Samsung Electronics, son vakitlerde premium TV'ler için pazar hissesinde bir düşüş yaşıyor. Şirket görünüşe nazaran gözle görülür bir düşüş yaşarken, Huawei tıpkı kategoride bir artış görmeyi başardı. TheElec raporuna nazaran, analitik tabanlı firma DSCC (Görüntülü Tedarik Zinciri Danışmanı), şirketin iki yılda kıymetli bir düşüş yaşadığını bildirdi. Güney Koreli teknoloji devinin 2019'daki yüzde 20'lik yüksek pazar hissesi, 2021'de yalnızca yüzde 10'luk yüksek bir pazar hissesine düştü. Öte yandan rakibi Huawei'nin pazar hissesi, Çin'in premium TV pazarında yükseldi.
Huawei, Samsung'un pazar hissesini çaldı!
2020'de Samsung'un pazar hissesi, 2020'nin dördüncü çeyreğinde birinci defa yüzde 20'nin altına düştü ve hatta 2021'in 4. çeyreğinde yüzde 13'e düştü. Hatırlarmak gerekirse premium TV'ler, Güney Koreli firmanın yaptığı kuantum nokta sinemalı LCD panelleri içeriyor. Fakat marka hissesinde düşüş yaşarken, Huawei pazar pozisyonunda bir artış gördü. Çinli teknoloji devi, premium TV hissesinde 2019'da yüzde 10'dan 2021'de yüzde 20'ye kadar bir artış görmüştü. Diğer bir deyişle, Huawei, Samsung'un Çin'deki pazar hissesini çalmış olabilir. Birebir periyotta TCL ve Hisense üzere öteki markalar da premium TV pazar hisselerinde düşüş yaşadı. Bu nedenle, akıllı telefon işinin sakat kalmasına karşın, Huawei'nin öteki teknoloji kategorilerinde hala güçlü bir yeri var üzere görünüyor.