adanali
FD Üye
- Katılım
- Eki 20, 2019
- Mesajlar
- 2,792
- Etkileşim
- 0
- Puan
- 36
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- bilgilihocam.com
- F-D Coin
- 69
İdrarı Sıkışık Olarak Namaz Kılmak ?
Abdesti sıkışık olarak namaz kılmak hakkında bilgi verir misiniz?
Küçük ve büyük abdest sıkıştırırken ve yel zorlarken namaza durmak mekruhtur (harama yakındır). Bunlar, namazda kalb ve zihni meşgul ederek huzura engel olduklarından mekruh sayılmışlardır. Bunlar namaz arasında zorlarsa, namazı bozmalıdır. Cemaat kaçırılacak bile olsa, namazı bozmak efdaldir. çünkü kerahetle (ibadetin sevabını gideren bir halde) namaz kılmaktan ise, sünneti kaçırmak evladır. Ancak namaz vaktini veya cenaze namazını kaçırmamak için böyle sıkışık bir halde namaz kılmak mekruh olmaz. (İbn-i Abidin)
Bununla beraber abdeste sıkışık olarak kılınan namaz geçerlidir ve tekrar kılmak gerekmez.
Ayrıca Mekruh vakitte ve abdest sıkıştırırken de namaz kılmak mekruhtur. İkindi, abdest sıkışık vaziyette mekruh vakit girmeden kılınacak olsa, sıkışık kılındığı için namaz mekruh olur. Abdest alıp kılınacak olunca mekruh vakit girecekse, bu ikisi arasında daha hafif olan tercih edilir. Daha hafif olan ise, ikindinin mekruh vakte kalmasıdır. Abdestin sıkışık olması, biraz daha kerihtir. Onun için, namaz mekruh vakte de girse, sıkışık kılmamak için abdest alıp rahat kılmalıdır. İki şerden birini yapmak zorunda kalan da hafif olanı yapar. Mecelle kaidesi şöyledir:
(Ehveni şerreyn tercih olunur.)
Yani iki zararlı şeyden birini yapmak zorunda kalanın hafifini tercih etmesi gerekir.
Abdesti sıkışık olarak namaz kılmak hakkında bilgi verir misiniz?
Küçük ve büyük abdest sıkıştırırken ve yel zorlarken namaza durmak mekruhtur (harama yakındır). Bunlar, namazda kalb ve zihni meşgul ederek huzura engel olduklarından mekruh sayılmışlardır. Bunlar namaz arasında zorlarsa, namazı bozmalıdır. Cemaat kaçırılacak bile olsa, namazı bozmak efdaldir. çünkü kerahetle (ibadetin sevabını gideren bir halde) namaz kılmaktan ise, sünneti kaçırmak evladır. Ancak namaz vaktini veya cenaze namazını kaçırmamak için böyle sıkışık bir halde namaz kılmak mekruh olmaz. (İbn-i Abidin)
Bununla beraber abdeste sıkışık olarak kılınan namaz geçerlidir ve tekrar kılmak gerekmez.
Ayrıca Mekruh vakitte ve abdest sıkıştırırken de namaz kılmak mekruhtur. İkindi, abdest sıkışık vaziyette mekruh vakit girmeden kılınacak olsa, sıkışık kılındığı için namaz mekruh olur. Abdest alıp kılınacak olunca mekruh vakit girecekse, bu ikisi arasında daha hafif olan tercih edilir. Daha hafif olan ise, ikindinin mekruh vakte kalmasıdır. Abdestin sıkışık olması, biraz daha kerihtir. Onun için, namaz mekruh vakte de girse, sıkışık kılmamak için abdest alıp rahat kılmalıdır. İki şerden birini yapmak zorunda kalan da hafif olanı yapar. Mecelle kaidesi şöyledir:
(Ehveni şerreyn tercih olunur.)
Yani iki zararlı şeyden birini yapmak zorunda kalanın hafifini tercih etmesi gerekir.