Hz Ali ile hırsız yahudi hikayesi
Hz Ali ile hırsız yahudi
Gunun birinde İslam’ın dorduncu halifesi Hz Ali (ra) ile bir YahUdi arasında mahkemelik bir hadise cereyan eder İkisi birlikte mahkeme reisi Kādı Şureyh’in huzuruna cıkarlar Hz Ali (ra), da‘vacı olarak şikayetini şu şekilde yapar:
“Bu adamın sırtındaki şu kurk, benim kurkumdur Onu bir sure once kaybetmiştim Bu kurkun, benim kaybettiğim o kurk olduğuna hic şubhem yok Kurkumu geri istiyorum Bu iddiayı YahUdi kesinlikle reddeder: “Hayır bu kurk, benim kendi malımdır Onu hicbir yerden calmadım der Kādı Şureyh, Hz Ali (ra)’ın bir kurk icin yalan soylemeyeceğini kesinlikle bilmesine rağmen, ondan bu iddiasına şahid getirmesini, delille isbatlamasını ister
Hz Ali (ra), mahkemeye şahid olarak oğlu Hasan ile Huseyin’i gosterir Fakat Kādı Şureyh, onların şehadetini kabUl etmez Cunki ikisi de Hz Ali (ra)’nin birinci dereceden yakınlarıdır Yakın akrabanın şehadeti ise mahkemede gecerli olmamaktadır Hz Ali (ra)’nin başka bir şahidi de yoktur Bu sebeple da‘vasını isbat edemez Bunun uzerine Kādı Şureyh, da‘valı Yahudi’ye yemin teklif eder YahUdi, derhal kurkun kendine ait olduğuna dair yemin eder Boylece da‘va bitmiş ve Hz Ali (ra)’ın aleyhine neticelenmiş olur
Yahudi’yi bir duşuncedir alır Muslumanların halifesi olan Hz Ali (ra) ile birlikte mahkeme huzuruna cıkıp neticenin Hz Ali (ra)’ın aleyhine, kendi gibi sıradan bir YahUdi vatandaşın lehine neticelenmesi, hakikaten gorulmuş, duyulmuş bir şey değildir Bu hususu duşundukce, Muslumanların hakperestliğine ve adalet anlayışlarına karşı hayranlığı artar Ve işin hakikatini kadıya anlatıp Musluman olur Hz Ali (ra) da İslam’a giren Yahudi’den kurkunu geri almayıp ona hediye etti
Hz Ali ile hırsız yahudi
Gunun birinde İslam’ın dorduncu halifesi Hz Ali (ra) ile bir YahUdi arasında mahkemelik bir hadise cereyan eder İkisi birlikte mahkeme reisi Kādı Şureyh’in huzuruna cıkarlar Hz Ali (ra), da‘vacı olarak şikayetini şu şekilde yapar:
“Bu adamın sırtındaki şu kurk, benim kurkumdur Onu bir sure once kaybetmiştim Bu kurkun, benim kaybettiğim o kurk olduğuna hic şubhem yok Kurkumu geri istiyorum Bu iddiayı YahUdi kesinlikle reddeder: “Hayır bu kurk, benim kendi malımdır Onu hicbir yerden calmadım der Kādı Şureyh, Hz Ali (ra)’ın bir kurk icin yalan soylemeyeceğini kesinlikle bilmesine rağmen, ondan bu iddiasına şahid getirmesini, delille isbatlamasını ister
Hz Ali (ra), mahkemeye şahid olarak oğlu Hasan ile Huseyin’i gosterir Fakat Kādı Şureyh, onların şehadetini kabUl etmez Cunki ikisi de Hz Ali (ra)’nin birinci dereceden yakınlarıdır Yakın akrabanın şehadeti ise mahkemede gecerli olmamaktadır Hz Ali (ra)’nin başka bir şahidi de yoktur Bu sebeple da‘vasını isbat edemez Bunun uzerine Kādı Şureyh, da‘valı Yahudi’ye yemin teklif eder YahUdi, derhal kurkun kendine ait olduğuna dair yemin eder Boylece da‘va bitmiş ve Hz Ali (ra)’ın aleyhine neticelenmiş olur
Yahudi’yi bir duşuncedir alır Muslumanların halifesi olan Hz Ali (ra) ile birlikte mahkeme huzuruna cıkıp neticenin Hz Ali (ra)’ın aleyhine, kendi gibi sıradan bir YahUdi vatandaşın lehine neticelenmesi, hakikaten gorulmuş, duyulmuş bir şey değildir Bu hususu duşundukce, Muslumanların hakperestliğine ve adalet anlayışlarına karşı hayranlığı artar Ve işin hakikatini kadıya anlatıp Musluman olur Hz Ali (ra) da İslam’a giren Yahudi’den kurkunu geri almayıp ona hediye etti