ikindi vakti uyumak neden sakıncalı
Kur’anı Kerim’de uykunun bir dinlenme ve istirahat vasıtası olduğu “Sizin icin geceyi ortu, uykuyu istirahat kılan, gunduzu de dağılıp calışma (zamanı) yapan O’dur (Furkan, 2547) “Uykunuzu bir dinlenme kıldık (Nebe, 789) ayetlerinde ifade edilir
Bazı adap ve mev’iza kitaplarında, ikindiden sonra uyumanın hoş bir tutum olmadığına dair şu şekilde ifadelere rastlanmaktadır: “Gunduzun ilk kısmında uyumak ahmaklık, ortasında uyumak Peygamberlerin ahlakı, sonunda uyumak ise yıpranmaktır (Muhammed b Ebu Bekir, Şir’atu’lİslam, 502) Ancak bunun ilmi bir değeri yoktur Bir hadiste Hz Peygamber (sas)’in şoyle buyurduğu rivayet edilmektedir: “Kim ikindiden sonra uyur da aklına bir noksanlık arız olursa, ancak kendini kınasın (Keşfu’l Hafa, Acluni, II, 284; Musnedu Ebi Ya’la, VIII, 316) Ancak bu, rivayet meşhur hadis kaynaklarında yer almamaktadır
Gunumuzde yapılan araştırmalarda, insanların geceleri uyumalarının, gunduz uykularına gore vucudun biyolojik ritmine (ciradien ritm) daha uygun olduğu ifade edilmektedir Aynı zamanda orfen gunduzun iş ve calışma zamanı kabul edildiği bilinen bir durumdur Durum boyle olmakla birlikte, gunumuzde ceşitli sebeplerle (iş, vardiya vb ) geceleri calışıp gunduzleri uyuyan kimseler vardır Bu kişilerin gunluk ibadetlerini aksatmadan ve sosyal gorevlerini de ihmal etmeden gunduz uyumalarında bir sakınca yoktur
Kur’anı Kerim’de uykunun bir dinlenme ve istirahat vasıtası olduğu “Sizin icin geceyi ortu, uykuyu istirahat kılan, gunduzu de dağılıp calışma (zamanı) yapan O’dur (Furkan, 2547) “Uykunuzu bir dinlenme kıldık (Nebe, 789) ayetlerinde ifade edilir
Bazı adap ve mev’iza kitaplarında, ikindiden sonra uyumanın hoş bir tutum olmadığına dair şu şekilde ifadelere rastlanmaktadır: “Gunduzun ilk kısmında uyumak ahmaklık, ortasında uyumak Peygamberlerin ahlakı, sonunda uyumak ise yıpranmaktır (Muhammed b Ebu Bekir, Şir’atu’lİslam, 502) Ancak bunun ilmi bir değeri yoktur Bir hadiste Hz Peygamber (sas)’in şoyle buyurduğu rivayet edilmektedir: “Kim ikindiden sonra uyur da aklına bir noksanlık arız olursa, ancak kendini kınasın (Keşfu’l Hafa, Acluni, II, 284; Musnedu Ebi Ya’la, VIII, 316) Ancak bu, rivayet meşhur hadis kaynaklarında yer almamaktadır
Gunumuzde yapılan araştırmalarda, insanların geceleri uyumalarının, gunduz uykularına gore vucudun biyolojik ritmine (ciradien ritm) daha uygun olduğu ifade edilmektedir Aynı zamanda orfen gunduzun iş ve calışma zamanı kabul edildiği bilinen bir durumdur Durum boyle olmakla birlikte, gunumuzde ceşitli sebeplerle (iş, vardiya vb ) geceleri calışıp gunduzleri uyuyan kimseler vardır Bu kişilerin gunluk ibadetlerini aksatmadan ve sosyal gorevlerini de ihmal etmeden gunduz uyumalarında bir sakınca yoktur