iltasyazilim
FD Üye
Allah Teala’nın kainat üzere hüküm ve kazası iki türlüdür:
1 Birinci hükümde Allah Teala insanı muhayyer kılmış ve onu isteği ile bırakmıştır Peygamberler vasıtasıyla da hak yolu göstermiştir O yolu insan ve cinlere kitap ve peygamberler vasıtasıyla beyan ve izah etmiştir Hayır ve şer yolunda insan neyi murad ederse, Allah da onu o yola iletir Kulun itaati isyanı,mümkün olduğu için mevzu bahistir
Kul kendi isteğiyle baş başa kaldığı için, ne dilerse Allah da onu ona müyesser kılar Öldükten sonra hayra mukabil mükafat, şerre mukabil ise kul kendisi cezayı kazanmıştırEhli hikmet: “İlim maluma tabidirdediler Bu takdirde kul neyi isterse, Allah Teala da onu yaratır Fukaha ve ehli tasavvufun çoğu ise: “Malum ilme tabidirdediler Bu takdirde insanın dilediği Allah da evvelden murad etmişse olur Üstad Bediüzzaman birinci yolu tercih etmiştir Fakat SultanulCazibin Efendimiz ikinci yolu tercih etmiştir
2 Vasıtasız Allah Teala’nın emrini icra etmesidir Burada kulun hiçbir rolü yoktur Bu hükümse bütün kainat Cenabı Hakk’a itaat eder, hiçbir ferd bu hükmünün aksine hareket edemez Alemin ahvalinin çoğu bu hükme tabidir
Dilinin hareket ve konuşması ile kalbinin hareket ve konuşmasını dinle ve düşün! O zaman her iki şeriatin tatbikini kendi bedenimizde müşahede etmiş oluruz İkisi de Allah’ın hüküm ve kazasıdır Bu iki hükmü birden kuşatan kelime şeriattir
Peygamberlerin vazifeleri, bu şeriatin her iki tarafını da beyan ve izah etmeleridir Bilhusus bizim Peygamberimiz bütün asırları kuşatacak,bütün ilimleri kuşatacak bir tek cümle ile manayı bilmektedir Her bir sözünde binlerce hikmetler vardır Bunun için sözlerinin hepsi mucizedir Bunu anlamak isteyen siyer ve hadis ilmine dönsün Bulacaktır ki bin dört yüz sene evvel ve vazife tebliğinde bulunan O Kamil İnsan sanki şimdi ümmeti içerisinde yaşıyor gibi onlara yol gösterir, ışık verir, hayr ve şerlerini beyan eder
Ey Aziz, Peygamber’i normal bir beşer komutanına, bir akılcıya kıyas etmek mümkün değildir Evet, O da beşerdir, fakat beşeriyetin zirvesinde,kainatın en şereflisidir O
Peygamberimiz’in arkasında giden,hayatından şimdiye kadar ilmin her dalında tekamül eden milyar alimler vardır Her bir ilmin mütehassısının Ona ittiba etmesi,Onun kemaliyetine açık bir delildir Mesela herhangi bir ilimde tekamül eden, gayrı müslim olduğu halde yüceliğini düşünürken Ona teslim olmuştur
İktibas : İnsan Ve Vazifesi Dilara Yayınları
1 Birinci hükümde Allah Teala insanı muhayyer kılmış ve onu isteği ile bırakmıştır Peygamberler vasıtasıyla da hak yolu göstermiştir O yolu insan ve cinlere kitap ve peygamberler vasıtasıyla beyan ve izah etmiştir Hayır ve şer yolunda insan neyi murad ederse, Allah da onu o yola iletir Kulun itaati isyanı,mümkün olduğu için mevzu bahistir
Kul kendi isteğiyle baş başa kaldığı için, ne dilerse Allah da onu ona müyesser kılar Öldükten sonra hayra mukabil mükafat, şerre mukabil ise kul kendisi cezayı kazanmıştırEhli hikmet: “İlim maluma tabidirdediler Bu takdirde kul neyi isterse, Allah Teala da onu yaratır Fukaha ve ehli tasavvufun çoğu ise: “Malum ilme tabidirdediler Bu takdirde insanın dilediği Allah da evvelden murad etmişse olur Üstad Bediüzzaman birinci yolu tercih etmiştir Fakat SultanulCazibin Efendimiz ikinci yolu tercih etmiştir
2 Vasıtasız Allah Teala’nın emrini icra etmesidir Burada kulun hiçbir rolü yoktur Bu hükümse bütün kainat Cenabı Hakk’a itaat eder, hiçbir ferd bu hükmünün aksine hareket edemez Alemin ahvalinin çoğu bu hükme tabidir
Dilinin hareket ve konuşması ile kalbinin hareket ve konuşmasını dinle ve düşün! O zaman her iki şeriatin tatbikini kendi bedenimizde müşahede etmiş oluruz İkisi de Allah’ın hüküm ve kazasıdır Bu iki hükmü birden kuşatan kelime şeriattir
Peygamberlerin vazifeleri, bu şeriatin her iki tarafını da beyan ve izah etmeleridir Bilhusus bizim Peygamberimiz bütün asırları kuşatacak,bütün ilimleri kuşatacak bir tek cümle ile manayı bilmektedir Her bir sözünde binlerce hikmetler vardır Bunun için sözlerinin hepsi mucizedir Bunu anlamak isteyen siyer ve hadis ilmine dönsün Bulacaktır ki bin dört yüz sene evvel ve vazife tebliğinde bulunan O Kamil İnsan sanki şimdi ümmeti içerisinde yaşıyor gibi onlara yol gösterir, ışık verir, hayr ve şerlerini beyan eder
Ey Aziz, Peygamber’i normal bir beşer komutanına, bir akılcıya kıyas etmek mümkün değildir Evet, O da beşerdir, fakat beşeriyetin zirvesinde,kainatın en şereflisidir O
Peygamberimiz’in arkasında giden,hayatından şimdiye kadar ilmin her dalında tekamül eden milyar alimler vardır Her bir ilmin mütehassısının Ona ittiba etmesi,Onun kemaliyetine açık bir delildir Mesela herhangi bir ilimde tekamül eden, gayrı müslim olduğu halde yüceliğini düşünürken Ona teslim olmuştur
İktibas : İnsan Ve Vazifesi Dilara Yayınları