bilgisayarci
FD Üye
İBB'nin toplu ulaşımda yüzde 50 artırım teklifinin reddedilmesine İBB sözcüsü Murat Ongun'dan reaksiyon geldi. Ongun, 'Tek hedef İBB ve İETT’yi batırmak' dedi.
Akaryakıta peş peşe gelen artırımlardan sonra, İstanbul’da özel halk otobüsleri, minibüs ve servisçiler, en az yüzde 50-60 artırım talep etmişti. İETT Genel Müdürü Bilgili Alper Bilgili de 'Bütün meslek kümeleri, yüzde 50 ila yüzde 100 fiyat artışı talebinde bulundu. Belediye de bu taleplere kayıtsız kalamaz diye düşünüyorum” demişti.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Uyum Merkezi (UKOME) bugün toplu ulaşıma ek artırım gündemiyle toplandı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Ulaşım Daire Başkanlığı'nın, 25 yaş üstü öğrencilere yönelik İstanbulkart düzenlemesi teklifi reddedilirken toplu ulaşımda yüzde 50 ve servis fiyatlarında de yüzde 40 artırım talebi kabul edilmedi.
"Bir tek İstanbul'da artırım kararı çıkmadı"fbatır
Cumhuriyet’e konuşan İBB Sözcüsü Murat Ongun reddedilen artırım talebine ilişkin 'İstanbul hazımsızlığının yeni bir göstergesi' dedi.
Kararın tek gayesinin İBB'yi ve İETT'yi batırmak olduğunu söyleyen Murat Ongun, '5 bin yeni taksiye red veren arkadaşlar buna da red veriyor. Akaryakıta gelen artırımlar aslında ortada. Maliyetleri bilet fiyatları üzerinden düşünmeyin. Zira fiyatsız kullananlar var. Şu an bir tane yolcu geliri 2.5 lira. Bu sayı toplu taşımanın akaryakıtına yetmiyor. O yüzden bu artırımın yapılması gerekiyordu. Ancak bu arkadaşlar her vakit olduğu üzere buraya taş koydular' ifadelerini kullandı.
İstanbul hariç öteki tüm büyükşehir belediyelerinin artırım teklifinin kabul edildiğini vurgulayan Ongun, 'İster CHP'li ister AKP'li olsun tüm büyükşehirlerde UKOME'lerden ulaşıma artırım kararı çıktı. Bir tek İstanbul'a çıkmadı. Bu da İstanbul hazımsızlığının yeni bir göstergesi' dedi. Ongun şöyle devam etti:
'İstanbul'daki toplu taşıma kararını verecek organ UKOME. Bir dahaki ay yeniden gündeme getiririz. İETT, her gün ziyan yazıyor. Ortada bir sorun var. Biz geçen yıl İBB olarak İETT'yi 3 milyar lira sübvanse ettik. Bu yılki sayı 10 milyar lira. Yani yatırım yapabileceğimiz 10 milyar lirayı toplu taşıma hizmetleri aksamasın diye toplu taşımaya aktarmak zorunda kalıyoruz. Çok önemli bir sayı bu.'