
Amerika Birleşik Devletleri'nin Huawei yaptırımlarının etkileri devam ediyor. Yönetici Trump'ın suçlamalarıyla başlayan süreç, hala büyük bir bilinmeze sahip. Huawei her ne kadar suçlamaları hep reddetse de, alınan yaptırım kararı şirketi çetine sokuyor. Hal bu türlü olunca da Huawei, hem müşterilerini korumak hem de potansiyel müşterilerin Huawei'den uzaklaşmamasını sağlamak için pek çok yeni yol deniyor. Huawei, bu yöntemlerden bir yenisini Filipinler'de pratiğe başladı.

Huawei'nin Filipinler distrübütörlüğü, hem akıllı telefon satışlarının düşmemesi hem de Google ve Facebook üzere şirketlere göz dağı vermek için yeni bir uygulamayı hayata geçirdi. Bu formül şöyle; şayet bir kullanıcı Huawei marka bir akıllı telefon alırsa ve önümüzdeki periyotlarda satın almış olduğu akıllı telefonunda Google uygulamalarını (Google Play Store, Gmail, YouTube gibi) ve Facebook ile Facebook'un sahip olduğu Instagram, WhatsApp üzere uygulamaları çalıştıramazsa Huawei, tek bir kaideyle para iadesi yapacak. Bu kural ise, alınan cihazın en ziyade iki yıllık olması. Şayet cihazın fatura tarihinin üzerinden en az 2 yıl geçtiyse para iadesi mümkün olmuyor. Üstelik bu tatbik, yalnızca akıllı telefonlar için makbul değil. Çinli teknoloji üreticisi, tabletlerinde de birebir sorun yaşandığı takdirde para iadesi yapacağını açıkladı. Bu pratiğe şimdiden 30'dan ziyade perakende satıcı ve Huawei bayileri dahil oldu.
Şirketin bu pratiği müşteriler tarafından nasıl karşılanacak bilinmiyor fakat yaşanan bu yaptırımların Huawei'ye maddi olarak önemli zararlar verdiğini söylemek yanlış olmaz. Zati şirket CEO'su Ren Zhengfei'de bu bahisle ilgili açıklamalarda bulunarak yaptırımların Huawei'ye olan zararının 30 milyar dolar olduğunu açıkladı. Sonunda Amerika Birleşik Devletleri ve Çin arasında yaşanan ticaret savaşlarından en büyük zararı Huawei görmüş oldu.