İkariam savaş alanı acıklama
Her bolgede sadece aynı tur birimler olabilir (bir taş atıcısı komutanı aynı anda birliğindeki tufekciyi komuta edemez) Hatların arasında acık ara onde olan en onemli hat ana cephe hattıdır Oteki bolgeler sadece kendilerine uygun birimleri alırken butun birliklerin bu ana cephe hattını tutmaya calışmalıdırlar Yani bu hattı tutmak icin eğer elde ağır piyaden kalmadıysa hafif piyadeler uzun mesafe savaşcılar hatta hekimler ve aşcılar one cıkarlar Cunku bu hattı kaybedersen duşmanın askeri duzenini vurmuş olur SadeceHavacılar ve topcular bu kuralın birer istisnalarıdırlar Pilotlar ve takımlar yakın mesafede savaşmak icin eğitilmemişlerdir ve onde durup savaşacaklarına kacmayı yeğlerler
Bir bolgenin birimler icin sınırlı sayıda yeri vardır (genelde 30 ile sınırlı) Ama oyle birlikler de vardır ki onların otekilere gore daha cok yere ihtiyacları vardır Bir buhar devinin bir bolgede tek bir hoplit`tan daha cok hacim kaplayacağı acıktır Boylelikle savaş alanında eş zamanlı olarak zarara yol acabilecek birimlerin sayısı sınırlandırılmıştır Hatlarının ne kadar cok değişik bolgelerini doldurabilirsen ordun da her raund başına o derece yıkıcı olacaktır Artan birlikler senin Rezervini oluştururlar ve cephenin dışında gorevlerini beklerler En onemlisi de ana hattın icin yeterince rezervin olmalı ki savaşta oteki birliklerini one surmek zorunda kalmayasın
Genelde Ikariam` daki savaşlar bir şehri kuşatma uzerine donerler Şehrin buyukluğu mevcut binalar ve savunmacıların sayısına bağlı olarak farklı savaşlar vardırHer şehre oz bir Garnizon sınırı vardır Bu sınır bir kuşatma sırasında şehirden beslenebilecek birliklerin sayısını ifade eder Neticede cevredeki butun tahıl alanlarını kapsayacak şekilde bir sur yapmak hemen hemen olanak dışıdır ve etrafı sarılı bir birliğinde şehirden yeteri kadar lojistik desteğe ihtiyacı vardır Garnizon sınırı icin başlıcaonemli iki faktor Şehrin buyukluğu ve surunun seviyesidir Garnizon sınırı aşıldığı zaman savunmacı bir acık vermeye zorlanmış olur ve bu durumda her iki ordu da boş arazide carpışırlar (Yukarıdaki resimdeki gibi!)
Garnizon sınırının altına inildiğinde savunmacılar şehre geri cekilirler Savaş alanının buyukluğuşehrin buyukluğune (kademesine) gore değişir 3 değişik savaş alanı vardır:
Koy
Koy en kucuk savaş alanıdır Kademe 5`e kadar olan şehirler icin savaşlar burada gercekleşirler Bu savaş alanı icin onemli bir bilgi kanat taaruzunun olmamasıdır Koy bu turden manevralar icin cok kucuktur
Şehir
Savaş sisteminde kademe 5`ten 10`a kadar olan yerleşimlerden şehir diye sozedilir Burada kişinin ciddi bicimde daha fazla birliğinin olması gerekir Ayrıca kanatları da korumak gerekir
Metropol
Kademe 10`dan itibaren herkesin mevcut en buyuk alanda savaşması gerekir Bu acık alanda savaşmayla ozdeştir
Her bolgede sadece aynı tur birimler olabilir (bir taş atıcısı komutanı aynı anda birliğindeki tufekciyi komuta edemez) Hatların arasında acık ara onde olan en onemli hat ana cephe hattıdır Oteki bolgeler sadece kendilerine uygun birimleri alırken butun birliklerin bu ana cephe hattını tutmaya calışmalıdırlar Yani bu hattı tutmak icin eğer elde ağır piyaden kalmadıysa hafif piyadeler uzun mesafe savaşcılar hatta hekimler ve aşcılar one cıkarlar Cunku bu hattı kaybedersen duşmanın askeri duzenini vurmuş olur SadeceHavacılar ve topcular bu kuralın birer istisnalarıdırlar Pilotlar ve takımlar yakın mesafede savaşmak icin eğitilmemişlerdir ve onde durup savaşacaklarına kacmayı yeğlerler
Bir bolgenin birimler icin sınırlı sayıda yeri vardır (genelde 30 ile sınırlı) Ama oyle birlikler de vardır ki onların otekilere gore daha cok yere ihtiyacları vardır Bir buhar devinin bir bolgede tek bir hoplit`tan daha cok hacim kaplayacağı acıktır Boylelikle savaş alanında eş zamanlı olarak zarara yol acabilecek birimlerin sayısı sınırlandırılmıştır Hatlarının ne kadar cok değişik bolgelerini doldurabilirsen ordun da her raund başına o derece yıkıcı olacaktır Artan birlikler senin Rezervini oluştururlar ve cephenin dışında gorevlerini beklerler En onemlisi de ana hattın icin yeterince rezervin olmalı ki savaşta oteki birliklerini one surmek zorunda kalmayasın
Genelde Ikariam` daki savaşlar bir şehri kuşatma uzerine donerler Şehrin buyukluğu mevcut binalar ve savunmacıların sayısına bağlı olarak farklı savaşlar vardırHer şehre oz bir Garnizon sınırı vardır Bu sınır bir kuşatma sırasında şehirden beslenebilecek birliklerin sayısını ifade eder Neticede cevredeki butun tahıl alanlarını kapsayacak şekilde bir sur yapmak hemen hemen olanak dışıdır ve etrafı sarılı bir birliğinde şehirden yeteri kadar lojistik desteğe ihtiyacı vardır Garnizon sınırı icin başlıcaonemli iki faktor Şehrin buyukluğu ve surunun seviyesidir Garnizon sınırı aşıldığı zaman savunmacı bir acık vermeye zorlanmış olur ve bu durumda her iki ordu da boş arazide carpışırlar (Yukarıdaki resimdeki gibi!)
Garnizon sınırının altına inildiğinde savunmacılar şehre geri cekilirler Savaş alanının buyukluğuşehrin buyukluğune (kademesine) gore değişir 3 değişik savaş alanı vardır:
Koy
Koy en kucuk savaş alanıdır Kademe 5`e kadar olan şehirler icin savaşlar burada gercekleşirler Bu savaş alanı icin onemli bir bilgi kanat taaruzunun olmamasıdır Koy bu turden manevralar icin cok kucuktur
Şehir
Savaş sisteminde kademe 5`ten 10`a kadar olan yerleşimlerden şehir diye sozedilir Burada kişinin ciddi bicimde daha fazla birliğinin olması gerekir Ayrıca kanatları da korumak gerekir
Metropol
Kademe 10`dan itibaren herkesin mevcut en buyuk alanda savaşması gerekir Bu acık alanda savaşmayla ozdeştir