nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
İkindi namazının sünneti ile yatsının birincil sünneti ara sıra terk edilebilir mi?
Farz namazların öncesinde ve ardından kılınan revatip sünnetler, müekked ve gayri müekked sünnetler elde etmek üzere iki kısımdır Müekked sünnet, Hz Peygamber (sas) ’in kılmaya devam ettiği ama bağlayıcı olmadığını uygulamak nedeniyle ara sıra terk ettiği; gayri müekked sünnet ise ara sıra kıldığı, ara sıra de terk ettiği sünnet demektir Gayri müekked sünnetlere müstehap da denilmektedir Müekked sünnetleri olmadan terk etmek dürüst değildir Mazeretsiz terk edilmeleri, ‘isaet ’ yani hatalı ve kusurlu bir tavır olur; azap gerektirmese de ahirette kınanmayı gerektirir Gayri müekked sünnetler ise mazeret olmadan da ara sıra terk edilebilirler Bunları terk etmek kınanmayı gerektirmez (İbn Abidin, Reddü ’lmuhtar, Riyad, 14232003, I, 218221)
İkindi ile yatsı namazlarından önce kılınan sünnetler gayri müekked sünnettirler (İbn Abidin, Reddü ’lmuhtar, Riyad, 14232003, II, 451453) Bu duruma tarafından, bu sünnetlerin nadiren kılınmamasından nedeniyle herhangi bir sakınca ve bir kınanma söz konusu olmaz *
Farz namazların öncesinde ve ardından kılınan revatip sünnetler, müekked ve gayri müekked sünnetler elde etmek üzere iki kısımdır Müekked sünnet, Hz Peygamber (sas) ’in kılmaya devam ettiği ama bağlayıcı olmadığını uygulamak nedeniyle ara sıra terk ettiği; gayri müekked sünnet ise ara sıra kıldığı, ara sıra de terk ettiği sünnet demektir Gayri müekked sünnetlere müstehap da denilmektedir Müekked sünnetleri olmadan terk etmek dürüst değildir Mazeretsiz terk edilmeleri, ‘isaet ’ yani hatalı ve kusurlu bir tavır olur; azap gerektirmese de ahirette kınanmayı gerektirir Gayri müekked sünnetler ise mazeret olmadan da ara sıra terk edilebilirler Bunları terk etmek kınanmayı gerektirmez (İbn Abidin, Reddü ’lmuhtar, Riyad, 14232003, I, 218221)
İkindi ile yatsı namazlarından önce kılınan sünnetler gayri müekked sünnettirler (İbn Abidin, Reddü ’lmuhtar, Riyad, 14232003, II, 451453) Bu duruma tarafından, bu sünnetlerin nadiren kılınmamasından nedeniyle herhangi bir sakınca ve bir kınanma söz konusu olmaz *