nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Hüseyin Cahit Yalçın Kimdir Kısaca
Serveti Fünûn yazarlarından 1874 ’te Balıkesir ’de doğdu Mektebi Mülkiyeyi bitirdi Dağıtılmış memurluklarda bulundu Meşrutiyetin ilânında memurluktan ayrıldı Tanin Gazetesi ’ni çıkardı Gazeteciliğini ölümüne dek sürdürdü Roman ve hikâyeleri yanında polemik yazıları da vardır Milletvekili oldu ve Meclisi Mebûsân reisliğinde de bulundu İstanbul ’un işgalinde İngilizler tarafından Malta ’ya sürüldü Dönünce tekrar Tanin Gazetesi ’ni çıkardı (19221925) Siyasî sebepler yüzünden bir buçuk yıl Çorum ’da sürgün kaldı Daha Sonra İstanbul ve Kars milletvekili oldu Ölümünde Millet Gazetesi ’nin baş yazarıydı
Siyasî ve sosyal fikirlerinde bir kararlılık ve açıklık olduğu söylenemez Daha İdâdî mektebindeyken Nâdîde adlı romanı ile edebiyat hayatına atılan Hüseyin Câhid, roman ve hikâyeleri ile Serveti Fünuncular safına geçti daha sonra siyâsî yazarlığa başladı Hattâ, Serveti Fünûn, HüseyinCâhid ’in Fransız ihtilalini îmâ eden bir yazısı üzerine kapatıldı
Mal Varlığıi Fünûn ’a roman, hikâye, tenkid ve fıkralar yazan HüseyinCâhid, süslü bir üslûp kullanmıştır Arkadaşlarına nazaran daha sâde yazmaya çalışmıştır Bulunduğu akımın üslup ve prensiplerine heyecanla tabi olduğu bu eserlerinde aşırı bir batı hayranı olarak görülür Eski kültür ile bağların koparılmasını taassupla ve ısrarla istemektedir
Tercüme ettiği, İtalyan müsteşriki Kaytano ’nun İslâm Târihi adlı eseri İslâmiyete ve Peygamber efendimize iftirâlarla doludur
Hüseyin Câhid basın hayâtında da kaslı olan kimselere yağ çekerek fayda sağlamaya çalışmış, hiçbir zaman fikrî bir istikrârı olmamıştır
Kavga yazılarında, “Serveti Fünûn edebiyatı avama mahsus değildir fikrini ısrarla savunmuştur Koyu alafrangacılığın ve salon edebiyatının temsilcilerinden biri olarak realist akıma da bağlanmıştırİbret verici, ahlâkî, millî eserler yazmayı ve bu türde yazanları hor görmüş ve karşı çıkmıştır
Serveti Fünûn ’a yapılan hücumları karşılayan polemik yazılarını Kavgalarım (1910) adlı kitapta toplamıştır Edebî Hâtıralar (1935) ise Serveti Fünun devrini en iyi tanıtan eserlerindendir
Edebî yazıları şunlardır: Hayâti Muhayyel (1899), Hayâl İçinde (1910), Hayâtı Hakikiyye Sahneleri (fıkralar ve hikâyeler, mensur şiirler, 1910), Neden Aldatırlarmış (hikâye ve hatıraları, 1924) *
Serveti Fünûn yazarlarından 1874 ’te Balıkesir ’de doğdu Mektebi Mülkiyeyi bitirdi Dağıtılmış memurluklarda bulundu Meşrutiyetin ilânında memurluktan ayrıldı Tanin Gazetesi ’ni çıkardı Gazeteciliğini ölümüne dek sürdürdü Roman ve hikâyeleri yanında polemik yazıları da vardır Milletvekili oldu ve Meclisi Mebûsân reisliğinde de bulundu İstanbul ’un işgalinde İngilizler tarafından Malta ’ya sürüldü Dönünce tekrar Tanin Gazetesi ’ni çıkardı (19221925) Siyasî sebepler yüzünden bir buçuk yıl Çorum ’da sürgün kaldı Daha Sonra İstanbul ve Kars milletvekili oldu Ölümünde Millet Gazetesi ’nin baş yazarıydı
Siyasî ve sosyal fikirlerinde bir kararlılık ve açıklık olduğu söylenemez Daha İdâdî mektebindeyken Nâdîde adlı romanı ile edebiyat hayatına atılan Hüseyin Câhid, roman ve hikâyeleri ile Serveti Fünuncular safına geçti daha sonra siyâsî yazarlığa başladı Hattâ, Serveti Fünûn, HüseyinCâhid ’in Fransız ihtilalini îmâ eden bir yazısı üzerine kapatıldı
Mal Varlığıi Fünûn ’a roman, hikâye, tenkid ve fıkralar yazan HüseyinCâhid, süslü bir üslûp kullanmıştır Arkadaşlarına nazaran daha sâde yazmaya çalışmıştır Bulunduğu akımın üslup ve prensiplerine heyecanla tabi olduğu bu eserlerinde aşırı bir batı hayranı olarak görülür Eski kültür ile bağların koparılmasını taassupla ve ısrarla istemektedir
Tercüme ettiği, İtalyan müsteşriki Kaytano ’nun İslâm Târihi adlı eseri İslâmiyete ve Peygamber efendimize iftirâlarla doludur
Hüseyin Câhid basın hayâtında da kaslı olan kimselere yağ çekerek fayda sağlamaya çalışmış, hiçbir zaman fikrî bir istikrârı olmamıştır
Kavga yazılarında, “Serveti Fünûn edebiyatı avama mahsus değildir fikrini ısrarla savunmuştur Koyu alafrangacılığın ve salon edebiyatının temsilcilerinden biri olarak realist akıma da bağlanmıştırİbret verici, ahlâkî, millî eserler yazmayı ve bu türde yazanları hor görmüş ve karşı çıkmıştır
Serveti Fünûn ’a yapılan hücumları karşılayan polemik yazılarını Kavgalarım (1910) adlı kitapta toplamıştır Edebî Hâtıralar (1935) ise Serveti Fünun devrini en iyi tanıtan eserlerindendir
Edebî yazıları şunlardır: Hayâti Muhayyel (1899), Hayâl İçinde (1910), Hayâtı Hakikiyye Sahneleri (fıkralar ve hikâyeler, mensur şiirler, 1910), Neden Aldatırlarmış (hikâye ve hatıraları, 1924) *