iltasyazilim
FD Üye
hz İbrahimin babasının adı nedir
Allahü Teâlâ Kur'ani Kerim'de : «Ibrahim, babasi Âzer'e» buyurmaktadir Bu âyetten anlasilacagi gibi Hz Ibrahim'in babasi Âzer isminde idi Fakat, bazilarina göre Ibrahim aleyhisselamin babasi Kur'anda bildirilen putperest Âzer degil, mü'min olan Târuh idi Bu görüsü destekleyenler arasinda meshurlari Abdülhakim Arvâsi, Kadi Beydâvi ve Senâullah Dehlevi vardir, lakin Sii'ler de bunu söylemektedirler Bir rivâyete göre Âzer Hz Ibrahim'in amcasi olup Târuh'un ölmesiyle Emile ile evlenip, Hz Ibrahim'in üvey babasi oldu Tefsir yönünden bunu böyle aciklamaktadirlar : En'am suresinin manasi : «Ibrahim, Âzer olan babasina dedigi süre» anlamindadir Böyle olmasaydi Kur'ani Kerim'de «Babasi Âzer'e dedigi süre» demeyip, Âzer'e dedigi süreveya Babasina dedigi vakitçağırmak yetisirdi Âzer, kendi babasi olsaydi Babasikelimesi pozitif olurdu demektedirler Bir kanit olarak Sua'ra suresinin 219 ayetini göstermektedirler Bu surede Allah « Secde edenler arasinda dolasmani da görüyor » denilmektedir Buna kadar Peygamberimizin sülâlesinde hicbir putperest yokturdur Bu görüse rededenler ise, ancak bunlar arasindaTaberi, Ebu Hayyan ve Elmalili Muhammed Hamdi Yazir vardir, acik olan âyete (En'am, 74) bir mâna verilmek istenmistir demektedirler Mealine göre manalar degistigi icin anlamlar da degisir teorisini ileri sürmektedirler Konuya tarafsız bir yönle bakmak gerekirse, Âzer'in Ibrahim aleyhisselamin babasi olmamasi azıcık daha mantiklidir Sunu da açıkça belirtmek lâzim oysa, bir ücüncü zihin vardir O da, Ibrahim aleyhisselamin babasinin asil isminin Tarih ya da Taruh olup sonradan bir putun ismi olan Âzer ismine degistirmesi Bu da Nemrud'un onu puthanesi'nin nâziri olarak görev etmesinden daha sonra gerceklesmistir Ama kaynaklar bu düsünce hakkinda data vermiyorlar, onun icin artı dikkat etmemek gerekir Biz burda ilmi gercekleri tartismiyacagimiz icin bunu burda noktalamak gerekir Bu ihtilaf'in cözümünü ancak Rahman, Rahim, Evvel, Âhir, Kebir, Aziz, Saafii, Mâlik, Gafur, Nur, Adl, Hak, Hakem, Rauf, Sehid, Veli, Kerim, Bari, Cebbar olan ALLAH bilir Âzer ayrica put yapardi ve Nemrud'un yakininda bulunurdu Onun bir dedigini, iki etmezdi *
Allahü Teâlâ Kur'ani Kerim'de : «Ibrahim, babasi Âzer'e» buyurmaktadir Bu âyetten anlasilacagi gibi Hz Ibrahim'in babasi Âzer isminde idi Fakat, bazilarina göre Ibrahim aleyhisselamin babasi Kur'anda bildirilen putperest Âzer degil, mü'min olan Târuh idi Bu görüsü destekleyenler arasinda meshurlari Abdülhakim Arvâsi, Kadi Beydâvi ve Senâullah Dehlevi vardir, lakin Sii'ler de bunu söylemektedirler Bir rivâyete göre Âzer Hz Ibrahim'in amcasi olup Târuh'un ölmesiyle Emile ile evlenip, Hz Ibrahim'in üvey babasi oldu Tefsir yönünden bunu böyle aciklamaktadirlar : En'am suresinin manasi : «Ibrahim, Âzer olan babasina dedigi süre» anlamindadir Böyle olmasaydi Kur'ani Kerim'de «Babasi Âzer'e dedigi süre» demeyip, Âzer'e dedigi süreveya Babasina dedigi vakitçağırmak yetisirdi Âzer, kendi babasi olsaydi Babasikelimesi pozitif olurdu demektedirler Bir kanit olarak Sua'ra suresinin 219 ayetini göstermektedirler Bu surede Allah « Secde edenler arasinda dolasmani da görüyor » denilmektedir Buna kadar Peygamberimizin sülâlesinde hicbir putperest yokturdur Bu görüse rededenler ise, ancak bunlar arasindaTaberi, Ebu Hayyan ve Elmalili Muhammed Hamdi Yazir vardir, acik olan âyete (En'am, 74) bir mâna verilmek istenmistir demektedirler Mealine göre manalar degistigi icin anlamlar da degisir teorisini ileri sürmektedirler Konuya tarafsız bir yönle bakmak gerekirse, Âzer'in Ibrahim aleyhisselamin babasi olmamasi azıcık daha mantiklidir Sunu da açıkça belirtmek lâzim oysa, bir ücüncü zihin vardir O da, Ibrahim aleyhisselamin babasinin asil isminin Tarih ya da Taruh olup sonradan bir putun ismi olan Âzer ismine degistirmesi Bu da Nemrud'un onu puthanesi'nin nâziri olarak görev etmesinden daha sonra gerceklesmistir Ama kaynaklar bu düsünce hakkinda data vermiyorlar, onun icin artı dikkat etmemek gerekir Biz burda ilmi gercekleri tartismiyacagimiz icin bunu burda noktalamak gerekir Bu ihtilaf'in cözümünü ancak Rahman, Rahim, Evvel, Âhir, Kebir, Aziz, Saafii, Mâlik, Gafur, Nur, Adl, Hak, Hakem, Rauf, Sehid, Veli, Kerim, Bari, Cebbar olan ALLAH bilir Âzer ayrica put yapardi ve Nemrud'un yakininda bulunurdu Onun bir dedigini, iki etmezdi *