iltasyazilim
FD Üye
Yöneticilik Hukuku ile Tüzük Hukuku Aralarında Sınır Sorunu Hakkında Veri,
Yöneticilik Hukuku ile Anayasa Hukuku Aralarında Hudut Sorunu Hakkında ,
Yöneticilik Hukuku ile Anayasa Hukuku Arasında Sınır Sorunu ,
Idare Hukuku ile Anayasa Hukuku ,
Tüzük hukukunun incelediği konulardan biri devletin yürütme organının kuruluşu ve işleyişidir Bu konu itibarıyla idare hukuku ile anayasa hukuku alanında ortaklık vardır Acaba “yürütme konusunda, tüzük hukuku ile yöneticilik hukuku arasındaki hudut çizgisi nereden geçer?
a) Önerilen Kriterler Tüzük hukuku ile yöneticilik hukuku arasındaki ayrım konusunda dağıtılmış kriterler önerilmiştir162: (1) Birinci Olarak, yürütme organının “yüksek makamlarının incelenmesinin anayasa hukukunun, buna karşılık “daha aşağı makamlarının, özellikle “kolay idarî makamlar (simples autorités administratives)ın incelenmesinin yöneticilik hukukunun alanına girdiği söylenmektedir163 Bu ayrıma kadar, Cumhurbaşkanının ve başbakanın incelenmesi tüzük hukukunun, lakin valinin, kaymakamın veya muhtarın incelenmesi idare hukukunun konusuna girer (2) Bazı yazarlar da , tüzük hukuku ile idare hukuku arasındaki ayrımı, “hükûmet etmek (gouverner) ile “idare etmek (administrer) arasındaki fark ile açıklamaya çalışmıştır (3) Öteki bir takım yazarlar da yöneticilik hukuku ile anayasa hukuku arasındaki ayrımı “idarî işler ile “siyasî işler arasındaki fark ile açıklamaya çalışmışlardır165 Bunlardan birincisi anayasa hukukunun konusunu, ikincisi ise yöneticilik hukukunun konusunu oluşturur164 *
Yöneticilik Hukuku ile Anayasa Hukuku Aralarında Hudut Sorunu Hakkında ,
Yöneticilik Hukuku ile Anayasa Hukuku Arasında Sınır Sorunu ,
Idare Hukuku ile Anayasa Hukuku ,
Tüzük hukukunun incelediği konulardan biri devletin yürütme organının kuruluşu ve işleyişidir Bu konu itibarıyla idare hukuku ile anayasa hukuku alanında ortaklık vardır Acaba “yürütme konusunda, tüzük hukuku ile yöneticilik hukuku arasındaki hudut çizgisi nereden geçer?
a) Önerilen Kriterler Tüzük hukuku ile yöneticilik hukuku arasındaki ayrım konusunda dağıtılmış kriterler önerilmiştir162: (1) Birinci Olarak, yürütme organının “yüksek makamlarının incelenmesinin anayasa hukukunun, buna karşılık “daha aşağı makamlarının, özellikle “kolay idarî makamlar (simples autorités administratives)ın incelenmesinin yöneticilik hukukunun alanına girdiği söylenmektedir163 Bu ayrıma kadar, Cumhurbaşkanının ve başbakanın incelenmesi tüzük hukukunun, lakin valinin, kaymakamın veya muhtarın incelenmesi idare hukukunun konusuna girer (2) Bazı yazarlar da , tüzük hukuku ile idare hukuku arasındaki ayrımı, “hükûmet etmek (gouverner) ile “idare etmek (administrer) arasındaki fark ile açıklamaya çalışmıştır (3) Öteki bir takım yazarlar da yöneticilik hukuku ile anayasa hukuku arasındaki ayrımı “idarî işler ile “siyasî işler arasındaki fark ile açıklamaya çalışmışlardır165 Bunlardan birincisi anayasa hukukunun konusunu, ikincisi ise yöneticilik hukukunun konusunu oluşturur164 *