iltasyazilim
FD Üye
Hilmi Yavuz
Doğum 14 Nisan 1936İstanbul
Iş Şair, yazar, akademisyen
Cumhuriyet Dönemi; yazar ve şairdir
EĞİTİM HAYATI
Günümüzün önde gelen şair ve yazarlarından olan Hilmi Yavuz, 1936 ’da İstanbul ’da doğdu Kabataş Erkek Lisesi ’ni bitirdikten daha sonra bir zaman gazetecilik yaptı İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi ’ndeki eğitimini yarım bırakarak İngiltere ’ye gitti İngiltere ’de BBC Radyosu ’nda çalıştığı yıllarda (19641969) Londra Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü ’nde yüsek öğrenimini tamamladı
IŞ YAŞAMSAL
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi ’nde öğretim görevlisi olarak çalıştı
Halen Süre gazetesinde kültür yazılarına ve Bilkent Üniversitesi'nde öğretim görevlisi olarak çalışmaya devam etmektedir Hem Ipekli Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde sanki zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır
EDEBI HAYATI
Birincil şiirleri Kabataş Erkek Lisesi'nde edebiyat öğretmeni Behçet Necatigil yönetiminde meydana çıkan Dönümdergisinde yayınlandı Bu dönemde daha fazla İkinci Yeni akımının etkisinde imgeci şiirler yazdı Sonraki yıllarda gelenekçilikle modern bir bakışı kaynaştıran, biçim ve özün dengelendiği bir seviye sergiledi
İngiltere ’deki öğrenimini tamamlayıp Türkiye ’ye döndükten sonradan Cumhuriyet, Milliyet, Yeni Etraf gazetelerine (bir kısmı Ali Hikmet imzasıyla) eleştiriler, incelemeler yazdı
İslam mistisizmi, özellikle de tasavvuftan yararlanarak kendine özgü bir sözcük dağarcığı ilerletti
Ilk kitabı Görüntü Kuşu (1969) idi Bedreddin Üzerine Şiirler (1975) kitabındaki şiirleriyle güçlü bir atılım yaptı Şiirlerinde çağdaş şiirin ve kültür tarihimizin kayda değer kaynaklarından faydalanan Yavuz ’un Doğu Şiirleri (1977) bu yatırımın kanıtıdır
Doğu Şiirleri ’ni Yaz Şiirleri (1981), Esrarengiz Şiirler (1984), Zaman Şiirleri (1987), Söylen Şiirleri (1989), Ayna Şiirleri (1992), Çöl Şiirleri (1996), Akşam Şiirleri (1998) ve Seyahat Şiirleri (2001) izledi
“Toplu Şiirlerini iki cilt edinmek üzere derledi: Gülün Ustası Yoktur (1993) ve Erguvan Sözler (1993)
Test ve incelemelerinden bir bölümü Felsefe ve Ulusal Kültür (1975), Roman Kavramı ve Türk Romanı (1977), Kültür Üzerine (1987), Felsefe Üzerine (1987)dir
Geçmiş Yaz Defterleri, 1998 ’de; son deneme kitabı Ceviz Sandıkta Hatıralar ise 2000 yılında yayınlandı
Hilmi Yavuz, Doğu Şiirleri ile 1978 Yeditepe Şiir Armağanı ’nı, Süre Şiirleri ile de 1987 Sedat Simavi Edebiyat Ödülü ’nü kazandı
Hilmi Yavuz ’un şiiri, edebiyat dünyamızda özellikle gelenek bağlamında gündeme gelmektedir Yavuz, gelenekten faydalanma bağlamında, ayrıca geleneği reddeden, keza de geleneği her tarafta üreten şairlerin aleyhinde durmaktadır Hilmi Yavuz ’un şiirini, gelenekle kurduğu ilişkinin yanısıra, “modern şiir kavramı bağlamında da ele almak gerekir
Yavuz ’un görüşüne göre, modern şiir, imgeye veya ses ’e yaslanmalıdır Şairin en çok önemsediği iki şairden, Yahya Kemal ’in şiiri ses ’i, Ahmet Haşim ’in şiiri ise imgeyi öne çıkarır Hilmi Yavuz ’un şiirinde ise her iki unsur, ayrıca imge, keza de ses kayda değer bir yer miktar
Talat Halman göre Şairi Azam sıfatı verilmiştir Bu Talat Halman ve Hilmi Yavuz arasındaki mizahi diyaloğun bir örneğidir *
Doğum 14 Nisan 1936İstanbul
Iş Şair, yazar, akademisyen
Cumhuriyet Dönemi; yazar ve şairdir
EĞİTİM HAYATI
Günümüzün önde gelen şair ve yazarlarından olan Hilmi Yavuz, 1936 ’da İstanbul ’da doğdu Kabataş Erkek Lisesi ’ni bitirdikten daha sonra bir zaman gazetecilik yaptı İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi ’ndeki eğitimini yarım bırakarak İngiltere ’ye gitti İngiltere ’de BBC Radyosu ’nda çalıştığı yıllarda (19641969) Londra Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü ’nde yüsek öğrenimini tamamladı
IŞ YAŞAMSAL
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi ’nde öğretim görevlisi olarak çalıştı
Halen Süre gazetesinde kültür yazılarına ve Bilkent Üniversitesi'nde öğretim görevlisi olarak çalışmaya devam etmektedir Hem Ipekli Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde sanki zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır
EDEBI HAYATI
Birincil şiirleri Kabataş Erkek Lisesi'nde edebiyat öğretmeni Behçet Necatigil yönetiminde meydana çıkan Dönümdergisinde yayınlandı Bu dönemde daha fazla İkinci Yeni akımının etkisinde imgeci şiirler yazdı Sonraki yıllarda gelenekçilikle modern bir bakışı kaynaştıran, biçim ve özün dengelendiği bir seviye sergiledi
İngiltere ’deki öğrenimini tamamlayıp Türkiye ’ye döndükten sonradan Cumhuriyet, Milliyet, Yeni Etraf gazetelerine (bir kısmı Ali Hikmet imzasıyla) eleştiriler, incelemeler yazdı
İslam mistisizmi, özellikle de tasavvuftan yararlanarak kendine özgü bir sözcük dağarcığı ilerletti
Ilk kitabı Görüntü Kuşu (1969) idi Bedreddin Üzerine Şiirler (1975) kitabındaki şiirleriyle güçlü bir atılım yaptı Şiirlerinde çağdaş şiirin ve kültür tarihimizin kayda değer kaynaklarından faydalanan Yavuz ’un Doğu Şiirleri (1977) bu yatırımın kanıtıdır
Doğu Şiirleri ’ni Yaz Şiirleri (1981), Esrarengiz Şiirler (1984), Zaman Şiirleri (1987), Söylen Şiirleri (1989), Ayna Şiirleri (1992), Çöl Şiirleri (1996), Akşam Şiirleri (1998) ve Seyahat Şiirleri (2001) izledi
“Toplu Şiirlerini iki cilt edinmek üzere derledi: Gülün Ustası Yoktur (1993) ve Erguvan Sözler (1993)
Test ve incelemelerinden bir bölümü Felsefe ve Ulusal Kültür (1975), Roman Kavramı ve Türk Romanı (1977), Kültür Üzerine (1987), Felsefe Üzerine (1987)dir
Geçmiş Yaz Defterleri, 1998 ’de; son deneme kitabı Ceviz Sandıkta Hatıralar ise 2000 yılında yayınlandı
Hilmi Yavuz, Doğu Şiirleri ile 1978 Yeditepe Şiir Armağanı ’nı, Süre Şiirleri ile de 1987 Sedat Simavi Edebiyat Ödülü ’nü kazandı
Hilmi Yavuz ’un şiiri, edebiyat dünyamızda özellikle gelenek bağlamında gündeme gelmektedir Yavuz, gelenekten faydalanma bağlamında, ayrıca geleneği reddeden, keza de geleneği her tarafta üreten şairlerin aleyhinde durmaktadır Hilmi Yavuz ’un şiirini, gelenekle kurduğu ilişkinin yanısıra, “modern şiir kavramı bağlamında da ele almak gerekir
Yavuz ’un görüşüne göre, modern şiir, imgeye veya ses ’e yaslanmalıdır Şairin en çok önemsediği iki şairden, Yahya Kemal ’in şiiri ses ’i, Ahmet Haşim ’in şiiri ise imgeyi öne çıkarır Hilmi Yavuz ’un şiirinde ise her iki unsur, ayrıca imge, keza de ses kayda değer bir yer miktar
Talat Halman göre Şairi Azam sıfatı verilmiştir Bu Talat Halman ve Hilmi Yavuz arasındaki mizahi diyaloğun bir örneğidir *