Çağımızın karşılaşılan durumlarından birisi olan hiperaktivite terimi, Halk ortasında "yaramaz", "hareketlerini denetim edemeyen", "sürekli konuşan" çocuklar için kullanılsa da aslında hiperaktif olarak nitelendirilen çocuklar "enerjisini sekronize edemeyen,yaşam içinde organize olamayan" çocuklar olarak tanımlanabilir. Gücü çok seviyede yüksek olan bu çocukların yerlerinde durmaları neredeyse imkansızdır, zira bu enerjiyi bedenlerinde tutabilecek güce sahip değillerdir.
Pekala bu güç nereden gelmektedir ve niçin?
Bir çok çocuğun boğuşmak zorunda kaldığı ve ekseriyetle okul çağında sınıf ortamında fark edilen hiperaktivitenin nedeni evet tam olarak budur denilemese de tam olarak, doğum öncesinde yaşanan aksilikler ya da doğum anı ve sonrasında yaşanan negatif durumlar hiperaktivitenin oluşumuna kaynak gösterilebilir. Ayrıyeten çocukların gelişme periyotlarında yaşadığı travmalar, televizyon ve tablet üzere elektronik uyutucularla fazlaca vakit geçirmeleri hiperaktivitenin ortaya çıkmasında tesirlidir.
Hiperaktif çocukların beyin hücrelerinde tahribat ve kimyasında bozulma olduğu söylenebilir. Hudutlarının tahribatının giderilmesi için ise çeşitli tedavi ve terapi formülleri mevcuttur.Norökimyasal bir yanı vardır .
Temelinde aile öyküsünde depresyon,lohusalıkta yahut hamilelikte yaşanan ve ruhsal olarak olumsuz etkilenmenin bebeğe sirayeti ve bebeğin iç dünyasında depresif kodlamalar sonucunda bununla baş etme prosedürü olarak hareketlerin hiper seviyeye ulaşması.
Hiperaktivite sorununa sahip çocuklar aslında bebeklikten itibaren bu rahatsızlığın belirtilerine sahip olmaktadır fakat bu durum ebeveynler tarafından fark edilmesi sıkıntı olabilmektedir. Bebeklik periyodundan itibaren uykuda düzensizlik, daima devam eden huzursuz hal, sakarlık, kısa müddetli hafıza bozukluğu, çok konuşma, her lafa atlama, vakti planlayamama, uzun mühlet bir işe odaklanamama ve orta verme isteği, depresiflik üzere belirtileri vardır. Çocuğa hiperaktivite teşhisinin konması için belirtilerin tamamının görülmesi gerekmez, birkaç belirtinin yüksek oranda çocukta gözlemlenmesi hiperaktivite olabileceğine işarettir.
Hiperaktif çocuklarda ortaya çıkan başka bir rahatsızlık dikkat eksikliğidir. Dikkat eksikliğini Odaklanma ve konsantre olmada zahmet, etraftaki her harekete karşı fazla hassas olmanın sonucunda dikkatin daima dağılması olarak tanımlayabiliriz. Çok enerjik olarak yerinde duramayan çocuklara eklenen dikkat eksikliği, onların adeta kendileriyle savaşmalarına neden olur. Her hiperaktif çocukta dikkat eksikliği bulunurken, dikkat eksikliği bulunan çocukların tamamında hiperaktivite bulunmaz.
Hiperaktivite'yi önlemek yahut belirtilerinin yoğunluğunu azaltmak için çocukların beslenmelerinde Omega 3 desteği öneriliyor. . Çünkü "Omega 3"ün tahribata uğramış sonların tamirini destekleyici özelliği vardır. Hiperaktivite'ye karşı alınması gerek tedbirlerden biri de çocuğun sahip olduğu arkadaş etrafını denetlemektir. Keza bu bahiste dikkatli olmama durumunda makus seçimler yapılarak olumsuz bir arkadaş etrafı seçilebilir. Bu durum da berbat alışkanlıklar edinmesi yol açabilir. Son olarak da hiperaktif çocuklar etiketleme yahut damgalama üzere olumsuz durumlardan korunmalıdır. Bilhassa okul ortamlarında öğretmenlerle bilgilendirmek yahut onlarla bu mevzu hakkında konuşmak kıymetlidir. Keza "yaramaz" yahut "geveze" üzere olumsuz etiketler hiperaktif çocukların kendilerini berbat hissetmelerine neden olabilir.