Huzura temiz cıkmak icin
Bu konuyu bir ornekle acacak olursak; nasıl ki zekatın zenginlerin malını temizleme ozelliği varsa, bir takım suclara verilen cezaların da temizleme ozelliği bulunduğu bir vakıadır Zekatı verilmeyen malservet nasıl manen kirli ise, bazı gunahları işleyen kimseler de, o suclara verilen cezalar vasıtasıyla temizlenmedikleri surece manen kirlidirler
Bu gercek doğrultusunda şunu soylememiz gerekir: Servet sahipleri, (eda etme şekli, miktarı, zamanı, odeme yerleri gibi unsurlarıyla) zekatı iptal edip yerine başka bir şey koymaya kalktığında, servetini temizlemiş olmayacağı gibi, herhangi bir suc işleyen kimse de, dinin ongorduğunden farklı bir muameleye tabi tutulduğunda, o sucun gunahından temizlenmiş olmayacaktır
Ma'iz b Malik ra hadisesini hatırlayın: Kendisi zina ettiği zaman Rasuli Ekrem sav Efendimiz'e gelmiş ve Ya Rasulallah, beni temizle! demişti Zira biliyordu ki, işlediği sucungunahın kirinin temizlenmesi ancak İslam'ın ona tayin ettiği karşılığı gormekle mumkundur Ve o mustesna şuur haliyle biliyordu ki, ahirete temizlenmiş olarak gitmek, bu dunyada hayatını kirli olarak surdurmeye bin kere tercih edilir
Dinimiz, işlenen her gunahın bir kir olduğu gerceğinden hareketle, insanın kalben ve ruhen bir kir yumağı haline gelmemesi icin, her gunaha karşılık bir temizlenme tarzı ongormuştur
Ozellikle had cezası dediğimiz cezalar, buyuk gunahlara karşılık birer temizlenme vasıtası olarak konmuştur Hayatını, yuzu ahirete donuk olarak yaşayan mumin icin bu buyuk bir şanstır
Hilafeti doneminde Hz Omer ra'a icki icen birisi getirilmişti Hastalıktan ayakta duracak takati olmayan bu sucluya ceza vermek istediğinde, orada bulunanlar şoyle dediler: Ey Muminlerin Emiri! Bu adam zaten hasta Eğer ona şimdi ceza verirsen olebilir Cezasını iyileşene kadar ertelesen?
Bu teklife Hz Omer ra şoyle karşılık verdi: Sorumluluğunu taşıdığım insanların ahirete temizlenmemiş olarak gitmesinin hesabını verememekten korkarım Eğer cezasını cekerken olurse, ahirete temizlenmiş olarak gidecektir ki bu hem kendisi, hem de benim icin en hayırlı olandır
Bu konuyu bir ornekle acacak olursak; nasıl ki zekatın zenginlerin malını temizleme ozelliği varsa, bir takım suclara verilen cezaların da temizleme ozelliği bulunduğu bir vakıadır Zekatı verilmeyen malservet nasıl manen kirli ise, bazı gunahları işleyen kimseler de, o suclara verilen cezalar vasıtasıyla temizlenmedikleri surece manen kirlidirler
Bu gercek doğrultusunda şunu soylememiz gerekir: Servet sahipleri, (eda etme şekli, miktarı, zamanı, odeme yerleri gibi unsurlarıyla) zekatı iptal edip yerine başka bir şey koymaya kalktığında, servetini temizlemiş olmayacağı gibi, herhangi bir suc işleyen kimse de, dinin ongorduğunden farklı bir muameleye tabi tutulduğunda, o sucun gunahından temizlenmiş olmayacaktır
Ma'iz b Malik ra hadisesini hatırlayın: Kendisi zina ettiği zaman Rasuli Ekrem sav Efendimiz'e gelmiş ve Ya Rasulallah, beni temizle! demişti Zira biliyordu ki, işlediği sucungunahın kirinin temizlenmesi ancak İslam'ın ona tayin ettiği karşılığı gormekle mumkundur Ve o mustesna şuur haliyle biliyordu ki, ahirete temizlenmiş olarak gitmek, bu dunyada hayatını kirli olarak surdurmeye bin kere tercih edilir
Dinimiz, işlenen her gunahın bir kir olduğu gerceğinden hareketle, insanın kalben ve ruhen bir kir yumağı haline gelmemesi icin, her gunaha karşılık bir temizlenme tarzı ongormuştur
Ozellikle had cezası dediğimiz cezalar, buyuk gunahlara karşılık birer temizlenme vasıtası olarak konmuştur Hayatını, yuzu ahirete donuk olarak yaşayan mumin icin bu buyuk bir şanstır
Hilafeti doneminde Hz Omer ra'a icki icen birisi getirilmişti Hastalıktan ayakta duracak takati olmayan bu sucluya ceza vermek istediğinde, orada bulunanlar şoyle dediler: Ey Muminlerin Emiri! Bu adam zaten hasta Eğer ona şimdi ceza verirsen olebilir Cezasını iyileşene kadar ertelesen?
Bu teklife Hz Omer ra şoyle karşılık verdi: Sorumluluğunu taşıdığım insanların ahirete temizlenmemiş olarak gitmesinin hesabını verememekten korkarım Eğer cezasını cekerken olurse, ahirete temizlenmiş olarak gidecektir ki bu hem kendisi, hem de benim icin en hayırlı olandır