bilgisayarci
FD Üye
Şirket yetkililerince gazetecilerle paylaşılan deneme uçuşunun imgelerinde, aracın pervaneleriyle 1-2 metre yükseldiği ve 4 dakika boyunca havada kaldığı görüldü.
SkyDrive teşebbüsünün başındaki Tomohiro Fukuzawa, yaptığı açıklamada, 2023’te uçan otomobilin gerçek ömürde yerini alabileceğini lakin onu inançlı hale getirmenin değerli olduğunu kaydetti.
Fukuzawa, dünyada 100’ün üzerinde uçan otomobil projesinin yürütüldüğünü, yolcu ile yapılan uçuşlarda ise yalnızca birkaçının başarılı olduğunu belirtti.
Uçan otomobilin şimdiye dek yalnızca 5 ila 10 dakika havada kaldığını söz eden Fukuzawa, aracın 30 dakika uçabilmesi halinde ihraç edilmesi dahil daha fazla potansiyele sahip olabileceğini söz etti.
Süratli seyahat imkanı
Uçaklar ve helikopterlerin tersine 'elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL)' hava araçları, prensipte şahsî seyahatler için daha süratli seyahat imkanı sunuyor.
Otomatik olarak da uçabilen kelam konusu araçlar, havalimanlarının yoğunluğunu, trafik sıkışıklığıyla ilgili sorunları ve pilot kiralamanın maliyetlerini ortadan kaldırabilir.
Bununla birlikte araçların ticarileşmesinin önündeki mahzurlar ortasında pil ömrü, hava trafik denetimi ve öbür altyapı meseleleri yer alıyor.
ABD'de Carnegie Mellon Üniversitesi Robotik Enstitüsünde vazifeli Prof. Dr. Sanjiv Singh, açıklamasında, araçların fiyatlarının 10 milyon dolar olması yahut yalnızca 5 dakika uçabilmesi üzere durumlarda kimsenin bu tıp araçları almayacağını söyledi.
2012'de Cartivator isimli istekli bir kümenin teşebbüsüyle başlayan SkyDrive projesi, Toyota Motor, Panasonic, Bandai Namco üzere firmalarca destekleniyor.