İdarî Fonksiyonun Yasama Fonksiyonundan Ayrılması Bibliyografya Gözler, Türk Tüzük Hukuku, op cit, s372374; Gözübüyük ve Tan, opcit, cI, s810; Gözübüyük, Idare Hukuku, opcit, s3; Günday, op cit, s910; Balta, op cit, s1113; Peiser, op cit, s2 Organik kritere kadar, “idarî fonksiyon (fonction administrative), “yasama fonksiyonu (fonction législative)ndan zahmetsizce ayrılır Yasama organından meydana çıkan işlemler yasama fonksiyonunu, idare organından çıkan işlemler ise idarî fonksiyonunu oluşturur Buna tarafından, idare organından meydana çıkan bir işlem, maddî açıdan yasama işlemine benzese, yani genel, görünmeyen, nesnel ve karakterdışı olsa bile, bu işlem bir yasama işlemi değil, bir idarî işlemdir Çünkü, böyle bir işlem, idare organından çıkmaktadır Mesela, tüzük, mevzuat gibi “yürütme organının düzenleyici işlemleri genel, soyut, objektif, şahsiyetdışı işlemlerdir, yani maddî açıdan yasama işlemlerine benzerler; fakat yöneticilik organından çıktıklarına göre organik açıdan bir yöneticilik işlemidirler ve idarî fonksiyona dahildirler Buna karşılık, yasama organınca üretilmiş bir operasyon, maddî açıdan idarî işleme benzese, yani bireysel, maddi ve sübjektif bir duruma ilişkin olsa bile, bu operasyon bir idarî işlem, bir yasama işlemidir Çünkü, böyle bir işlem de yasama organından çıkmaktadır Mesela, Türkiye Büyük Ahali Meclisinin Cumhurbaşkanını seçme işlemi, kişisel bir işlem olup, maddî açıdan idarî işleme benzese bile, organik açıdan bir yasama işlemidir ve yasama işlemlerinin hukukî rejimine tâbidir