Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İETT Genel Müdürü Bilgili: 'Toplu Taşımaya En Az Yüzde 50 Zam Yapılabilir'

İETT Genel Müdürü Bilgili: 'Toplu Taşımaya En Az Yüzde 50 Zam Yapılabilir'
0
54

tekin

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,427
Etkileşim
0
Puan
36
Yaş
96
F-D Coin
95
s-c67a9188aaa1f23af54e56dfeadbe900cb0e2ec8.jpg


İETT Genel Müdürü Bilgili, 'Bütün meslek kümeleri, yüzde 50 ila yüzde 100 ortasında fiyat artışı talebinde bulundular. Belediye de bu taleplere kayıtsız kalamaz diye düşünüyorum' dedi.





İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri (İETT) Genel Müdürü Alper Bilgili, 'Meslek örgütleriyle yapılan toplantıda bütün meslek kümeleri yüzde 50 ila yüzde 100 ortasında değişen oranlarda fiyat artışı talebinde bulundular. Münasebetiyle belediye de bölümlerden gelen bu taleplere kayıtsız kalamaz diye düşünüyorum' dedi.

Bilgili, akaryakıt fiyatlarındaki değişim ve artan masraflarla birlikte İstanbul'da toplu taşımada ortaya çıkan durumla ilgili İETT Kağıthane Toplumsal Tesisleri'nde basın toplantısı düzenledi.


"Fark litre başı 10 lirayı geçti"




İşletme maliyetlerinin üçte ikisinin döviz kurundan direkt etkilendiğini, İETT'nin ise 6 bin otobüsle İstanbul'a hizmet verdiğini belirten Bilgili, 'Bu 6 bin araç günlük 600 bin litre motorin tüketiyor. Yani biz kasım ayında 8,2 lira olan bir litre motorini bugün 18,7 liraya alıyoruz. Ortadaki fark litre başına 10 lirayı geçti. Bu farkın bizim bir yıllık bütçemize maliyeti 2,5 milyar lira düzeyini buldu' dedi.

Toplu ulaşımda kullanılan akaryakıtın KDV ile ÖTV'den muaf tutulması istikametinde taleplerinin olduğunu aktaran Bilgili, İETT'nin ana gelir kaleminin yolcu bilet geliri olduğunu kaydetti.

Bilgili, bir yolcunun 2011 yılında İETT'ye maliyetinin 1 bilet geliriyle eş paha olduğuna dikkati çekerek, '2015 yılından itibaren bir tam bilet fiyatının döviz karşısında her yıl eridiğini ve en sonunda da bu yıl 35 cent düzeylerine indiğini görüyoruz. Bu da maliyetlerimizin ana kalemi olan akaryakıt ve dövize bağlı masraflarımızın karşılığında gelirlerimizin üçte birine düştüğünün en temel göstergesi' diye konuştu.

"Bilet gelirleri sarfiyatların yüzde 70'ini karşılıyor"



Birkaç ay öncesine kadar 2 tam bilet bedeliyle 1 litre motorin satın alınabildiğini kaydeden Bilgili, bugün 1 litre motorinin neredeyse 4 tam bilete denk geldiğini bildirdi.

Bilgili, 2018 yılında İETT'nin bilet gelirleriyle işletme masraflarının yüzde 70'ini karşıladığını vurgulayarak, 'Bugün artan maliyetler nedeniyle artık bu oran yüzde 30'lara gerilemiştir. Yani biz masraflarımızın yüzde 30'unu yolcularımızdan topladığımız bilet gelirleriyle, kalan yüzde 70'lik kısmını ise İstanbul Büyükşehir Belediyemizin dayanağıyla yürütebiliyoruz' sözlerini kullandı.

"10 milyar TL'ye yakın yük"



Ortalama bilet gelirinin yolcu başına 3,5 lira, sarfiyatın ise 12,3 lira olduğunu lisana getiren Bilgili, bu durumun belediye bütçesine yıllık 10 milyar liraya yakın yük oluşturacağını aktardı.

Bilgili, 'Bu sayı belediyemizin bütçesinin neredeyse dörtte birini işgal eden bir sayı haline dönüşmüş durumda. Bu desteklenerek sürdürülebilir olmaktan çıkmış durumda artık. Belediyelerin takviyesiyle toplu ulaşım hizmeti vermek yakın gelecekte mümkün görünmüyor' dedi.

"Yüzde 50'nin altında olacağını sanmıyorum"



İETT Genel Müdürü Alper Bilgili, konuşmasının akabinde bir gazetecinin 'İstanbul'da toplu ulaşım için artırım kelam konusu mu?' biçimindeki sorusunu şöyle cevapladı:

'Bahsettiğim 2 büyük, kapsamlı meslek örgütleriyle yapılan toplantıda bütün meslek kümeleri yüzde 50 ila yüzde 100 ortasında değişen oranlarda fiyat artışı talebinde bulundular. Münasebetiyle belediye de dallardan gelen bu taleplere kayıtsız kalamaz diye düşünüyorum. Yani birinci UKOME'de kesinlikle UKOME gündemine bununla ilgili bir teklifle gelecektir ve bu sayının da yüzde 50'nin altında olacağını açıkçası düşünmüyorum.'

Toplantıya, İETT Genel Müdür yardımcıları İrfan Demet, Onur Temürlenk ve Murat Altıkardeşler de katıldı
 

Similar threads

İBB'nin toplu ulaşımda yüzde 50 artırım teklifinin reddedilmesine İBB sözcüsü Murat Ongun'dan reaksiyon geldi. Ongun, 'Tek hedef İBB ve İETT’yi batırmak' dedi. Akaryakıta peş peşe gelen artırımlardan sonra, İstanbul’da özel halk otobüsleri, minibüs ve servisçiler, en az yüzde 50-60...
Cevaplar
0
Görüntüleme
54
İETT Genel Müdürü Alper Bilgili, akaryakıtta 1.5 liranın üzerindeki artırıma reaksiyon gösterdi. Bilgili, 'Mevcut bilet fiyatları ile toplam gelir yalnızca akaryakıt maliyetini bile karşılayamaz duruma geldi' dedi. Enerji Petrol Gaz İkmal İstasyonları Patron Sendikası’ndan (EPGİS)...
Cevaplar
0
Görüntüleme
62
Akaryakıta geçen haftalarda her gün yağan artırımlar sonrası fiyatlara yansımalar başladı. Dünyanın en kalabalık metropollerinden olan ve gün içinde milyonlarca kişinin kullandığı toplu taşıma ağına sahip olan İstanbul otobüs ve minibüs fiyatlarına yüzde 50 oranında artırım gelmesi bekleniyor...
Cevaplar
0
Görüntüleme
76
İstanbul Taksiciler Odası Başkanı Eyüp Aksu, 'Yüzde 100 oranında akaryakıt fiyatlarına değişiklik yapılmış. Zam kelimesini fazla kullanmak istemiyoruz ama bu konuda mağduruz' dedi.  İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) olağanüstü toplantısında...
Cevaplar
0
Görüntüleme
72
AKP’li Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi, vilayette kullanılan toplu taşımaya bu yıl üçüncü artırımını yaptı. 1 Ocak 2022’de 2 lira 70 kuruş olan tam fiyat bileti, son artırımla birlikte 5 lira 50 kuruşa yükselmiş oldu. Belediyenin yıl içerisinde yaptığı artırım yüzde yüzü geçmiş oldu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
67
858,496Konular
981,835Mesajlar
29,884Kullanıcılar
ibobaba29Son üye
Üst Alt