Apple kimliği parolanızı kaybetmek, çoğu zaman dijital hayatınızı perişan edebiliyor. Çünkü Apple aygıtlarınızı yönetmek için kullandığınız hesabın dışında kalmanıza, iCloud verilerinize erişememe ve uygulama ile hizmet aboneliklerinizi yönetememenize neden olabilir.
Bu senaryoda Apple, özellikle iki faktörlü kimlik doğrulamanız etkinse, parolanızı yalnızca sizin için sıfırlayamıyor. Bir kurtarma işlemi ayarlamak alternatif bir çözüm, ancak bu gibi durumlarda kurtarma anahtarının yanı sıra güvenilir bir ikinci cihazınız yoksa şifrenizi değiştiremiyorsunuz. Peki bu duruma ne yapabiliriz?
iOS 15 Kurtarma Kişisi nasıl belirlenir?
Apple, bu sorunu daha rahat çözmek amacıyla, iOS 15’teki “Apple Kimliği” parolanızı veya cihaz parolanızı unutsanız bile hesabınıza her zaman erişebildiğinizden emin olmanıza yardımcı olabilecek bir hesap kurtarma kişisi ayarlamanıza olanak tanıyor.
Kurtarma kişiniz, kimliğinizi doğrulayabilecek ve hesabınıza erişiminizi kaybetmeniz durumunda hesabınıza ve tüm verilerinize yeniden erişmenize yardımcı olabilecek kişi olacak. Kurtarma kişiniz, iOS 15 veya iPadOS 15 veya sonraki bir sürümünü çalıştıran ve 13 yaşından büyük olmalı. Ayrıca kendi hesapları için iki faktörlü kimlik doğrulamanın açık olması ve cihazlarında ayarlanmış bir şifre koduna ihtiyacı olacak.
Kurtarma Kişisi nasıl belirlenir?
1- iOS cihazınızda Ayarlar uygulamasını açın ve ana menünün üst kısmındaki Apple Kimliği başlığınıza dokunun.
2- Parola ve Güvenlik‘e dokunun.
4- Kurtarma Yardımı altından Kurtarma Kişisi Ekle‘ye dokunun.
6- Bir kurtarma kişisi seçin. Bir Aile Paylaşımı grubunun parçasıysanız, seçeneklerde uygun kişiler görünecektir. Alternatif olarak, kişilerinizi aramak için Başka Birini Seç’e dokunun.
7- İleri’ye dokunun ve aşağıdaki ekran, seçtiğiniz kişiye, onları kurtarma kişiniz olarak eklediğinizi bildiren bir mesaj göndermenizi sağlar. Varsayılan mesajı gönderebilir veya göndermeden önce düzenleyebilirsiniz.
Birinin hesabına yeniden erişmesine nasıl yardımcı olabilirsiniz?
Birinin belirlenmiş kurtarma irtibat kişisiyseniz, onlara nasıl yardımcı olabileceğinizi de maddeler halinde gözden geçirelim.
Önce bazı “Apple Kimliği” hesap bilgilerini doğrulamanız gerekecek ve ardından sizinle telefonla veya şahsen iletişime geçmesi gerekecek. Aşağıdaki adımlar, daha sonra cihazlarına girebilecekleri bir kurtarma kodu oluşturma ve paylaşma konusunda nasıl ilerleyebileceğinizi gösterecektir.
1- iOS cihazınızda Ayarlar uygulamasını açın ve ana menünün üst kısmındaki Apple Kimliği başlığınıza dokunun.
2- Parola ve Güvenlik > Hesap Kurtarma öğesine dokunun.
3- Kurtarılacak kişinin adına ve ardından Kurtarma Kodunu Al seçeneğine dokunun.
4- Kişi hazır olduğunda, kurtarma kodunu okuyun. Şifreyi cihazlarına girdikten sonra şifrelerini sıfırlayabilecek ve Apple hesaplarına tekrar erişim kazanabilecektir.
Not: Kurtarma iletişim özelliğini kurmak için hesabınızla ilişkili tüm iOS cihazlarının iOS 15 veya iPadOS 15 sürümlerine yükseltilmesi gerekir. Apple Watch’ların ise watchOS 8 veya sonraki bir sürümüne yükseltilmesi gerekir. Tüm cihazlarınızı yükseltene veya Apple ID hesabınızdan kaldırana kadar kurtarma iletişim özelliğini kullanamazsınız.