-in Hibrit
En yeni hibrit modeller, plug-in melezleri olarak bilinir. Klasik bir hibrid motordaki elektrikli aküler yalnızca kısa mesafeler için kendi başlarına çalışabilir, takılabilir hibritler size çok daha uzun bir elektrikli motor mesafesi sağlar. Daha büyük aküler ve daha güçlü elektrik motorları sayesinde ekstra mesafe elde edilir. Ancak, bu büyük kapasiteden en iyi şekilde yararlanmak için, aracı tamamen elektrikli bir araçla şarj etmeniz gerekir.
Plug-in hibrid teknolojisini kullanan üreticiler arasında Mitsubishi, Volvo, Mercedes ve Volkswagen bulunur.

Hibrit teknolojinin avantajları ve dezavantajları nelerdir?​

Hibrit bir araç seçmenin en belirgin avantajı, düşük işletme maliyetleri sunmasıdır. Hibrit araçlar, yoldaki en verimli araçlar arasında. Mitsubishi Outlander PHEV teorik olarak 130mpg'ye ulaşırken, BMW i8'in gerçek dünya koşullarında 100mpg'nin üzerinde bir kapasiteye sahip olduğunu göreceksiniz. Sadece yakıt verimliliği sağlamakla kalmaz, aynı zamanda hibrit araç sahiplerinin de az miktarda karbondioksit emisyonu nedeniyle verginin buna dayandığı ülkelerde yol vergileri ödemeleri gerekmez.
Öte yandan, hibrit araçların sıfır fiyatlarına baktığınızda, aynı sınıftaki benzer bir araca kıyasla oldukça pahalı olduklarını göreceksiniz. Bir araba satın alırken ödediğiniz tutarı karşılamak için düşük yakıt tüketiminin sürmesi yıllar alacaktır. Yakıt tasarrufu yaparsınız, evet, ancak satın alırken ödeyeceğiniz miktar oldukça fazla olacaktır. Ayrıca, hibrid araçlar düşük hızlarda ve şehir içi trafik koşullarında en iyi sonuçları sağlar. Karayollarında ve uzun yollarda daha fazla sürüş yapacaksanız, muhtemelen hibrit bir araçtan daha verimli bir dizel araç satın almak istersiniz.
 

Similar threads

Hibrit Elektrikli Arabalar Nasıl Çalışır? Hibrit elektrikli arabalar nasıl çalışır? Hibrit elektrikli araçlar, bir içten yanmalı motor ve pillerde depolanan enerjiyi kullanan bir elektrik motoru tarafından desteklenmektedir . Aküyü şarj etmek için hibrit bir elektrikli araç takılamaz. Bunun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
124
Elektrikli araba, basitçe elektrik enerjisiyle çalışan otomobil çeşididir. Doğa dostu olan bu teknoloji, sürücülerine, mükemmeli, sessizliği, gücü ve konforu bir arada veriyor. Elektrikli arabaların tarihi aslında 1800’lü yıllara dayansa yapılan çalışmalar ve teknolojinin ilerlemesiyle 2000’li...
Cevaplar
0
Görüntüleme
684
http:bilgilihocamcominternaldatasacikogretimfakultesinedirisleyisinasildir5c355b87d4cc7alt 328 273Geleneksel araçlar içten yanmalı bir motoru çalıştırmak için yakıt ya da dizel yakacak kullanmaktadır Hibritler bununla beraber içten yanmalı bir motor kullanıyor ve sıradan otomobiller gibi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
128
Geleceğin teknolojisi olarak günümüzde bir çok marka hibrit motor üretimine başladı. Ülkemizde de son yıllarda adını duyduğumuz hibrit motor için altyapı çalışmaları hızlandı ve bir çok marka bu konuda ilk olmak için piyasaya girdi. Bu teknolojiye olan talep sadece bir kaç yılda alternatif...
Cevaplar
0
Görüntüleme
113
Bu gün sizlere geleceğin teknolojisi hibrit motorlarda bahsedeceğiz, hibrit motorlar nasıl çalışır, sürüş modları nelerdir ve bu konu hakkında en çok merak edilenleri sizlere aktarmaya çalışacağız, işte detaylar Günümüzde hibrit motor teknolojisi, çok kısa zaman önce gündeme gelmesinin ardından...
Cevaplar
0
Görüntüleme
452
858,497Konular
982,554Mesajlar
30,292Kullanıcılar
Bell noSon üye
Üst Alt