iltasyazilim
FD Üye
İflas Eden Sanal Alışveriş Sitesi Mağdurları Uyarıyor
Birkaç sanal alışveriş sitesinin iflasları eticaretteki güvenirlilik tartışmasını yeniden gündeme getirdi 500 milyon dolara ulaşan eticarette şikayetler artıyor Müşteriler nelere dikkat etmeli?
İnternette müşterilerine alışveriş imkanı sunan ve 30 binin üzerinde müşterisi yer alan ‘weblebicom ’ iflas etti
Dolandırıldığını düşünen onlarca kişi ürününü ya da parasını alamadığı için ya alıcı derneklerine yada mahkemelere başvurdu Site keza nakit, ayrıca kredi kartı keza de havale yoluyla satmak yapıyordu Siteden en fazla havale yoluyla alışveriş yapanlar mağdur oldu
2003 yılından beri faaliyet göstermekte olan Weblebicom adlı sitenin ana sayfasında “Maalesef son dönemdeki bazı negatif olayların neticesinde ticari hayatını 05082008 tarihinde sonlandırmak zorunda kalmıştır denildi Sanal satmak sitesi iflas nedeni olarak da piyasalarda yaşanan durgunluğu gösterdi Geçtiğimiz aylarda da benzer olay yaşanmıştı Altivicom isimli internet sitesi tarafından binlerce birey mağdur duruma düşmüş ardından sitenin yöneticisi kaliteli üçkâğıt iddiasıyla gözaltını alınmıştı Aynı sitede çalışan üç birey de tutuklanarak cezaevine gönderilmişti Olayın üzerinden birkaç ay geçmede weblebicom isimli sanal satmak sitesinin müşterileri mağdur durumuna düşürmesi internet ortamına duyulan güveni azalttı
İflas eden sitenin mağdurları: Hiç şaşırmadık!
Eczacı kalfası olarak çalışan Murat Kekeç sitenin iflas ettiğine hiç şaşırmadığını dile getirerek “Zaten ben evvelden yasal işlemlerimi başlatmıştım Bin 500 YTL ’lik alacağım için savcılığa suç duyurusunda bulundum dedi Siteden bin 500 YTL ’lik altın aldığını ifade eden Kekeç, yaklaşık bir aydır altınlar hakkında siteden data alamadığını söyledi Kekeç, parasal polise de başvuracaklarını dile getirdi
Bir elektrik şirketinde operatör olarak çalışan Talat Altınkaya, siteden bin 500 YTL ’lik alışveriş yaptığını ama parasını ya da ürününü alamadığını söylüyor Sitenin iflas edeceğinin beklendiğini bu yüzden bankaya şikayet dilekçesi verdiğini söyleyen Altınkaya, parayı geri alacağına inanıyor ve ekliyor: Bunca yapılanlar yanında kar mı kalacak? 2 çocuk babası Bayram Beder ise site tarafından 190 YTL dolandırıldığını ifade ederek, “Ben sitede bir tuzak olduğunu anlayıp bankaları dahi uyarmıştım Sonunda beklenen oldu diyor
Devlet memuru olan M S ise siteden iki ay önce 4 bin 600 YTL ’lik altın aldığını açıklama ederek weblebi com ’un iflas etmesine şaşırmadığını dile getiriyor 11 Mayıs ’ta alışveriş yapan MS 35 gün bekledikten daha sonra şüphelendiğini, kesintisiz siteyi aramaya başladığını ancak bir türlü ulaşamadığını belirtiyor Ulaştığında ise ’sipariş iptal edilecek ’ denildiğini ama hala altınlarının ya da parasının kendine iade edilmediğini söylüyor Bankaya şikayette bulanan MS alışverişi fazla ucuz olduğu için kredi kartlarının borcunu ödeyebilme maksadıyla yaptığını anlatıyor MS “Çünkü peşin fiyata deha alamayacağım fiyattan 12 taksit yapıyorlardı diyor
Van ’da esnaf olarak çalışan İbrahim Yılmaz ise siteden bin 867 YTL ’lik alışveriş yaptığını uzun süredir yanıt alamadığı için de dolandırıldığını düşünüyor Bir türlü siteye ulaşamadığını da bildiren Yılmaz, “Bankaya itiraz dilekçesi verdim Sanayi Bakanlığı ’na da şikayette bulundum İnşallah mağdur olmayız şeklinde konuşuyor
NT Satmak eticaret Müdürü Recep Bayraktaroğlu da sitelerin güvenilir olup olmadığının anlaşılması için destek veren başlıca firmaların incelenmesi gerektiğini belirtiyor İnternet üzerinden alışveriş yaparken tip yorumlarının önemli olduğunu andıran Bayraktaroğlu, müşterilerin öncelikli olarak alışveriş sitelerinin iletişim ikonunu kontrol etmeleri tavsiyesinde bulunuyor
Nelere uyarı edilmeli?
1Alışveriş yapacağınız sitenin kurumsal bir kimliği olmasına dikkat edin
2Emniyet sertifikası içeren şirketlerin daha tehlikesiz olacağını unutmayın
3Alışverişlerinizde sanal kredi kartı kullanın
4Alışverişte kullandığınız bilgisayarın emniyet yazılımının çalışıyor durumda olmasına uyarı edin
5Dolandırıldığınız şüphesi uyanırsa önce kredi kartını kullandığınız bankayı uyarın
6Dolandıran şirket hakkında Alıcı Konseyi ’ne başvurun
7Hak takibi açısından Alıcı Dernekleri ’ne başvurun *
Birkaç sanal alışveriş sitesinin iflasları eticaretteki güvenirlilik tartışmasını yeniden gündeme getirdi 500 milyon dolara ulaşan eticarette şikayetler artıyor Müşteriler nelere dikkat etmeli?
İnternette müşterilerine alışveriş imkanı sunan ve 30 binin üzerinde müşterisi yer alan ‘weblebicom ’ iflas etti
Dolandırıldığını düşünen onlarca kişi ürününü ya da parasını alamadığı için ya alıcı derneklerine yada mahkemelere başvurdu Site keza nakit, ayrıca kredi kartı keza de havale yoluyla satmak yapıyordu Siteden en fazla havale yoluyla alışveriş yapanlar mağdur oldu
2003 yılından beri faaliyet göstermekte olan Weblebicom adlı sitenin ana sayfasında “Maalesef son dönemdeki bazı negatif olayların neticesinde ticari hayatını 05082008 tarihinde sonlandırmak zorunda kalmıştır denildi Sanal satmak sitesi iflas nedeni olarak da piyasalarda yaşanan durgunluğu gösterdi Geçtiğimiz aylarda da benzer olay yaşanmıştı Altivicom isimli internet sitesi tarafından binlerce birey mağdur duruma düşmüş ardından sitenin yöneticisi kaliteli üçkâğıt iddiasıyla gözaltını alınmıştı Aynı sitede çalışan üç birey de tutuklanarak cezaevine gönderilmişti Olayın üzerinden birkaç ay geçmede weblebicom isimli sanal satmak sitesinin müşterileri mağdur durumuna düşürmesi internet ortamına duyulan güveni azalttı
İflas eden sitenin mağdurları: Hiç şaşırmadık!
Eczacı kalfası olarak çalışan Murat Kekeç sitenin iflas ettiğine hiç şaşırmadığını dile getirerek “Zaten ben evvelden yasal işlemlerimi başlatmıştım Bin 500 YTL ’lik alacağım için savcılığa suç duyurusunda bulundum dedi Siteden bin 500 YTL ’lik altın aldığını ifade eden Kekeç, yaklaşık bir aydır altınlar hakkında siteden data alamadığını söyledi Kekeç, parasal polise de başvuracaklarını dile getirdi
Bir elektrik şirketinde operatör olarak çalışan Talat Altınkaya, siteden bin 500 YTL ’lik alışveriş yaptığını ama parasını ya da ürününü alamadığını söylüyor Sitenin iflas edeceğinin beklendiğini bu yüzden bankaya şikayet dilekçesi verdiğini söyleyen Altınkaya, parayı geri alacağına inanıyor ve ekliyor: Bunca yapılanlar yanında kar mı kalacak? 2 çocuk babası Bayram Beder ise site tarafından 190 YTL dolandırıldığını ifade ederek, “Ben sitede bir tuzak olduğunu anlayıp bankaları dahi uyarmıştım Sonunda beklenen oldu diyor
Devlet memuru olan M S ise siteden iki ay önce 4 bin 600 YTL ’lik altın aldığını açıklama ederek weblebi com ’un iflas etmesine şaşırmadığını dile getiriyor 11 Mayıs ’ta alışveriş yapan MS 35 gün bekledikten daha sonra şüphelendiğini, kesintisiz siteyi aramaya başladığını ancak bir türlü ulaşamadığını belirtiyor Ulaştığında ise ’sipariş iptal edilecek ’ denildiğini ama hala altınlarının ya da parasının kendine iade edilmediğini söylüyor Bankaya şikayette bulanan MS alışverişi fazla ucuz olduğu için kredi kartlarının borcunu ödeyebilme maksadıyla yaptığını anlatıyor MS “Çünkü peşin fiyata deha alamayacağım fiyattan 12 taksit yapıyorlardı diyor
Van ’da esnaf olarak çalışan İbrahim Yılmaz ise siteden bin 867 YTL ’lik alışveriş yaptığını uzun süredir yanıt alamadığı için de dolandırıldığını düşünüyor Bir türlü siteye ulaşamadığını da bildiren Yılmaz, “Bankaya itiraz dilekçesi verdim Sanayi Bakanlığı ’na da şikayette bulundum İnşallah mağdur olmayız şeklinde konuşuyor
NT Satmak eticaret Müdürü Recep Bayraktaroğlu da sitelerin güvenilir olup olmadığının anlaşılması için destek veren başlıca firmaların incelenmesi gerektiğini belirtiyor İnternet üzerinden alışveriş yaparken tip yorumlarının önemli olduğunu andıran Bayraktaroğlu, müşterilerin öncelikli olarak alışveriş sitelerinin iletişim ikonunu kontrol etmeleri tavsiyesinde bulunuyor
Nelere uyarı edilmeli?
1Alışveriş yapacağınız sitenin kurumsal bir kimliği olmasına dikkat edin
2Emniyet sertifikası içeren şirketlerin daha tehlikesiz olacağını unutmayın
3Alışverişlerinizde sanal kredi kartı kullanın
4Alışverişte kullandığınız bilgisayarın emniyet yazılımının çalışıyor durumda olmasına uyarı edin
5Dolandırıldığınız şüphesi uyanırsa önce kredi kartını kullandığınız bankayı uyarın
6Dolandıran şirket hakkında Alıcı Konseyi ’ne başvurun
7Hak takibi açısından Alıcı Dernekleri ’ne başvurun *