teknolojiuzmani
FD Üye

Koronavirüs pandemisinin en çok etkilediği kesimlerden bir tanesi, mikroçip üretimi oldu. Çalışmayı durduran fabrikaların çip üretmemesi, bugün hayatımızda kullandığımız pek çok elektronik eserde tedarik meselelerine yol açtı. Bu krizden en çok etkilenen dal ise hiç elbet otomotiv oldu. Sıfır arabalara ulaşmayı zorlaştıran kriz, ikinci el arabaların fiyatlarının da tavan yapmasına yol açtı.
Otomotiv bölümündeki mikroçip krizi, birkaç yıl daha hayatımızda olacak. Lakin bu süreçte neler yaşanacağını kestirebilmek çok sıkıntı. Çünkü şirketler, şu sıralar bu mevzu nedeniyle epey güç bir süreçten geçiyorlar. Gelen son haberlerse Honda'nın artık bu krizle başa çıkamadığını gösteriyor. Şirket, motor ve fren sistemlerinde yaşanan çip krizi nedeniyle Japonya'da üretime orta verme kararı aldı.
Üretime orta veren tesis, günde 2.000 araç üretiyor

Japonya'nın en büyük haber kaynaklarından Kyodo'ya nazaran Honda, ülkenin Mie isimli eyaletindeki üretim tesisini 2-6 Ağustos 2021 tarihleri aralığında kapatacak. Şirket bu süreçte, çip krizini kısmen de olsa çözmeye çalışacak. Günde 2.000 araç üretim kapasitesine sahip olan tesis, bu süreçteki açığı eylül ayında fazla çalışarak kapatmaya çalışacak.
Honda, tarihinde birinci defa bu türlü bir sorun yaşamıyor. Şirket, pandeminin tavan yaptığı ve dünya dört bir yanında büyük kapanmaların yaşandığı devirde de araba üretimini durdurma kararı almıştı. Artık, bu kararlara bir yenisi daha eklenmiş oldu. Ayrıyeten Toyota ve Volvo üzere şirketler de vakit zaman aldıkları kararlar ile araba üretimini durdurdu. Çip krizi, otomotiv bölümünde giderek daha derin yaralar açıyor ve bu yaraların ne vakit kapanacağı, şimdilik bilinmiyor.