iltasyazilim
FD Üye
Hazreti Hızır (as) Allah'ın salih bir kulu olup, Peygamber değildir diyen olmuşsa da, Cumhuru ulemâya göre Peygamber'dir Hazreti Musa (sav) zamanında yaşamış ve kendisiyle görüşmüştür Kehf süresinin Musa kıssasında Allah'ın büyük kullarından bir kul olduğu ifâde edilmiştir Hazreti Hızır (sav) ne kadar yaşamıştır, hâlâ yaşıyor mu?
Bu hususta kesin bir söz söylemek mümkün değildir İmam Nevevî Tehzîb ülEsma ve'lLugatisimli kitabında bazı hadîslere dayanarak Hazreti Hızır'ın ölmediğini ve kıyamete kadar yaşıyacağını beyân ediyor
İbnü'sSalah da şöyle diyor: Ulemânın çoğuna göre Hazreti Hızır hâlâ yaşıyor Buharı, Müslim ve birçok muhakkiklere göre ise Hz Hızır, Peygamberimizin zamanında hayatta olsaydı mutlaka Peygamber (sav) ile görüşüp İslâm'a hizmet edecek ve cihada katılacaktı Halbuki bu hususta hiç bir şey varid olmamıştır Denildiği gibi Hz Hızır hayatta olup dünyayı gezseydi mutlaka Peygamber (sav)'in cenazesinde bulunacaktı
Öte yandan asrımızın büyük âlimlerinden Bediüzzaman Said Nursi, ( Allah rahmet etsin) Mektubatadlı eserinde, hayatı beşe ayırarak Hz Hızır ve Hz İlyas'ın hayatın ikinci tabakasında olduğunu belirtmektedir Bunu söylerken de bazı hadislere dayanmaktadır Fakat bazı alimlerin hayatlarını kabul etmemelerini ise, Hz Hızır’ın bizim gibi aynı hayat şartları içerisinde olmadığına dayandırır Yani hayat mertebeleri beş’tir Hz Hızır ise ikinci mertebededir Bu mertebeler ise:
1 Bizim hayatımızdır Bizim hayatımızın devam edebilmesi için, yemek, içmek ve hava almak gibi zaruri ihtiyaçları görmek zorundayız
2 Hz Hızır ve İlyas ( as) hayatlarıdır ki, bir anda birkaç yerde bulunabilirler Yemek içmek zorunda olmamakla beraber, istedikleri zaman yerler, içerler ve beşeri duruma girerler
3 Hz İdris ve İsa (as) hayatlarıdır Bu zatlar beşeriyet ihtiyaçlarından uzaklaşmışlardır Melek hayatına benzer bir mertebeye çıktıklarından, bizimle hiç münasebetleri olmaz
4 Şehitlerin hayatıdır Kur’anın ifade ettiği gibi, şehitlere ölüler demek doğru olmaz Çünkü onlar öldüklerinin farkında olmadığından, kendilerini hayatta bilmektedirler Ve kabir ehlinden daha yüksek bir mertebede yaşamaktadırlar
5 Kabir ehlinin hayat mertebeleridir Ölülerin bile kendilerine münasip bir hayat mertebesinde oldukları Kur’anın ifadeleriyle sabittir
İşte bu ifadelerden anlaşıldığı gibi, Hz Hızır ( as ) hayattadır Fakat bizim hayat mertebesinde olmadığı için hayatında ihtilaflar olmuştur
(Bediüzzaman, Mektubat; Halil Günenç, Fetvalar)
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Bu hususta kesin bir söz söylemek mümkün değildir İmam Nevevî Tehzîb ülEsma ve'lLugatisimli kitabında bazı hadîslere dayanarak Hazreti Hızır'ın ölmediğini ve kıyamete kadar yaşıyacağını beyân ediyor
İbnü'sSalah da şöyle diyor: Ulemânın çoğuna göre Hazreti Hızır hâlâ yaşıyor Buharı, Müslim ve birçok muhakkiklere göre ise Hz Hızır, Peygamberimizin zamanında hayatta olsaydı mutlaka Peygamber (sav) ile görüşüp İslâm'a hizmet edecek ve cihada katılacaktı Halbuki bu hususta hiç bir şey varid olmamıştır Denildiği gibi Hz Hızır hayatta olup dünyayı gezseydi mutlaka Peygamber (sav)'in cenazesinde bulunacaktı
Öte yandan asrımızın büyük âlimlerinden Bediüzzaman Said Nursi, ( Allah rahmet etsin) Mektubatadlı eserinde, hayatı beşe ayırarak Hz Hızır ve Hz İlyas'ın hayatın ikinci tabakasında olduğunu belirtmektedir Bunu söylerken de bazı hadislere dayanmaktadır Fakat bazı alimlerin hayatlarını kabul etmemelerini ise, Hz Hızır’ın bizim gibi aynı hayat şartları içerisinde olmadığına dayandırır Yani hayat mertebeleri beş’tir Hz Hızır ise ikinci mertebededir Bu mertebeler ise:
1 Bizim hayatımızdır Bizim hayatımızın devam edebilmesi için, yemek, içmek ve hava almak gibi zaruri ihtiyaçları görmek zorundayız
2 Hz Hızır ve İlyas ( as) hayatlarıdır ki, bir anda birkaç yerde bulunabilirler Yemek içmek zorunda olmamakla beraber, istedikleri zaman yerler, içerler ve beşeri duruma girerler
3 Hz İdris ve İsa (as) hayatlarıdır Bu zatlar beşeriyet ihtiyaçlarından uzaklaşmışlardır Melek hayatına benzer bir mertebeye çıktıklarından, bizimle hiç münasebetleri olmaz
4 Şehitlerin hayatıdır Kur’anın ifade ettiği gibi, şehitlere ölüler demek doğru olmaz Çünkü onlar öldüklerinin farkında olmadığından, kendilerini hayatta bilmektedirler Ve kabir ehlinden daha yüksek bir mertebede yaşamaktadırlar
5 Kabir ehlinin hayat mertebeleridir Ölülerin bile kendilerine münasip bir hayat mertebesinde oldukları Kur’anın ifadeleriyle sabittir
İşte bu ifadelerden anlaşıldığı gibi, Hz Hızır ( as ) hayattadır Fakat bizim hayat mertebesinde olmadığı için hayatında ihtilaflar olmuştur
(Bediüzzaman, Mektubat; Halil Günenç, Fetvalar)
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız