Geçtiğimiz günlerde ünlü bir iç giysi markası olan Suwen yeni reklamı ile çok konuşulmuş; reklam, toplumsal medya kullanıcılarının lisanına düşmüştü. İstanbul merkezli markanın “İçimde Suwen var” sloganıyla yayımladığı reklam afişinin tesirleri hala daha sürerken şirket, gelen tenkitlere dair yeni açıklamalarda bulundu.
Independent Türkçe’ye konulan Suwen Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Can Dilek, genç oyuncu Melisa Aslı Pamuk’un yüzü olduğu reklamın toplumsal medyadaki yankılarını yakından takip etmekte olduklarını söz etti. Bu gelişmelerin beklenmedik bir durum olduğunu belirten Dilek, reklama gelen reaksiyonların büyük bir kısmının ‘olumlu’ yönde olduğunu kaydetti.
"Suwen olarak bayanları rahat, şık ve güçlü hissettirmek için çalışıyoruz"
Konuya dair yaptığı açıklamada, yapılan tahlillerde reklama gelen geri dönüşlerin yüzde 98 oranında marka açısından olumlu olduğunun tespit edildiğini aktaran Dilek, “Reklam ve irtibat açısından bakarsak başarılı, akılda kalıcı, lisanlara pelesenk olabilecek bir slogan bulduğumuzu görüyoruz" şeklinde belirtti.
Bununla birlikte Dilek, kampanyanın asıl maksadından de bahsetti. Klişeleşmiş kalıplardan uzak durmaya çalıştıklarına dikkat çeken Dilek, “Farklı vücut tiplerinde ve farklı hayat şekillerine sahip kadınları bir ortada yansıtmaya ihtimam gösterdik" formunda kaydetti. Ayrıyeten misyon olarak iç giysi kategorisinin dış giysiden farklı olduğuna inandıklarını belirten Dilek, "Özellikle uzmanı olduğumuz sutyen eserinin bayanların ömründe kıymetli bir öge olduğuna inanıyoruz. Bu manada reklam sinemamızın sonunda yinelediğimiz vaadimize sıkı sıkıya bağlıyız. Suwen olarak bayanları rahat, şık ve güçlü hissettirmek için çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.
Suwen, 'İçimde Suwen Var" sloganının farklı bir versiyonunu diğer bir kategori için kullanacak
Öte yandan Dilek, dış giysi eserlerinin tersine herkes tarafından görülmeyen iç giysi eserlerinin satın alınmasında farklı faktörlerin rol oynadığını ve insanların evlenmek, iş görüşmesine gitmek, arkadaşlarla buluşmak ve doktora gitmek üzere durumlarda özel olarak iç çamaşırı satın alımına dikkat ettiğini belirtti. Bu konuda “Bu aktifliklerin içerisinde kendimizi rahat/konforlu ve özel hissetmek, şık ve kaliteli görünmek üzere önceliklerimiz oluyor" tabirlerini kullanan Dilek, açıklamasının devamında işe şu formda kaydetti:
“Biz de ajansımız Rafineri ile birlikte buradan yola çıkarak “selfwear” konumlandırması üzerine çalıştık. Gerçekleştirdiğimiz araştırmalarda, görüşme ve tahlillerde etrafımızda Suwen kullanan lakin bunun farkında olmayan bir kitle olduğunu tespit ettik. Bu keşfetme seyahatinde Suwen markasının bize sağladığı en değerli rekabet avantajlarından birisi kalitesi ve tavsiye skoru oldu. İç giyimde yüzde 94’lük bir tavsiye skoruna sahibiz. Tüm bu sürecin sonucunda içerisinde pek çok manası birebir anda barındırdığına inandığımız, fonetiğine güvendiğimiz sloganımız #içimdesuwenvar’ın üzerine irtibat stratejimizi inşa etmeye karar verdik. Hatta yakın vakitte bu sloganın daha farklı bir göndermesi olan bir varyantını farklı bir kategorimiz için de kullanmaya başlayacağız.”