Idare hukukunun Başvuru Formu Alanı Bibliyografya De Laubadère, Venezia ve Gaudemet, Traité, op cit, cI, s4054; Peiser, op cit, s810; Auby ve DucosAder, op cit, s179; Bénoit, op cit, s6770, 8084; Chapus, Droit administratif général, op cit, cI, s36; Vedel ve Delvolvé, op cit, cI, s109115; Rivero, op cit, s3035; Bénoit, op cit, s6769, 8084; Onar, op cit, cI, s94100, 12; Gözübüyük ve Tan, opcit, cI, s2227; Günday, opcit, s2931; Giritli, Bilgen ve Akgüner, opcit, s3138; Özay, op cit, s318321; Duran, op cit, s2128 İdarenin bazı faaliyetleri idare hukukuna yok, özel hukuka tâbidir Bu tür faaliyetlerde idare, aynen bir özel hukuk kişisiymiş gibi hareket etmektedir Örneğin yöneticilik, ihtiyacı olduğu bir binayı bir özel kişiden, kira sözleşmesi yaparak kiralayabilir Burada yapılan kira sözleşmesi, idare hukukuna yok, borçlar hukukuna tâbi olur Bu sözleşmeden dolayı ortaya çıkacak uyuşmazlıklara da idarî yargıda değil, adlî yargıda bakılır Çağırmak oysa idarenin yaptığı her etkinlik yöneticilik hukukuna tâbi değildir böylece idarenin hangi faaliyetinin idare hukukuna, hangisinin ise özel hukuka tâbi olduğunu, yani yöneticilik hukukunun başvuru alanını saptamamız gerekir “Idare hukukunun hukukun dilekçe alanı (domaine d’application du droit administratif)nın80 tespiti için iki kıstas kullanılmaktadır: Ulus gücü ölçütü ve halk hizmeti