Profösör
Super Mod
- Katılım
- Ocak 11, 2022
- Mesajlar
- 3,752
- Etkileşim
- 28
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Konum
- Rusya
- Web sitesi
- bilgilihocam.com
- F-D Coin
- 125
Hidrojen Yakıt Hücreli Elektrikli Araçlar Nasıl Çalışır?
Hidrojen yakıt hücreli elektrikli araçlar nasıl çalışır? Tamamen elektrikli araçlar gibi , yakıt hücreli elektrikli araçlar (FCEV’ler), bir elektrik motoruna güç sağlamak için elektrik kullanır. Diğer elektrikli araçların aksine, FCEV’ler bir yakıt hücresi kullanarak elektrik üretir. Sadece bir pilden elektrik çekmek yerine hidrojenle çalışır. Araç tasarım sürecinde araç üreticisi, uygun boyuttaki yakıt hücresi ve pil kombinasyonundan elektrik gücü alan elektrik motorunun/motorlarının boyutuna göre aracın gücünü tanımlar. Otomobil üreticileri aküyü şarj etmek için eklenti özelliklerine sahip bir FCEV tasarlayabilse de, bugün çoğu FCEV, fren enerjisini yeniden yakalamak, kısa hızlanma olayları sırasında ekstra güç sağlamak ve yakıt hücresinden sağlanan gücü şu seçenekle yumuşatmak için pili kullanıyor. düşük güç ihtiyaçları sırasında yakıt hücresini rölantide çalıştırın veya kapatın. Gemide depolanan enerji miktarı, hidrojen yakıt deposunun boyutuna göre belirlenir. Bu tamamen elektrikli bir araçtan farklıdır.Hidrojen Yakıt Hücreli Elektrikli Araçlar
Hidrojen Yakıt Hücreli Elektrikli Araçlar ve Arabanın Temel Bileşenleri
Akü (yardımcı): Elektrikli tahrikli bir araçta, düşük voltajlı yardımcı akü, çekiş aküsü devreye girmeden önce aracı çalıştırmak için elektrik sağlar; aynı zamanda araç aksesuarlarına da güç sağlar.Pil takımı: Bu yüksek voltajlı pil, rejeneratif frenlemeden üretilen enerjiyi depolar ve elektrikli çekiş motoruna ek güç sağlar.
DC/DC dönüştürücü: Bu cihaz, çekiş akü paketinden gelen yüksek voltajlı DC gücünü, araç aksesuarlarını çalıştırmak ve yardımcı aküyü yeniden şarj etmek için gereken düşük voltajlı DC gücüne dönüştürür.
Elektrikli çekiş motoru (FCEV): Yakıt hücresinden ve çekiş akü grubundan gelen gücü kullanan bu motor, aracın tekerleklerini tahrik eder. Bazı araçlar, hem sürüş hem de rejenerasyon işlevlerini yerine getiren motor jeneratörleri kullanır.
Yakıt hücresi yığını: Elektrik üretmek için hidrojen ve oksijen kullanan ayrı membran elektrotlarının bir araya gelmesi.
Yakıt doldurucu: Depoyu doldurmak için bir yakıt dağıtıcısından gelen bir meme, araçtaki yuvaya takılır.
Yakıt deposu (hidrojen): Yakıt hücresi tarafından ihtiyaç duyulana kadar hidrojen gazını araçta depolar.
Güç elektroniği denetleyicisi (FCEV): Bu ünite, yakıt hücresi ve çekiş aküsü tarafından sağlanan elektrik enerjisinin akışını yöneterek, elektrikli çekiş motorunun hızını ve ürettiği torku kontrol eder.
Termal sistem (soğutma) – (FCEV): Bu sistem, yakıt hücresi, elektrik motoru, güç elektroniği ve diğer bileşenlerin uygun bir çalışma sıcaklığı aralığını korur.
Şanzıman (elektrikli): Şanzıman , tekerlekleri sürmek için elektrikli çekiş motorundan gelen mekanik gücü aktarır.