Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Honda, Türkiye ile Avrupa’dan neden çekiliyor?

Honda, Türkiye ile Avrupa’dan neden çekiliyor?

teknolojiuzmani

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,200
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
36
F-D Coin
99
Japon%2Ddevi%2Dacikladi%2DHonda%2DTurkiye%2Ddeki%2Duretimini%2Ddurduruyor%2D216688%2Ejpg

Honda’nın Türkiye ve Avrupa’daki üretimi durdurma kararını pahalandıran Japon finans ve otomotiv uzmanı Osamu Katayama, çekilme nedenlerinden biri olarak düşük üretim ve satış hacmini gösterdi, ikinci nedeninse Honda arabalarının, Avrupa'da uygulanan yüksek etraf güvenliği standartlarını tam olarak karşılayamaması olduğunu kaydetti.

Türkiye'de 22 yıldır araba üreten Honda, bu faaliyetine 2021'de son verme kararını resmi olarak duyurdu. Bahse ait değerlendirmesinde Honda Türkiye Lideri Takuya Tsumura, "Hızla değişen piyasa dinamikleri ve teknolojik gelişmelere öncülük etme gereksiniminin farkındayız. Bu durum, Türkiye'deki araba üretim operasyonumuzu da kaçınılmaz olarak etkiliyor" dedi.

Honda'nın Türkiye üretimini durdurmayı değerlendirdiği şubat ayında ortaya çıkmış, şirket o periyot İngiltere'deki Swindon fabrikası için de kapatma kararı aldığını ilan etmişti.  



Japon finans analisti, gazeteci müellif ve K-Office Şirketinin müdürü Osamu Katayama, Sputink'e verdiği röportajda Honda idaresinin kararının ardındaki nedenleri yorumladı.

"Ben esas iki neden görüyorum. Birincisi, Honda arabalarının Avrupa pazarında düşük satışıdır. İkinci nedense, Honda arabalarının birebir Çin'de olduğu üzere, Avrupa'da uygulanan yüksek etraf güvenliği standartlarını tam olarak karşılayamaması" diyen Katayama, kelamlarını şöyle sürdürdü:

"Türkiye'de Honda, Civic Sedan üretiyor, lakin üretim hacmi düşük. 2018'de bu markadan toplam 38 bin araba üretildi. Bu ölçüden 28 bin 600 araba Türkiye'nin iç pazarına yönlendirildi, başkalarıysa Avrupa'da satışa sunuldu. Bununla birlikte fabrika üretim kapasitesi yılda 50 bin araba, böylece üretim fazlası kelam konusu. Bu şartlarda rekabetçi ve etraf dostu arabası geliştirmek sıkıntı ve Honda, bu türlü bir şeyi göze alamaz."  

Honda'nın ileriki periyotta Avrupa ve Türkiye'deki üretimini yenilemeyeceğini düşündüğünü tabir eden Katayama, "Bu mecburî olarak alınmış bir karar, Honda araçlarının düşük satış hacminden kaynaklanıyor. Başka yandan, Toyota'nın hem Türkiye'de, hem de İngiltere'de araba üretmeye devam edeceği ve oralardan çekilme niyetinde olmadığı bilgisine sahibim" diye konuştu.

'BREXİT SORUNU HONDA'NIN KENDİ İÇ SIKINTILARINA EKLENDİ

Honda'nın Avrupa ve Türkiye'den çekilme kararını İngiltere'nin Avrupa Birliği'nden (AB) ayrılmasının etkilemiş olabileceği istikametindeki görüşü de kıymetlendiren Katayama, şöyle konuştu:



"Honda çok daha evvelce global üretim ağında yine yapılanmaya gitme planları yapıyordu. Honda şirketinin üretim alanındaki durumun Brexit'ten daha kıymetli bir neden olduğunu varsayım ediyorum. Araba sanayiinde her türlü yeni trendler gözlemlenebiliyor, şoförsüz arabalar, ridesharing (otomobil paylaşımı) üzere. Honda üzere orta ölçekli bir şirketin yeni taleplere ayak uydurması çok güç. Bu nedenle şirketin global üretim faaliyetlerini tekrar gözden geçirmeye başladığını ve tam da o anda İngiltere'nin AB'den ayrılma meselesinin ortaya çıkıp, Honda'nın kendi mevcut iç problemlerine eklendiğini düşünüyorum.

'REKABETÇİ VE ETRAF DOSTU ARABA GELİŞTİRMEK ZOR'  

Türkiye'de Honda, Civic Sedan üretiyor, ama üretim hacmi düşük. 2018'de bu markadan toplam 38 bin araba üretildi. Bu ölçüden 28 bin 600 araba Türkiye'nin iç pazarına yönlendirildi, başkalarıysa Avrupa'da satışa sunuldu. Bununla birlikte fabrika üretim kapasitesi yılda 50 bin araba, böylece üretim kapasitesi fazlası kelam konusu. Bu şartlarda rekabetçi ve etraf dostu arabası geliştirmek güç ve Honda, bu türlü bir şeyi göze alamaz".
 

Similar threads

Türkiye'de 22 yıldır araba üreten Honda, bu faaliyetine son verme kararını resmi olarak duyurdu. Honda'nın Türkiye üretimini durdurmayı değerlendirdiği şubat ayında ortaya çıkmış, şirket o periyot İngiltere'deki Swindon fabrikası için de kapatma kararı aldığını ilan etmişti. Buna...
Cevaplar
0
Görüntüleme
42
Honda, 1997 sonunda üretime başladığı Şekerpınar’daki fabrikasını global bir kararla Eylül 2021’de kapatacak. Honda Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, fabrikanın içerisindeki tüm teçhizatla birlikte satışa sunulacağını belirterek, “Çalışan 1070 kişi ile de anlaşma yaptık, sıkıntı yok” dedi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
61
TOBB dâhil 6 ortaklı ‘Türkiye'nin Arabası Teşebbüs Grubu' (TOGG) tarafından 22 milyar TL'lik yatırımla 2022 sonunda hayata geçirilmesi planlanan ‘Türkiye'nin Otomobili' projesi pandemi ve ekonomik dalgalanmadan etkilenmemişe benziyor. Zira geçen ay, 18 ayda tamamlanacağı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
74
Türk otomotiv sektörünün öncü kuruluşlarından Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, tüm dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs (Kovid-19) salgını ile ilgili çalışanlarının sağlığına yönelik tedbirler kapsamında Sakarya’da bulunan fabrikada üretim faaliyetini 21 Mart-5 Nisan tarihleri arası durdurma...
Cevaplar
0
Görüntüleme
105
Kamu bankalarının yerli üretimin yanı sıra 1 Haziran'da başlayan olağanlaşma sürecinde toplumsal hayatı desteklemek maksadıyla kredi faizlerini tarihin en düşük düzeylerine çektiği otomotiv bölümünde, talep patlamasını fırsata çeviren birtakım firmalar eserlerine fahiş artırımlar yaptılar...
Cevaplar
0
Görüntüleme
77
858,509Konular
982,846Mesajlar
30,636Kullanıcılar
waestoSon üye
Üst Alt