Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İdarî Fonksiyonun Yasama Fonksiyonundan Ayrılması

İdarî Fonksiyonun Yasama Fonksiyonundan Ayrılması
0
176

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
İdarî Fonksiyonun Yasama Fonksiyonundan Ayrılması Bibliyografya Gözler, Türk Tüzük Hukuku, op cit, s372374; Gözübüyük ve Tan, opcit, cI, s810; Gözübüyük, Idare Hukuku, opcit, s3; Günday, op cit, s910; Balta, op cit, s1113; Peiser, op cit, s2 Organik kritere kadar, “idarî fonksiyon (fonction administrative), “yasama fonksiyonu (fonction législative)ndan zahmetsizce ayrılır Yasama organından meydana çıkan işlemler yasama fonksiyonunu, idare organından çıkan işlemler ise idarî fonksiyonunu oluşturur Buna tarafından, idare organından meydana çıkan bir işlem, maddî açıdan yasama işlemine benzese, yani genel, görünmeyen, nesnel ve karakterdışı olsa bile, bu işlem bir yasama işlemi değil, bir idarî işlemdir Çünkü, böyle bir işlem, idare organından çıkmaktadır Mesela, tüzük, mevzuat gibi “yürütme organının düzenleyici işlemleri genel, soyut, objektif, şahsiyetdışı işlemlerdir, yani maddî açıdan yasama işlemlerine benzerler; fakat yöneticilik organından çıktıklarına göre organik açıdan bir yöneticilik işlemidirler ve idarî fonksiyona dahildirler Buna karşılık, yasama organınca üretilmiş bir operasyon, maddî açıdan idarî işleme benzese, yani bireysel, maddi ve sübjektif bir duruma ilişkin olsa bile, bu operasyon bir idarî işlem, bir yasama işlemidir Çünkü, böyle bir işlem de yasama organından çıkmaktadır Mesela, Türkiye Büyük Ahali Meclisinin Cumhurbaşkanını seçme işlemi, kişisel bir işlem olup, maddî açıdan idarî işleme benzese bile, organik açıdan bir yasama işlemidir ve yasama işlemlerinin hukukî rejimine tâbidir  
 

Similar threads

İdarî Fonksiyonun Adalet Fonksiyonundan Ayrılması İdarî Fonksiyonun Adalet Fonksiyonundan Ayrılması Bibliyografya Ali Işık Halkası Azrak, “Yargı ve Idare: İki Fonksiyonun Karşılaştırılması Üzerine Bir Teorik Deneme, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, Deri XXXIV, 1969, Sayı 14...
Cevaplar
0
Görüntüleme
73
İdarî Fonksiyonun Hükûmet Fonksiyonundan Ayrılması İdarî Fonksiyonun Hükûmet Fonksiyonundan Ayrılması Bibliyografya Georges Vedel, Droit constitutionnel, Paris, Sirey, 1949, s46; Julien Laferrière, Manuél de droit constitutionnel, Paris, Editions DomatMontchrestien, İkinci Baskı, 1947, s14...
Cevaplar
0
Görüntüleme
84
Şeklî veya Organik Kıstas Şeklî veya Organik Kıstas Şeklî ayırıcı özellik (criterium formel) de denen “organik ölçüt (criterium organique) ünlü Fransız tüzük hukukçusu Raymond Carré de Malberg (“Remon Kare dö Malberg okunur) tarafından savunulmuştur34 Şeklî ya da organik kriter, devlet...
Cevaplar
0
Görüntüleme
90
Kara Avrupası Sistemi: İdarî Rejim yönetimsel rejimin özellikleri yönetimsel rejim nedir kara avrupası hukuk sistemi kara avrupası nedir kıta hukuk sistemi Bibliyografya Onar, op cit, s4878, 8394; Günday, op cit, s2425; Gözübüyük ve Tan, opcit, cI, s14; Giritli, Bilgen ve Akgüner, op cit...
Cevaplar
0
Görüntüleme
109
Yöneticilik Hukuku Anayasa Hukuku Bibliyografya Kemal Gözler, Tüzük Hukukunun Metodolojisi, Bursa, Ekin Kitabevi Yayınları, İkinci Baskı, 1999, s170175; Maurer, op cit, s2021, 2728; Chapus, Droit administratif général, op cit, cI, s89; De Laubadère, Venezia ve Gaudemet, Traité, op cit, cI...
Cevaplar
0
Görüntüleme
89
858,505Konular
982,720Mesajlar
33,057Kullanıcılar
yaramaz61Son üye
Üst Alt