İhracat İşlemleri Nasıl Yapılır?
İhracat surecinin uc onemli aşaması vardır: Fizibilite analizi, dış pazara girişin planlanması ve uygulama Bu aşamalar yirmiiki basamaktan oluşmaktadır
Fizibilite Analizi
1 İc pazardaki firma performansını analiz etmek (urun, kurumsal, mali, pazarlama, vb acılarından)
2 Firmanın kapasite durumunu incelemek
3 Hedef pazarların demografik, sosyal, politik ve ekonomik faktorlerini gozonune almak
4 Dış ticaret uzmanlarına danışmak (pazarlama, finansman, mevzuat, vb konularda)
5 Hedef pazarları secmek
Dış Pazara Girişin Planlanması
a) Sektor bazında pazar araştırması yapmak
b) Pazar araştırmasının değerlendirmesini yapmak
c) Pazara giriş stratejisini saptamak
d) Hedef pazardaki lisans, standartlar ve sertifikasyon taleplerine uygunluğu sağlamak
e) Patent, ticari marka ve telif hakları hakkında gerekli bilgiyi toplamak
f) Vergiler, gumruk vergileri, harclar, kotalar ve diğer tarife dışı engelleri belirlemek
g) Fiyat listesi oluşturmak
h) Finansman bulmak
Uygulama
1) Dağıtım yontemlerini belirlemek
2) Pazarlama planını uygulamak
3) Temsilcilik veya satış yontemlerini secmek
4) Satış sozleşmesini muzakere etmek
5) Uretimi tamamlamak
6) Sigorta yaptırmak
7) Gerekli belgeleri tamamlamak
8) Urunu ambalajlamak ve etiketlemek
9) Urunu yuklemek
İhracat surecinin uc onemli aşaması vardır: Fizibilite analizi, dış pazara girişin planlanması ve uygulama Bu aşamalar yirmiiki basamaktan oluşmaktadır
Fizibilite Analizi
1 İc pazardaki firma performansını analiz etmek (urun, kurumsal, mali, pazarlama, vb acılarından)
2 Firmanın kapasite durumunu incelemek
3 Hedef pazarların demografik, sosyal, politik ve ekonomik faktorlerini gozonune almak
4 Dış ticaret uzmanlarına danışmak (pazarlama, finansman, mevzuat, vb konularda)
5 Hedef pazarları secmek
Dış Pazara Girişin Planlanması
a) Sektor bazında pazar araştırması yapmak
b) Pazar araştırmasının değerlendirmesini yapmak
c) Pazara giriş stratejisini saptamak
d) Hedef pazardaki lisans, standartlar ve sertifikasyon taleplerine uygunluğu sağlamak
e) Patent, ticari marka ve telif hakları hakkında gerekli bilgiyi toplamak
f) Vergiler, gumruk vergileri, harclar, kotalar ve diğer tarife dışı engelleri belirlemek
g) Fiyat listesi oluşturmak
h) Finansman bulmak
Uygulama
1) Dağıtım yontemlerini belirlemek
2) Pazarlama planını uygulamak
3) Temsilcilik veya satış yontemlerini secmek
4) Satış sozleşmesini muzakere etmek
5) Uretimi tamamlamak
6) Sigorta yaptırmak
7) Gerekli belgeleri tamamlamak
8) Urunu ambalajlamak ve etiketlemek
9) Urunu yuklemek