Ibrahim çelikkol ve deniz çakır 'iffet'i anlattı namus dizisi oyuncuları deniz çakır ibrahim çelikkol müjde ar hakkında detaylı bilgiler mekanıcom'da Yıllar önce Müjde Ar ve Faruk Peker göre çevrilen Iffet filmi dizi olarak Star Tv ekranlarında yayınlanıyor meleklerBaşrollerinde Yaprak Dökümü'nün Ferhunde'si Deniz Çakır ve Karadağlar dizisindeki Gülali karakteri ile adını duyaran yakışıklı oyuncu İbrahim Çelikkol oynuyor İbrahim Çelikkol ve Deniz Çakır Iffet dizini anlatmışBakalım iki başarılı oyuncu Iffet dizisi hakkında neler demiş 1549264279 1549264279 ibrahimcelikkolvedenizcakiriffetianlatti5c57e59cc33acibrahimcelikkolvedenizcakiriffetianlatti5c57e59cc33acibrahimcelikkolvedenizcakiriffetianlatti5c57e59cc33ac Namus, “80’ler denince ilk akla gelen filmlerden biri Kimi için intikam hikayesi, kimi için ihtiraslı aşkın karanlık bir resmi, kimi için her gün yüzüne baktığımız insanların aynadaki somurtkan Ne acı oysa; bir tane “umulan sahnedir gerçekte ünlü ettiği; fakat film tıpkı bugünkü gibi namusu, iffeti kadına, bayan bedenine, kadının **liğine bağlayan bir anlayışın ifadesi Iffet sinema tarihi içinde önemli bir film Müjde Ar ve Faruk Peker ile akıllara kazınmış Yeni başroller olarak “Ya aşağı kalırsak endişesi taşıyor musunuz? Deniz Çakır: Benim böylece bir stresim değil, çünkü ben bana bahşedilen projeye sıfırdan, yeni bir iş gibi bakıyorum Sıfırdan yeni bir şahsiyet, yeni bir rol yaratmaya çalışıyorum Filmle kıyasladığımız vakit dizinin oldukça öbür yönleri var Filmde iki başrol vardı ve konu onların üstüne dönüyordu Bu bir dizi, emrindeki karakterler daha derinlikli ve öykü daha geniş Dolayısıyla film olan “Namusteki karakterlerin tüm özelliklerini aracısız taşımıyor yeni karakterler Karşılaştırılacak bir şart yok fiilen fakat yine de karşılaştıranlar olabilir natürel Allah’tan çok fazla hayran olduğum bir aktris oynadı Namus’i en ilk olarak Keza bir aktris, ayrıca de bir kadın olarak fazla beğenirim Müjde Ar’ı O yüzden hiç endişeli değilim Tersine, gurur duyarım gençken onun oynadığı bir rolü oynamaktan Zaten böyle şeylere takılırsak oyuncular olarak, hiçbir şey yaratamayız İbrahim “Benim Cemil daha eksik sapık dedi, “yeni Namusin ne gibi farklılıkları var orijinal Namus’ten? DÇ: Tekrar aşık deliler gibi Yine De aşkın tanımı herkese kadar değişir lakin dışarıdan bakıldığında da evdeki büyük baskıya karşın ayakları yere inmeyen bir bayan görüyoruz Tabii o baskının da kendi içinde sebepleri var; gitmiş bir anne var, evde iki tane genç kız var, babanın kendi durumu var Böyle bir şart içinde evden sokağa adım attığında gördüğü tek şey Cemil Algısı yalnızca onu seçiyor, kalbi pır pır Her şeyi yapabilecek durumda onun için Bir taraftan da ateşle barut yan yana durmaz durumu var, çünkü fantastik bir tutku, çok başka bir çekim söz konusu aralarında Dizilerin üzerimizdeki etkilerini biliyoruz, sizce izleyici bir mesaj alacak mı diziden? Umulan, Türkiye’de yaşamış kadınların derdi Namus’in anafikriyle çakışıyor DÇ: Kendimce yapımların mesaj kaygısı olmamalı Yani, tabii ama izleyiciye bir mesaj vermeli fakat bizler ilk kez mesaj kaygısından başlamamalıyız işe Fakat günümüzde bu kadar töre, namus cinayetlerinin işlendiğini düşünecek olursak içten yere dikkat çekici edecek Şu son bir aydır Iffet’le yatıp Iffet’le kalktığım için daha da fazla dikkatimi çekiyor şayet, aklımın hayalimin almayacağı şeyler duyuyorum Biz reel bir kesiti göstereceğiz, olan şeyler bunlar “Değil artık diyoruz lakin hayatımızın ortasında İzleyici ekranda kötüyü gördüğünde kendine çıkarım yapabilir, iyi evlat nasıl olunur, içten baba nasıl olunur, iyi yapmaya çalışırken nasıl bunu en fena hale çevirirsin, fazla sıkarsan nasıl yanlışa itersin, sonuçları ne olabilir gibi CİNSEL AĞIRLIKLI SAHNELER ÇEKMİYORUZ Arabada tecavüz sahnesi 80’lerde de fazla konuşuluyordu Tahmin edeceğimiz üzere şimdi de fazla konuşuluyor ve konuşulacak Nasıl bir koruma mekanizması geliştirdiniz kendinize? DÇ: Dizi izlenince anlaşılacak her şey, bir kaygım değil Ben fazla inandığım bir iş yapıyorum ** ağırlıklı ya da filmdeki gibi sahneler çekmiyoruz fiilen Çok garip bir yönetmenle çalışıyoruz, beyinlerimiz bir ve benzer heyecandayız Bu aralar en fazla İbrahim ve Faruk Teber’le beraber çalışıyoruz tabii ve bu projeyi üçümüz de benzer heyecanla sahiplendik Diğer bir yere koyduk Muhakkak konuşacaklardır, cümbür cemaat her şeyi konuşabilir ama benim için bazılarının ne konuştuğu kayda değer Cümbür Cemaat her şeyi eleştirebiliyor, herkes eleştirmen, cümbür cemaat her şeyi biliyor zaten O yüzden çoğunluğu değil, bir takım sesleri kulak vermek lüzumlu “Iffet ve “iffet kelimelerinn sizin için ne manaya geldiğini sorsam DÇ: İnsan fazla maskeli bir yaratık, en çağdaş gördüğümüz, bu stil yaşamış insanları eleştiren insanın anlayışı gerçekten benzer olabiliyor, biri bunu yalnızca göstermiyor Sonuç Olarak namus insan için en önemli kavramlardan İster çağdaş olsun ister muhafazakâr, ister şöyle olsun ister böyle olsun ayrım etmez, en insana ait duygulardan biri Nasıl yani? DÇ: Bazen büyük cümleler kurarız fakat içimizde kurduğumuz cümle başkadır sahiden Dışarıda başka görünmeye çalışırız, bambaşka durumlarda, farklı statülerde ayrı duruşlar ediniriz Bir sürü “nasıl durulması gerekiyorsa öyle duran insan var etrafta Fakat gerçekten içinde böylece durmayan ve o yüzden karakteri sallanan Yani namusa çok diğer bakarken hiç bakmadığı gibi görünen Evlerin içinde yaşanan dünyalar fazla diğer Bizim fazla modern diye bildiğimiz ailelerin içinde baskı içeren durumlar olabiliyor Ara Sıra de başka yerlerden çıkıyor Kendi toplumsal duruşu sebebiyle bir şey yapmıyor gibi görünüyor örneğin kıza lakin evin içinde o baskıyı başka biçimlerde hissettiriyor Bu koşul da çocukta diğer bir travma yaratıyor tabii Fazla şiddet, fazla ilginç bir konu bu GENÇLİK YILLARIMDA POZITIF HATA YAPMA ŞANSIM OLMADI Sizin babanızla aranız nasıldır? DÇ: Hiç zorlama görmedim ama ben hep evin en sorumlu, hani böyle nasıl desem, “zaten her şeyin en doğrusunu yapan çocuğu olduğum için bu halimle ilk gençlik yıllarımda çok artı hata yapma şansım olmadı Fakat bu ailenin baskısından yok, “Evet, evet, ben doğrusunu yapmalıyım duygusundandı O Kadar bir güven verdiler oysa bana, benim doğrum zaten onların da doğrusuydu Hiç birilerine tarafından davranmam gerekmedi, hep mükemmel hissettirmişlerdir beni Şanslıyım o açıdan Peki Namus karakterinde oynaması en çekici olan taraf nedir? Aşkı mı? Tutkusu mu? İntikamı mı yahut gördüğü muamele mi? Ben Faruk Teber’den dolayı kabul ettim bu rolü; senaryodan ziyade öyküyü beğendim Bir derdi var Bir sosyal sorunu irdeliyor ve bu ne eyvah fakat günümüzde de olan bir sorun Yalnızca iki aşık insanın tutkusundan doğan intikam ateşinin hikayesi değil Sosyal bir sorunun yarattığı bir kırılma var ve bunların ötesinde şu yüzden güzel Namus’i oynamak: Bayan fazla aşık, fazla ihtiraslı Önce sevgilisinden, sonra babasından, sonradan her tarafta sevgilisinden darbe yiyor, aşık olduğu adamdan nefret edilen şey ediyor ama hâlâ aşık Çok güzel bir rol Bir oyuncuyu fazla besleyecek, oyunculuk duygusunu çok kışkırtma eden bir rol Beni bu anlamda çok kışkırtma ediyor, çünkü korku ettiğin kişiye tutkuyla abayı yakmak, öldürebileceğin değin nefret edilen şey ettiğin insana ölebileceğin dek sevmek Heyecanlandırıyor beni bu duygular, bu duyguları canlandırmak bana fazla olaylı geliyor İbrahim Çelikkol: Tecavüz duygusuyla değil sevgiyle buluşuyor Cemil Faruk Peker’in canlandırdığı Cemil ile sizinki aralarında bir ayrım olacak mı? Yeni Cemil nasıl bir Cemil? Çok artı bir değişiklik yok Dizi olduğu için sinemada aslında kısa anlatılmış karakteri birazcık daha genişletiyoruz ama “Bizim Cemil daha az sapık diyebilirim Büyük bir tutkusu var Namus’e karşısında, onu kaybetmek de istemiyor, evlenmek de istemiyor Daha az sapık diyorsunuz ama yine o “malum sahne var Bizim çizdiğimiz, hocayla beraber oturup oynadığımız sahnelerde aşık ve seviyor durumda Iffet’i O otomobil sahnesinde Cemil’in tecavüz duygusuyla buluştuğu bir nokta değil sahiden Aşkıyla, sevgisiyle buluşuyor orada Evvelden, her buluşmada öpüşüp koklaşıyorlar ve bundan böyle bir noktada dayanamıyor Cemil Benim çizdiğim karakterde, filmdekinden öbür olarak bu dayanamama hali onun sapıklığından yok, alkolün de verdiği etkiyle heves hissettiği kadına dayanamamasından ortaya çıkıyor Senaryoda da sık sık karşımıza çıkıyor bu açıklama, Cemil durmadan “dayanamıyorum sana diyor Namus’in de istediğini görüyor Cemil Bu öpüşüp koklaşmalar iki taraflı, son noktaya gelmemesi Iffet’in evlenmek istemesi Yoksa Namus de istiyor Filmde olağandışı, bir türlü kesin olamadığımız, duygusallıkla sapıklık arasında aralıklı bir portre çiziyordu Cemil Şiddet bir şahsiyet, nasıl hazırlandınız? Aslında birazcık zorlandım, çünkü tam başlayacağı dönem bir sinema filmi çekiyordum “İstanbul 1453 filminde Ulubatlı Hasan’ı canlandırdım Düşünün, sabaha karşısında bitirdik çekimi, saçlarımı kestim, sete geldim, Cemil’e başladım Aynı dönemde Karadağlar’da Gül Ali’ydim dahası Hemencecik arkasından hiç ara vermeden Iffet başladı Derhal Faruk Teber’le, yavaş yavaş çıkarıyoruz ortaya karakteri Çok uzun bir hazırlanma dönemi olmadı Cemil’e İlerleyen bölümlerde oturacak kişilik Asıl hatlarıyla çizdiğimiz bir portre var yalnızca şimdi besbelli Ben, oyunculuğun ‘her şey olabilme’ imkanını sevdim Niçin oyuncu oldunuz? Neydi sizi çeken? İÇ: Her şey olabilme imkanı Bir öykü anlatayım bununla ilgili: Vaktiyle basket oynuyordum Basket oynadığım zamanlarda okuluma çok pozitif siklet vermiyordum tabii Babam hiç durmadan “Derslerine de yük ver Ne olacak bu halin? Tamam basketbol süper de, ne olacak sonu oğlum derdi Şimdi annem bana hatırlatıyor o zamanları “Bak oğlum baban böyle derdi diye Ben de “Bak anne artık her şeyi olabiliyorum, oldum! diyorum Oyunculuğun bu yanı güzel işte, her şey olabiliyorsunuz Ben her şeyi elde etmek istiyorum Mesela süreklilik seçimlerini yaparken iyi adam kötü adam diye bakmıyorum, geleceğim ve oyunculuğum namına öbür karakterleri oynamanın beni daha hoş bir çizgide tutacağını düşünüyorum Oyunculuk karakter genişliğine sahip doyumsuz bir şey Şöhretle aranız nasıl? Kimileri sevmez bu işin “görünürlük tarafını, özgürlüklerinin kısıtlanmasını Sizde şart nedir? O tarafa çok artı takılmamak lazım diye düşünüyorum Gözükmek bir seçim Yani başka türlü bir yaşam yaşamak da muhtemel Bu bizim tercihimiz Sen orada durmak istiyorsan, görünür olmak istiyorsan ve bundan gelecek olan rahatsızlığı kabul etmiyorsan bu da bir tercih Bir konudan rahatsızsan onu yapmazsın ACEMILIK FAZLA ŞEY ÖĞRETİYOR Sizde hiçbir “afallama dönemi oldu mu? İÇ: Natürel, mesleğe ilk başlanılan yıllardaki tecrübesizlik insana fazla şey öğretiyor Ben de “Pars Narkoterör zamanına, beş yıl öncesine gidecek olsam o birincil “çok tanıma zamanlarının zorunlu olduğunu söyleyebilirim Nasıl yani? aniden başrolsün, kameralar senin üzerinde, alaka senin üstünde, ne diyeceğini bilmiyorsun, titriyorsunuz Nasıl atlattınız bere almadan veya şan olma haline karşı nefret edilen şey geliştirmeden? Bu dönemleri geçerken tecrübesine güvendiğim insanlarla konuştum, us aldım, “nedir bu yani dedim, öğrenmeye çalıştım Tabii öğrenme aşaması güç geçiyor