
Trump idaresinin açıklamaları sonrası Huawei, çok önemli bir dönemecin eşiğine geldi. Google'ın Android lisans iptali, Intel ve Qualcomm üzere teknoloji devlerinin kararı derken Huawei'nin geleceği önemli mealde tartışma konusu oldu. Huawei ve kimi analistler bu durumdan şirketin daha da güçlenerek çıkacağını düşünürken bazıları de bu yaptırımların Huawei'nin sonu olacağını söylediler. Ama ortaya çıkan son istatistiksel olgular, Huawei'nin yerkürenin en kıymetli markaları arasındaki mekanını koruduğunu velev şirketin bir sıra daha yükseldiğini ortaya koyuyor.
Millward Brown pazarlama şirketi bünyesinde çalışmalarını sürdüren BrandZ, bir marka kıymeti veritabanıdır. Birlerce markayı karşılaştırır, datalarla istatistiksel sonuçlar ortaya koyar. Şirket, her yıl nizamlı olarak da 'Dünyanın En Bedelli Markalar' listesini açıklar. Listeyi en son olgularla tekrar hazırlayan ve kamuoyu ile paylaşan BrandZ, geçtiğimiz yıl listenin 48. sırasında bölge alan Huawei'yi, bu yıl bir sıra yükselterek 47. sıraya aldı.

Mevzuyla ilgili yazılı açıklama yapan Huawei, dört yıldır birinci elli içerisinde olduklarının altını çizerek önümüzdeki devirlerde listenin daha da üst sıralarına çıkmak için gereken tüm çalışmaların büyük bir kararlılıkla sürdürüleceğini belirtti.
Bu liste, Huawei'nin son bir yıl içerisinde büyüdüğünü gösteren tek liste de değil. Amerika merkezli International Data Corporation (IDC) isimli bir araştırma şirketi de yayımladığı son 'Dünya Çapında Mobil Cihazlar' raporunda Huawei'nin, yıllık olarak yüzde 50'den çokça teslimat artırdığını belirterek bunu başaran tek şirket olduğunu belirtmişti. Birebir raporda yerküre genelindeki mobil cihaz pazarının yüzde 19'una Huawei'nin sahip olduğu ve 2019'un birinci çeyreğinde de sevkiyat hacmini artıran tek şirketin Huawei olduğu belirtildi.