Hilmi Yavuz
Doğum 14 Nisan 1936İstanbul
Meslek Şair, yazar, akademisyen
Cumhuriyet Donemi; yazar ve şairdir
EĞİTİM HAYATI
Gunumuzun onde gelen şair ve yazarlarından olan Hilmi Yavuz, 1936 ’da İstanbul ’da doğdu Kabataş Erkek Lisesi ’ni bitirdikten sonra bir sure gazetecilik yaptı İstanbul Universitesi Hukuk Fakultesi ’ndeki eğitimini yarım bırakarak İngiltere ’ye gitti İngiltere ’de BBC Radyosu ’nda calıştığı yıllarda (19641969) Londra Universitesi Edebiyat Fakultesi Felsefe Bolumu ’nde yusek oğrenimini tamamladı
MESLEK HAYATI
Mimar Sinan Guzel Sanatlar Universitesi, İstanbul Teknik Universitesi ve Boğazici Universitesi ’nde oğretim gorevlisi olarak calıştı
Halen Zaman gazetesinde kultur yazılarına ve Bilkent Universitesi'nde oğretim gorevlisi olarak calışmaya devam etmektedir Ayrıca İpek Universitesi Turk Dili ve Edebiyatı Bolumunde yarı zamanlı oğretim gorevlisi olarak calışmaktadır
EDEBİ HAYATI
İlk şiirleri Kabataş Erkek Lisesi'nde edebiyat oğretmeni Behcet Necatigil yonetiminde cıkan Donumdergisinde yayınlandı Bu donemde daha cok İkinci Yeni akımının etkisinde imgeci şiirler yazdı Sonraki yıllarda gelenekcilikle cağdaş bir bakışı kaynaştıran, bicim ve ozun dengelendiği bir duzey sergiledi
İngiltere ’deki oğrenimini tamamlayıp Turkiye ’ye dondukten sonra Cumhuriyet, Milliyet, Yeni Ortam gazetelerine (bir kısmı Ali Hikmet imzasıyla) eleştiriler, incelemeler yazdı
İslam mistisizmi, ozellikle de tasavvuftan yararlanarak kendine ozgu bir sozcuk dağarcığı geliştirdi
İlk kitabı Bakış Kuşu (1969) idi Bedreddin Uzerine Şiirler (1975) kitabındaki şiirleriyle guclu bir atılım yaptı Şiirlerinde modern şiirin ve kultur tarihimizin onemli kaynaklarından faydalanan Yavuz ’un Doğu Şiirleri (1977) bu yatırımın kanıtıdır
Doğu Şiirleri ’ni Yaz Şiirleri (1981), Gizemli Şiirler (1984), Zaman Şiirleri (1987), Soylen Şiirleri (1989), Ayna Şiirleri (1992), Col Şiirleri (1996), Akşam Şiirleri (1998) ve Yolculuk Şiirleri (2001) izledi
“Toplu Şiirlerini iki cilt olmak uzere derledi: Gulun Ustası Yoktur (1993) ve Erguvan Sozler (1993)
Deneme ve incelemelerinden bir bolumu Felsefe ve Ulusal Kultur (1975), Roman Kavramı ve Turk Romanı (1977), Kultur Uzerine (1987), Felsefe Uzerine (1987)dir
Gecmiş Yaz Defterleri, 1998 ’de; son deneme kitabı Ceviz Sandıkta Anılar ise 2000 yılında yayınlandı
Hilmi Yavuz, Doğu Şiirleri ile 1978 Yeditepe Şiir Armağanı ’nı, Zaman Şiirleri ile de 1987 Sedat Simavi Edebiyat Odulu ’nu kazandı
Hilmi Yavuz ’un şiiri, edebiyat dunyamızda ozellikle gelenek bağlamında gundeme gelmektedir Yavuz, gelenekten yararlanma bağlamında, hem geleneği reddeden, hem de geleneği yeniden ureten şairlerin karşısında durmaktadır Hilmi Yavuz ’un şiirini, gelenekle kurduğu ilişkinin yanısıra, “modern şiir kavramı bağlamında da ele almak gerekir
Yavuz ’un goruşune gore, modern şiir, imgeye ya da ses ’e yaslanmalıdır Şairin en cok onemsediği iki şairden, Yahya Kemal ’in şiiri ses ’i, Ahmet Haşim ’in şiiri ise imgeyi one cıkarır Hilmi Yavuz ’un şiirinde ise her iki unsur, hem imge, hem de ses onemli bir yer tutar
Talat Halman tarafından Şairi Azam sıfatı verilmiştir Bu Talat Halman ve Hilmi Yavuz arasındaki mizahi diyaloğun bir orneğidir
Doğum 14 Nisan 1936İstanbul
Meslek Şair, yazar, akademisyen
Cumhuriyet Donemi; yazar ve şairdir
EĞİTİM HAYATI
Gunumuzun onde gelen şair ve yazarlarından olan Hilmi Yavuz, 1936 ’da İstanbul ’da doğdu Kabataş Erkek Lisesi ’ni bitirdikten sonra bir sure gazetecilik yaptı İstanbul Universitesi Hukuk Fakultesi ’ndeki eğitimini yarım bırakarak İngiltere ’ye gitti İngiltere ’de BBC Radyosu ’nda calıştığı yıllarda (19641969) Londra Universitesi Edebiyat Fakultesi Felsefe Bolumu ’nde yusek oğrenimini tamamladı
MESLEK HAYATI
Mimar Sinan Guzel Sanatlar Universitesi, İstanbul Teknik Universitesi ve Boğazici Universitesi ’nde oğretim gorevlisi olarak calıştı
Halen Zaman gazetesinde kultur yazılarına ve Bilkent Universitesi'nde oğretim gorevlisi olarak calışmaya devam etmektedir Ayrıca İpek Universitesi Turk Dili ve Edebiyatı Bolumunde yarı zamanlı oğretim gorevlisi olarak calışmaktadır
EDEBİ HAYATI
İlk şiirleri Kabataş Erkek Lisesi'nde edebiyat oğretmeni Behcet Necatigil yonetiminde cıkan Donumdergisinde yayınlandı Bu donemde daha cok İkinci Yeni akımının etkisinde imgeci şiirler yazdı Sonraki yıllarda gelenekcilikle cağdaş bir bakışı kaynaştıran, bicim ve ozun dengelendiği bir duzey sergiledi
İngiltere ’deki oğrenimini tamamlayıp Turkiye ’ye dondukten sonra Cumhuriyet, Milliyet, Yeni Ortam gazetelerine (bir kısmı Ali Hikmet imzasıyla) eleştiriler, incelemeler yazdı
İslam mistisizmi, ozellikle de tasavvuftan yararlanarak kendine ozgu bir sozcuk dağarcığı geliştirdi
İlk kitabı Bakış Kuşu (1969) idi Bedreddin Uzerine Şiirler (1975) kitabındaki şiirleriyle guclu bir atılım yaptı Şiirlerinde modern şiirin ve kultur tarihimizin onemli kaynaklarından faydalanan Yavuz ’un Doğu Şiirleri (1977) bu yatırımın kanıtıdır
Doğu Şiirleri ’ni Yaz Şiirleri (1981), Gizemli Şiirler (1984), Zaman Şiirleri (1987), Soylen Şiirleri (1989), Ayna Şiirleri (1992), Col Şiirleri (1996), Akşam Şiirleri (1998) ve Yolculuk Şiirleri (2001) izledi
“Toplu Şiirlerini iki cilt olmak uzere derledi: Gulun Ustası Yoktur (1993) ve Erguvan Sozler (1993)
Deneme ve incelemelerinden bir bolumu Felsefe ve Ulusal Kultur (1975), Roman Kavramı ve Turk Romanı (1977), Kultur Uzerine (1987), Felsefe Uzerine (1987)dir
Gecmiş Yaz Defterleri, 1998 ’de; son deneme kitabı Ceviz Sandıkta Anılar ise 2000 yılında yayınlandı
Hilmi Yavuz, Doğu Şiirleri ile 1978 Yeditepe Şiir Armağanı ’nı, Zaman Şiirleri ile de 1987 Sedat Simavi Edebiyat Odulu ’nu kazandı
Hilmi Yavuz ’un şiiri, edebiyat dunyamızda ozellikle gelenek bağlamında gundeme gelmektedir Yavuz, gelenekten yararlanma bağlamında, hem geleneği reddeden, hem de geleneği yeniden ureten şairlerin karşısında durmaktadır Hilmi Yavuz ’un şiirini, gelenekle kurduğu ilişkinin yanısıra, “modern şiir kavramı bağlamında da ele almak gerekir
Yavuz ’un goruşune gore, modern şiir, imgeye ya da ses ’e yaslanmalıdır Şairin en cok onemsediği iki şairden, Yahya Kemal ’in şiiri ses ’i, Ahmet Haşim ’in şiiri ise imgeyi one cıkarır Hilmi Yavuz ’un şiirinde ise her iki unsur, hem imge, hem de ses onemli bir yer tutar
Talat Halman tarafından Şairi Azam sıfatı verilmiştir Bu Talat Halman ve Hilmi Yavuz arasındaki mizahi diyaloğun bir orneğidir