adanali
FD Üye
- Katılım
- Eki 20, 2019
- Mesajlar
- 2,792
- Etkileşim
- 0
- Puan
- 36
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- bilgilihocam.com
- F-D Coin
- 69
Frene basınca uğultu ve titreşim neden yapar önlemi ne olmalı nasıl tamir edilmeli?
Tüm araçların başına bela olan yüksek hızlarda frene basınca yavaşlayana kadar uğultu ve titreşim tüm sürücüleri rahatsız eden bir durum oluşturuyor.
Yüksek hızlarda frene basınca neden uğultu ve titreşim yapar?
Fren balataları ve fren diskleri üretim özelliğine göre ne soğuk kalmalı ve nede aşırı ısınmalı bu sebepten dolayı kullanıcıların ortalamaları hesaplanarak disk üretimi yapılır, bu ortalamanın dışına çıkınca fren diskleri ve fren balataları aşırı ısıya uğrayıp deforme oluyor.
Kullancıların küçük bir bölümü fren disklerinin çabuk bozulduğunu söyler ve sebebi sadece kullanım tarzı olduğunu söylemek gerekir.
Yüksek hızlarda frene basıldığında yavaşlayana kadar diskler ve balatalar ısınmaya başlar eğer bu yavaşlama uzun süreli olursa tamamiyle yavaşlayana kadar diskler ve balatalar gereğinden fazla ısınarak deforme sürecine girmiştir artık, bu durumda balatanın diske temas eden yüzeyi fazla ısıdan dolayı sertleşerek uğultu çıkarmaya başlar.
Aşırı ısıdan dolayı eğilen disk yüzeyleri artık frene basılınca eğri yüzeye temas ettiğinde hıza bağlı olarak fren pedalında ve direksiyon da titreşime neden olur.
Titreşim ve Uğultu Olunca Ne Yapmak Gerekir?
Yüksek hızlarda frene basınca uğultu ve titreşim oluştuğu zaman ilk yapılacak Yöntem ön fren diskleri ve balataları değiştirmek gerekir.
Fren balataları ve diskler maliyeti yüksek olduğundan alternatif olarak başka bir yöntemi ise fren diskleri taşlamak olur, yalnız fren diskleri ölçülmeli ve taşlanacak eğrilik fren disklerinin kalınlığını aşmayacak şekilde olması gerekir. Eğer diskler taşlanarak fazla incelirse bu çok tehlikeli bir durum olur, fren sırasında durma mesafesi uzar veya disklerin kırılması oluşabilir bu yüzden disklerin kalınlığı önemli.
Fren balataları da eğer iyi durumda ise zımpara yapılarak sert yüzeyi alındıktan sonra yeni balata gibi kullanılabilir.
Bu Problem Sürekli Oluyorsa Ne Yapılması Gerekir?
Eğer diskleri ve balataları değiştirdiniz veya taşlattınız ama yine aynı problemle karşılaştınız, bu durumda ise diskleri sökmeden üzerinde taşlamanız gerekir çünkü; fren disklerinin bağlandığı poryalar eğri olabilir bu sebepten dolayı disk torna makineleri ile diskleri sökmeden üzerinde taşlanırsa bir daha böyle bir problemle karşılaşmazsınız.
Veya bu durumu sürekli yaşıyorsunuz ve agresif bir sürüşe sahipseniz diskleri delikli hava kanallı diskler ile değiştirirseniz kendi tarzınıza göre şekillendirmiş olursunuz ve probleminiz artık tekrarlamayacaktır.
Tüm araçların başına bela olan yüksek hızlarda frene basınca yavaşlayana kadar uğultu ve titreşim tüm sürücüleri rahatsız eden bir durum oluşturuyor.
Yüksek hızlarda frene basınca neden uğultu ve titreşim yapar?
Fren balataları ve fren diskleri üretim özelliğine göre ne soğuk kalmalı ve nede aşırı ısınmalı bu sebepten dolayı kullanıcıların ortalamaları hesaplanarak disk üretimi yapılır, bu ortalamanın dışına çıkınca fren diskleri ve fren balataları aşırı ısıya uğrayıp deforme oluyor.
Kullancıların küçük bir bölümü fren disklerinin çabuk bozulduğunu söyler ve sebebi sadece kullanım tarzı olduğunu söylemek gerekir.
Yüksek hızlarda frene basıldığında yavaşlayana kadar diskler ve balatalar ısınmaya başlar eğer bu yavaşlama uzun süreli olursa tamamiyle yavaşlayana kadar diskler ve balatalar gereğinden fazla ısınarak deforme sürecine girmiştir artık, bu durumda balatanın diske temas eden yüzeyi fazla ısıdan dolayı sertleşerek uğultu çıkarmaya başlar.
Aşırı ısıdan dolayı eğilen disk yüzeyleri artık frene basılınca eğri yüzeye temas ettiğinde hıza bağlı olarak fren pedalında ve direksiyon da titreşime neden olur.
Titreşim ve Uğultu Olunca Ne Yapmak Gerekir?
Yüksek hızlarda frene basınca uğultu ve titreşim oluştuğu zaman ilk yapılacak Yöntem ön fren diskleri ve balataları değiştirmek gerekir.
Fren balataları ve diskler maliyeti yüksek olduğundan alternatif olarak başka bir yöntemi ise fren diskleri taşlamak olur, yalnız fren diskleri ölçülmeli ve taşlanacak eğrilik fren disklerinin kalınlığını aşmayacak şekilde olması gerekir. Eğer diskler taşlanarak fazla incelirse bu çok tehlikeli bir durum olur, fren sırasında durma mesafesi uzar veya disklerin kırılması oluşabilir bu yüzden disklerin kalınlığı önemli.
Fren balataları da eğer iyi durumda ise zımpara yapılarak sert yüzeyi alındıktan sonra yeni balata gibi kullanılabilir.
Bu Problem Sürekli Oluyorsa Ne Yapılması Gerekir?
Eğer diskleri ve balataları değiştirdiniz veya taşlattınız ama yine aynı problemle karşılaştınız, bu durumda ise diskleri sökmeden üzerinde taşlamanız gerekir çünkü; fren disklerinin bağlandığı poryalar eğri olabilir bu sebepten dolayı disk torna makineleri ile diskleri sökmeden üzerinde taşlanırsa bir daha böyle bir problemle karşılaşmazsınız.
Veya bu durumu sürekli yaşıyorsunuz ve agresif bir sürüşe sahipseniz diskleri delikli hava kanallı diskler ile değiştirirseniz kendi tarzınıza göre şekillendirmiş olursunuz ve probleminiz artık tekrarlamayacaktır.